Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
Hur går det för dig?
Hur många är kvar och kämpar här i tråden nu? Svårt att hålla reda på alla :)
Och jag är kvar Har tagit min försa fragminspruta idag äl+7. Var på spec mvc de visade hur jag skulle göra. kändes ju ingenting alls förutom att de sved några minuter efteråt, puh
Blir test till helgen! Tycker det molar lite...
Någon som provat clearblues nya två-stegs äl-test? De visar ju när östrogenet har börjat stiga, dvs de dagar med hög chans att bli gravid, samt de två dagar som man har maximal chans. För mig peakar aldrig östrongenet så maximal chans visas. Det ska peaka när ägget lossnar. Tror ni att jag har riktig ÄL? Någon som provat testen?
Ja, alltså när jag blev gravid med min dotter använde jag cb. Nu har jag kört med dem i snart ett år utan att bli gravid. Men denna gång fanns det bara de där med dubbel indikator. Det visade att jag har förhöjt östrogen, men inte LH, vilket är nödvändigt för att ÄL ska ske. Jag är superregelbunden med mens och så, 27 dagars cykel, men undrar lite om jag inte har riktig ÄL ändå. Nu har östrogenet varit förhöjt i en vecka, och äntligen har LH höjts. Blev förvånad, för det är ju bara en vecka lite drygt kvar till mens. Så ÄL sker väl sent i cykeln denna vända.
De är bra! Tack för tipset!
Här går det som vanligt åt helvete. Gjorde precis ett test som var negativt. Så... elfte gången gillt?
Hörni brudar... Jag brukar ju vara superregelbunden... 27 dagar mellan mens. Ibland 29, men oftast 27, och det är så det har varit de senaste månaderna. Månaden som var hade jag ju knepig ÄL. Men LH-stegringen kom till slut igång, 2,5v efter senaste mens. Det brukar inte påverka mensen direkt... Jag tycker att jag har haft en knepig molvärk till och från sedan dess. Inte som mensvärk, utan snarare som att det har spänt. I söndags hade det gått 28 dagar sedan förra mensen, och då testade jag negativt. Nu är jag på 30 dagar sedan förra mensen och fortfarande inga tecken. Pyttelite mensvärk som kommer några sekunder och sedan försvinner lika fort. Snarare känns livmodern som en hård klump.
Vad ska jag tro? Hade jag varit gravid borde väl testen visat plus? Hade cb digital. Kommer mensen två veckor efter ÄL, så jag ska vänta några dagar till?
Så himla förvirrande och frustrerande. Jag vågar inte hoppas på något, eftersom jag blivit besviken så många gånger förut. Det hade ju helt klart varit lättare om den där jävla mensen bara hade dykt upp så man slapp fundera på det.
Nu är vi sekundärt infertila på riktigt. Har försökt ett år utan plus och varit på första besöket på gyn. Och jag har för få äggblåsor.
Jag vet inte riktigt vad det innebär. Mensen och ägglossning har ju varit regelbundet. Men förmodligen har jag inte haft riktiga ÄL eftersom LH-stegringen bara varit positivt ett dygn och jag har så få äggblåsor. Ändå har jag haft ont i magen vid ÄL, men inget ägg. Känns så jävla ruttet. Att man ska behöva kasta bort ett år för att få veta det? Kunde jag inte fått veta det direkt?
Jag är så ledsen. Är det någon av er som kan något om för få äggblåsor? Jag har inte PCOS.
Var på gynakuten imorse då mina symptom försvann i lördags samtidigt som växtvärken gick över till kraftig mensvärk. Visste det var kört och ville ha det bekräftat så jag kan sluta med mediciner... Blöder inte än, hoppas det kommer igång av sig självt..
Försök nr 14 åt helvete.... Dags för nr 15...
Grattis alla som plussat! Är jag ensam kvar här nu då?