Inlägg från: Ultiva |Visa alla inlägg
  • Ultiva

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2015-01-19 12:40:37 följande:
    Fick inte veta så mycket, ska ta om provet 12 veckor efter första för att säkerställa diagnos. Men jag vet att de orsakar missfall... även om jag tvivlar lite eftersom mina missfall varit så tidiga. Men i vilket fall så har jag de... känns väldigt jobbigt faktiskt, tvivlar på om jag ens ska fortsätta försöka. Men hur ska jag kunna sluta med min sista erfarenhet av att föda barn. Det får inte "sluta" så... jag kommer vara bitter för resten av livet. Ska träffa gyn imorgon och hoppas få veta lite mer...
    Hur går det för dig?
    Det kommer inte att sluta sådär. Det kommer att lösa sig med medicinering. Ge inte upp!
  • Ultiva
    Tallbarr12 skrev 2015-01-20 20:58:40 följande:
    Du, det har jag också funderat på. Tog en del äl-tester men han aldrig på utslag innan de tog slut och vi var bortresta så bidde inte att jag köpte nya. Men kände av äl-ont lika mycket som vanligt, så tror iaf att kroppen förberedde sig för äl, mer säker än så kan man ju inte vara utan att tempa...
    Vad knepig kroppen är, alltså! Du kan ju ringa en barnmorska och rådfråga?
  • Ultiva

Hur många är kvar och kämpar här i tråden nu? Svårt att hålla reda på alla :)

• Ultiva
    AnnC skrev 2015-02-04 10:03:20 följande:

Och jag är kvar Har tagit min försa fragminspruta idag äl+7. Var på spec mvc de visade hur jag skulle göra. kändes ju ingenting alls förutom att de sved några minuter efteråt, puh
    Blir test till helgen! Tycker det molar lite...

Du kommer nog att få snygga blåmärken på magen nu då. Hoppas det går bra! :)
  • Ultiva
    Tallbarr12 skrev 2015-02-04 11:21:58 följande:
    Visst, men jag brukar alltid få tydliga flytningar och även känna av mol i magen vid äl, så jag tror inte den har varit än. Men visst, vi kör inplanerat sex för att inte råka missa den
    Haha, jag har hört att man kan göra det för nöjes skull också? :D
  • Ultiva

Någon som provat clearblues nya två-stegs äl-test? De visar ju när östrogenet har börjat stiga, dvs de dagar med hög chans att bli gravid, samt de två dagar som man har maximal chans. För mig peakar aldrig östrongenet så maximal chans visas. Det ska peaka när ägget lossnar. Tror ni att jag har riktig ÄL? Någon som provat testen?

• Ultiva

Ja, alltså när jag blev gravid med min dotter använde jag cb. Nu har jag kört med dem i snart ett år utan att bli gravid. Men denna gång fanns det bara de där med dubbel indikator. Det visade att jag har förhöjt östrogen, men inte LH, vilket är nödvändigt för att ÄL ska ske. Jag är superregelbunden med mens och så, 27 dagars cykel, men undrar lite om jag inte har riktig ÄL ändå. Nu har östrogenet varit förhöjt i en vecka, och äntligen har LH höjts. Blev förvånad, för det är ju bara en vecka lite drygt kvar till mens. Så ÄL sker väl sent i cykeln denna vända.

• Ultiva

De är bra! Tack för tipset!
    Här går det som vanligt åt helvete. Gjorde precis ett test som var negativt. Så... elfte gången gillt?

