Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Tallbarr12 skrev 2015-01-14 12:55:42 följande:

Nä, får jag inte mens idag så ska jag nog testa imorrn... Den skulle visserligen kunna komma imorrn med, men känns i brösten som när mjölken rinner till vid amning, jag som brukar vara helt okänslig i brösten!

Håller tummarna!!!!!
  • Bittersweet2012
    in the making skrev 2015-01-18 10:59:00 följande:

Någon som har erfarenheter av blödningar som inte slutat i missfall? Igår blödde det till vid två tillfällen, inte lite men inte mycket heller, sen slutade det igen.. Är lite förvirrad nu, ska ringa min bm imorgon om jag kan gå ifrån på jobbet tänkte jag..v6+0 idag.

Va det mörk blöd eller ljus? Mörka eller bruna "blödningar" är inte farliga o man kan ha dem under hela graviditeten. Röda blödningar med klumpar måste undersökas. Jag har några tjejer i min Augustigrupp som hade kraftiga blödningar, men det visade sig att allt va bra när de gjorde vul.
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2015-01-18 10:27:37 följande:

php40z3XZ48420.jpg

Ser ni något eller ?

Jag ser väldigt svag streck! Håller tummarna!!!!
  • Bittersweet2012

Grattis 1StoltMamma!!!!

Det går ganska bra här, förutom illamående som inte vill gå över. Va på inskrivning i veckan o tog alla prov. Trodde att jag hade järnbrist då jag har känt mig väldigt svag o yr i ett par veckor nu (som om jag åkte karusell jämt), det det visade sig att mitt blodtryck va väldigt låg (90/60). Så nu söker jag alla tips på hur man kan höga blodtrycket (åtminstone lite). Annars går allt som det ska - jeansen börjar bli trånga o snart kommer det bli svårt att dölja

• Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2015-01-25 20:30:14 följande:
    Usch jag har själv alltid lågt blodtryck så förstår dig. Vilken vecka är du i nu? Ja på kvällarna sitter byxorna hårt. Sväller upp varje kväll och ofta illamående kvällar och brösten får knappt plats i min bh haha
    Jag är i v.10 nu. Jag får snart byta till större bh med, har värsta push-up effekt nu . Igår tog jag på mig en T-shirt jag brukar sova som inte har nån stretch o fick byta till en annan då det va fööööör tajt om bröstet
  • Bittersweet2012
    Ultiva skrev 2015-02-09 20:20:12 följande:

Någon som provat clearblues nya två-stegs äl-test? De visar ju när östrogenet har börjat stiga, dvs de dagar med hög chans att bli gravid, samt de två dagar som man har maximal chans. För mig peakar aldrig östrongenet så maximal chans visas. Det ska peaka när ägget lossnar. Tror ni att jag har riktig ÄL? Någon som provat testen?

Hej! Jag provade dem! Och den månaden jag använde cb-tester blev jag gravid
  • Bittersweet2012

Håller tummarna för er tjejer!!!!!

@Tallbarr - om det inte tar sig denna gången ring gyn o be om Primolutkur. Jag blev gravid samma månad jag tog den, men det slutade i mf o sen blev jag ju gravid månaden efter .

• Bittersweet2012
    Tallbarr12 skrev 2015-03-03 22:19:29 följande:
    Vad gör primolut bittersweet? Brukar ha cykel på 27-31 dagar och 14 dagars lutealfas, men efter missfallet har jag har 35, 35 och 24 dagars cykel... Less!

Men ja, tar det sig inte nu ska jag ringa gyn. Vi har dessutom tänkt ta ett uppehåll nästa månad så då hinner jag vänta på gyntid mm dessutom.
    Primolut sätter ordning på hormonerna, oftast får man den om man har hormonrubbning (som jag hade) eller oregelbunden menscykeln.

Håller tummarna att du slipper ringa till gyn!
  • Bittersweet2012
    dreaminggirl skrev 2015-03-10 11:20:11 följande:

Och grattis till bittersweet som jag ser är gravid! Va roligt! Vilken vecka och hur många månaders försök blev det?

Hej dreaminggirl o grattis till graviditet!

Jag är i v.16 nu o det tog 7 försök för oss att bli med barn.
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2015-03-31 08:01:14 följande:

Här blev det svagt plus idag äl+10 smile1.gif starkare än mina två missfalls gånger dock, så här tidigt!! Känner mig positiv smile1.gif

Grattis AnnC!!!! Så roligt!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)