Inlägg från: Ultiva |Visa alla inlägg
  • Ultiva

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

WillhiamsMamma skrev 2014-08-18 08:27:40 följande:

Hej allihop! Den molande värken har hållet i sig sedan äl och gör fortfarande men nu har jag även börjat få riktigt ont i ryggen och det krampar emellanåt så nu kommer nog mensen med dunder och brak vilken dag som. Nya tag. Håller tummarna för er som väntar på bim.

Hur går det?
  • Ultiva
    Bittersweet2012 skrev 2014-08-22 21:14:18 följande:

Bim -7 idag och jag vet inte om jag ska tolka detta som symptom eller ej. På nåt sätt vill jag inte ha för höga förhoppningar denna gång....
    För 2 dagar sen fick jag en liten blödning, om man kan kalla det så. Det kom några droppar bruna flyttningar utblandat med färsk röd blöd. Har haft molvärk till o från i några dagar nu, brösten känns lite spända och idag är jag extremt trött. Så gravid eller skengravid - det är frågan!?.

Kan det ha varit en nidblödning, månne? Stämmer ju tidsmässigt!
  • Ultiva
    1StoltMamma skrev 2014-08-24 12:15:42 följande:

Har någon av er testat äl stickor innan? Och blivit gravida? Vill har bara kört på innan men hade varit kul att testa.

Jag använde också Clearblue när dottern blev till, det funkade fint! Jag trodde att jag kände när jag har ÄL, samt titta efter ÄL flytningarna, så vi hade gjort några försök utan att lyckas. ÄL-testet visade att ÄL kommer ett par dagar senare på mig, så då plötsligt blev jag gravid. Nu med tvåan är det dock inte lika lätt...
  • Ultiva

Är det ngn av er som nappat på bisolvon? Jag har precis börjat prova och har ÄL nu i dagarna... Man griper ju efter halmstrån ;)

• Ultiva
    AnnC skrev 2014-08-31 13:48:31 följande:

Vet inte, har dock sett andra med konstiga kurvor som haft positiva äl test vid flera tillfällen (de har fortsatt ta äl test eftersom tempen inte gick upp, själv har jag inte äl testat nåt mer) som blivit gravida så det finns hopp även om jag känner mig negativ då det inte tillhör mitt normala.
    Kör hårt nu!!

Använd clearblue istället. De är tydliga och visar digitalt positivt de två dagar du hra som störst chans att bli gravid. Inga tveksamheter!
  • Ultiva
    Missciss skrev 2014-09-08 21:38:38 följande:

..sorry för gnälliga inlägg alla. Har en dålig dag :(

Det har jag typ varje dag. Jag kan inte sluta tänka på att jag inte blir gravid och jag är ledsen och irriterad mest hela tiden. Så det är fullt förståligt!
  • Ultiva
    Xarxia skrev 2014-09-09 19:24:58 följande:

Hej igen tjejer! Här har det hänt en hel del sen jag fick mitt plus. En knapp vecka efter jag plussat fick jag en ordentlig blödning med klumpar så jag tog för givet att missfallet var ett faktum. För att göra en lång historia kort så sitter jag här 3 veckor senare med en bortopererad äggledare efter ett konstaterat utomkvedshavandeskap. Så vi är tillbaka på ruta ett igen och även om jag helst av allt bara vill bli gravid igen så är det med skräckblandad förtjusning. Blir att bara låta kroppen återhämta sig nu så får vi se hur allt känns sen.

Vad jobbigt för er! Beklagar verkligen! 
  • Ultiva
    Missciss skrev 2014-09-10 08:00:11 följande:

Påverkar en bortopererad äggledare fertiliteten på något sätt?

Jag frågade en gynekolog om detta en gång, och han sa att den andra äggstocken kompenserar upp till 90%. Så det ska inte påverkas så mycket. För jag antar att de opererade bort äggstocken också?
    Visst är kroppen fantastiskt på det sättet?

Här gick fjärde försöket åt helvete. Inte gravid stod det klart och tydligt på testet. 
  • Ultiva

Jag tycker det händer väldigt lite här i gruppen gällande plus... Nu får vi rycka upp oss och göka på lite under kommande månad så det händer lite!

Jag gissar på två plus under oktober månad. Hur många tror ni det blir?

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)