• Ultiva
    enplattspåjorden skrev 2015-02-19 06:57:18 följande:
    Tack! Dock behöver inga timmar hållas längre. Testade med

RFSU nu på morgonen och de gav ett svagt positivt resultat. Så MF, hade ju inte vetat om jag inte testade i går em med cb. Konstigt bara att graviditetssymtom kommer några dagar efter att blödningarna slutat. (Kan inte ha inbillat mig då jag var säker på att de var mens). Hoppa bara kroppen kommer igång fort nu!
    Vad tråkigt :(
  • Ultiva

Hörni brudar... Jag brukar ju vara superregelbunden... 27 dagar mellan mens. Ibland 29, men oftast 27, och det är så det har varit de senaste månaderna. Månaden som var hade jag ju knepig ÄL. Men LH-stegringen kom till slut igång, 2,5v efter senaste mens. Det brukar inte påverka mensen direkt... Jag tycker att jag har haft en knepig molvärk till och från sedan dess. Inte som mensvärk, utan snarare som att det har spänt. I söndags hade det gått 28 dagar sedan förra mensen, och då testade jag negativt. Nu är jag på 30 dagar sedan förra mensen och fortfarande inga tecken. Pyttelite mensvärk som kommer några sekunder och sedan försvinner lika fort. Snarare känns livmodern som en hård klump.
    Vad ska jag tro? Hade jag varit gravid borde väl testen visat plus? Hade cb digital. Kommer mensen två veckor efter ÄL, så jag ska vänta några dagar till?
    Så himla förvirrande och frustrerande. Jag vågar inte hoppas på något, eftersom jag blivit besviken så många gånger förut. Det hade ju helt klart varit lättare om den där jävla mensen bara hade dykt upp så man slapp fundera på det.

• Ultiva

Nu är vi sekundärt infertila på riktigt. Har försökt ett år utan plus och varit på första besöket på gyn. Och jag har för få äggblåsor. 
    Jag vet inte riktigt vad det innebär. Mensen och ägglossning har ju varit regelbundet. Men förmodligen har jag inte haft riktiga ÄL eftersom LH-stegringen bara varit positivt ett dygn och jag har så få äggblåsor. Ändå har jag haft ont i magen vid ÄL, men inget ägg. Känns så jävla ruttet. Att man ska behöva kasta bort ett år för att få veta det? Kunde jag inte fått veta det direkt?

Jag är så ledsen. Är det någon av er som kan något om för få äggblåsor? Jag har inte PCOS.

• Ultiva
    AnnC skrev 2015-04-24 06:32:36 följande:
    Vad tråkigt att höra! Men att LH "bara" är positivt i ett dygn är ju dock helt normalt!

Så vad sa de att detta innebär för er och bebisverkstad då? Går det att få någon hjälp? Kram
    Jag trodde också att det är helt normalt, och det kan det vara, men de allra flesta har ju två dagar. Och att jag bara har en dag beror förmodligen på att ingen ägg lossnar. Jag behöver gå ner i vikt för att sedan kunna få behandling. Men antalet äggblåsor ökar väl aldrig? Man har väl de man har? Eller kan man nybilda? 
  • Ultiva
    AnnC skrev 2015-05-04 18:14:28 följande:

Var på gynakuten imorse då mina symptom försvann i lördags samtidigt som växtvärken gick över till kraftig mensvärk. Visste det var kört och ville ha det bekräftat så jag kan sluta med mediciner... Blöder inte än, hoppas det kommer igång av sig självt..

Vad tråkigt att höra! Hur går det för dig nu? 
  • Ultiva
    AnnC skrev 2015-08-31 12:07:52 följande:
    Men hur går det för dig då, får du någon hjälp?
    Nä... jag är överviktig, så det får jag inte... Men har skrivit in mig på itrim nu för att få hjälp med den biten i alla fall...
  • Ultiva
    mom2012 skrev 2015-09-06 14:16:11 följande:
    Jag gick med I viktväktarna för att få bort ett antal IVF kilon. Det är faktiskt enkelt och I början behövde jag inte ens motionera för att gå  I vikt. Jag fick ner 4 kg och då slarvade jag ganska bra med godis och sådant så med facit I hand kunde jag gått ner mer med diciplin.

Jag tror de har BMI 30 som gräns på min klinik.

Lycka till och tank att det är värt det för då får ni hjälp med IVF och snart ert knyte I famnen
    Tack och grattis till att du hittat någon som fungerar för dig, och som du mår bra av! 
    Jag har testat men för mig funkar det inte. Men nu är jag inskriven på itrim och hoppas att det fungerar. Alla är vi olika. Jag önskar att det hade varit enkelt!   :)
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)