Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Åh, jag är helt pirrig....kan inte förstå att det är sant. Får bara hoppas att det får stanna denna gång eftersom vi fick ma i juli....

• KnytetsMamma
    AnnC skrev 2014-09-22 10:05:11 följande:
    Knäpp fråga och jag är säkert jättelöjlig nu, men ska till tandläkaren idag och man ska ju inte röntga om man är gravid, men om jag hade äl i lördags o inte vet än? smile2.gif hör själv hur knäpp jag låter! Men skickar ändå...
    Hade du äl i lördags har ju inte ägget hunnit fästa än så jag tror inte det är några problem att röntga faktiskt.
  • KnytetsMamma

Tog ett nytt test i morse men tyckte inte det blivit så mycket starkare sen igår :( så nu är jag orolig att det inte kommer stanna kvar....ska ta ett digitalt på torsdag eller fredag och står det där att jag är gravid får jag väl lita på det. Är ju fortfarande på BIM-1 eller 2 så det kanske kan vara svagt fast det är ett plus....

• KnytetsMamma
    AnnC skrev 2014-09-23 13:20:41 följande:
    Har för mig hcg ökar var ca 2-3 dagar knytetsmamma smile1.gif så om du har fler stickor så testa med en sån imorgon eller fredag också, där har du iaf en jämförelse!
    Aha, då är jag med. Då ska jag nog ta en sticka igen på fredag, tack!!! Glad
  • KnytetsMamma
    Tassiemon skrev 2014-09-23 21:01:34 följande:
    KnytetsMamma: BIM-1 är fortfarande tidigt och kroppen har säkert bara inte hunnit producera så mycket hcg :) Tycker ditt streck var ganska tydligt, så det är nog bara tidigt.

Tallbarr12: När har du tänkt testa igen? Jag är på dag 32 idag och mensen har fortfarande inte kommit igång, bara brunt en så länge. Har haft en cykel på 28 dagar de senaste månaderna men den här månaden kom ÄL senare av någon anledning. Jag började använda ÄL-stickor från testlagret den här månaden och tyckte det fungerade bra. Stämmer bra med de egna symptomen också.

littlejoanie: Nya tag in i oktober, jag hakar på :)
    Får hoppas att det är så för jag är som sagt orolig eftersom förra graviditeten i maj slutade i missfall i juli :( Ska ta ett digitalt och en sticka till på torsdag eller fredag och hoppas få det svar jag vill. Då blir det till att ringa MVC för att fråga om tidigt ultraljud pga mitt ma tidigare.
  • KnytetsMamma

Tack!!! Det hoppas jag med. Hade eg sagt till mig själv att inte testa innan bim för det finns ju en liten risk att man får ett väldigt tidigt missfall och då är det ju nästan bättre att inte veta....men nu är det som det är och jag hoppas jag får bra besked på torsdag/fredag.

Tassiemon skrev 2014-09-23 21:15:07 följande:
    Förstår att du är orolig :/ Håller tummarna för dig :) Visst ska man inte ta ut något i förskott men om du testar på fredag så borde du få ett ganska säkert svar. Hoppas verkligen det blir positivt.

• KnytetsMamma

Borde ju inte ta test varje dag för det oroar mer än nödvändigt när jag inte tycker att det ökar något, ser ni nån ökning sen i måndags?

Måndag:

Tisdag:

Onsdag (idag):

• KnytetsMamma

Bittersweet2012 skrev 2014-09-24 07:42:17 följande:
    Jodå det har ökat!!!!! smile1.gif
    Ise skrev 2014-09-24 07:54:49 följande:
    Dagens test är mycket starkare än i måndags :) grattis igen!
    Åh, vad skönt att ni ser en ökning, jag tycker att de är samma nämligen :( Ska ta det digitala imorgon tror jag, då är jag antingen på BIM eller på BIM+1, då borde jag få svart på vitt och sen ska jag sluta testa och hoppas att allt går vägen. Kommer ringa MVC och be om tidigt VUL med tanke på missfallet i somras.

• KnytetsMamma
    WillhiamsMamma skrev 2014-09-24 08:39:42 följande:
    Du gör rätt i att be om tidigt vul, det ska jag också.
    Både för missfallet i juni och för att vi har både trisomi 13 och tvilling graviditeter i släkten. Pratade med min BM igår och jag fick tid redan på tis nästa vecka för hälsosamtal och bestämma dag för vul. smile1.gif

Har för övrigt börjat må illa. Hejdå frukost. Hoppas inte det blir som med dottern för då vart jag illamående i princip hela graviditeten. :-/
    Ja, jag hoppas att de tar min oro på allvar, kul att vi är några med plus nu som kan följas åt. Jag mådde inte alls illa med dottern så det är skönt. Hoppas att jag slipper det denna gång också men hellre illamående än missfall, Ska ta ett digitalt test imorgon och hoppas på ett fint Plus
  • KnytetsMamma

Kunde inte hålla mig till imorgon utan testade nu på eftermiddagen.
    Nu tror jag att jag vågar tro på det Glad

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)