Inlägg från: Tassiemon |Visa alla inlägg
  • Tassiemon

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Missciss: Man undrar ju hur man verkligen prickar rätt. Eftersom ett postivit test bara indikerar en ÄL inom 24-48 timmar och vissa får positivt mer än en dag, så är det inte så lätt att veta. Vi tillhör tyvärr inte dem som kan humpa varje dag. Jag tänkte nog satsa på att ha sex även dagen efter det positiva testet nästa gång. Blir nog inte mer än två gånger. Men med tanke på att vi bara hade sex en gång den månaden jag blev gravid och jag inte ens tog ÄL-test då så är ju inget omöjligt :)

Vilken strategi kommer ni andra att ha?

• Tassiemon

Knytetsmamma: Du har säkert skrivit det någonstans men eftersom alla har olika lång lutealfas så blir jag nyfiken hur många dagar efter ÄL som du fick ditt första positiva, snarare än hur många dagar det är kvar till BIM.

• Tassiemon
    Missciss skrev 2014-09-24 21:20:38 följande:

Ja, har ju oxå läst att vid carje ägglossning är det ju ändå bara typ 40% chans att bli gravid (fast jag fattar inte vaaarför, vad är det sominte går??). Så vet ju att även om man gör allt rätt så är det ju inte säkert att det blir. Är ju dock omringad av människor i mitt liv som blir gravida av att bara ha 6 en gång, så statistiken stämmer inte på dem jag känner iaf..

Vår "strategi" kommer nog oxå att vara sex var 2-3 dag hela månaden å sen efter positivt utslag förhoppningsvis varje dag några dagar (om möjlighet finns).

Ja, det är väl mycket som ska stämma in, ett bra ägg, bra simmare och så att det fäster förstås, många moment.

Jag har långvarig historik av samlagssmärtor som begränsar våra möjligheter till 6, men är hoppfull ändå :)

Hur kommer det sig att ni inte kan ha 6 så ofta tassimon? Är det pga resor?

• Tassiemon

Har varit borta härifrån ett tag nu :/ Internetstrul och massa att göra. Hoppas det är bra med er alla och ni har energin att kämpa på.

Jag har legat platt i två dagar med feber och mår inte alls bra. Självklart fick jag ju positivt äl-test idag, har molvärk och slemmiga flytningar sedan igår men testade inte förrän idag. Mannen kommer inte hem förrän ikväll och jag tror inte jag pallar att ha sex i det här tillståndet, suck. Hur länge kan jag vänta?

• Tassiemon

Hur vet ni när ägget faktiskt släpper?

Vi fick till sex nu ca 36 timmar efter testet (bilden jag lade upp). Tog även ett till test precis innan som även det visar positivt. Har haft molvärk hela gårdagen och idag fram till eftermiddagen. Kan det betyda att ägget släppt idag eftersom värken är borta?

Varför kan det bara inte finnas ett test som visar när ägget släpper, hade varit så mycket lättare ;)

Är rädd att vi sexade försent eftersom jag varit sjuk.

• Tassiemon

Man kanske ska börja tempa nästa månad då :) Då gäller det att hålla sig frisk så inget annat påverkar tempen.

Vet inte om det är någon ide med sex ikväll om jag ändå var sent ute, samtidigt så var ju testet fortfarande positivt igår kväll.

Kan testet fortfarande visa positivt när ägget har släppt? Kam hormonerna hänga kvar liksom?

• Tassiemon

Flera med BIM snart, så spännande :)
    Tycker bara det är roligt när folk lägger ut bilder på test :)

• Tassiemon

Jag är också kvar här :)

Grattis till alla plussare, så himla roligt.

Har ÄL nu :)

• Tassiemon

Hej allihopa!

Har inte skrivit här på länge. Tog paus från bakandet i december (jag älskar glögg) och har inte kommit igång än, trodde jag! Plussade nyss efter att bara ha haft mys på nyårsafton utan att bry sig om älstickor och bakandet överhuvudtaget, det bara blev! Skulle haft mens idag och har bara haft den vanliga pms:en. Har knappt tänkt på det, men så fick jag en känsla idag och hittade faktiskt ett graviditetstest hemma, känns overkligt. Det tog sig på fjärde gången, hoppas det går hela vägen.

Så ni som inte känner några direkta symptom, ge inte upp!

• Tassiemon
    SaJoH skrev 2015-01-15 08:58:04 följande:

Grattis grattis grattis!

Så du hade bara vanlig Pms? Hade du molvärk eller andra känningar I livmodern? 

Ett litet hopp tänds hos mig då jag har "vanlig pms" just nu....

Min pms kan variera lite men har varit ömma bröst kort efter ÄL och fram till mens samt molvärk och växtvärk lite från och till, ända från ÄL och fram till mens. På bimdgen igår drog det lite mer i livmodern och det kanske det inte brukar göra samma dag som jag ska ha mens. Lite trött är jag också.

Hoppas det går bra :) Har läst att gravsymptom oftast är som pms, svårt att skilja.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)