• Tedax

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Uppdaterar lite...

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}
    2/8-3/8 Bittersweet2012
    5/8 Tessi1983
    7/8 AleLB
    8/8 rosali84
    9/8 Tedax
    10/8 AnnC
    WillhiamsMamma 21/8

Vi är många med BIM nästa vecka, nu vill vi ha Plus i tråden! Glad

• Tedax
    Missciss skrev 2014-07-31 20:19:35 följande:

Hur går det för alla? Bittersweet?
    Imorrn kommer min mens. Testade imorse med CB digital. Inte gravid. Tråkigt å jag blev ledsen men vi får försöka igen! Lycka till alla andra!

Usch, förstår känslan... Gråter 
  • Tedax
    Ultiva skrev 2014-07-30 21:35:05 följande:

Är det någon mer än jag som inte fattar hur folk kan råka bli gravida av misstag, och vid one night stands och sådär? Jag menar, om man nu bara kan bli gravid 2-3 dagar per månad, och oftast skiter det sig ändå, och om man väl lyckas bli gravid så slutar en tredjedel i missfall. Hur fan lyckas de? Och framförallt: Vad gör vi för fel?

Så där brukar jag också tänka i mina mörka stunder. När man själv äter folsyra, testar diverse konstiga preparat, undviker alkohol, testar med ÄL-test, tempar, har sex på rätt dagar och ligger kvar med benen i luften och ser allmänt löjlig ut och ändå inte blir gravid. Tungan ute
  • Tedax
    {#emotions_dlg.flower} I väntan på syskon {#emotions_dlg.flower}

- Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök

- Ultiva, dotter född juni -12. Började bebisverkstaden i juni.

- Jamtlandstaus, sladdis (dotter) född juli -12 och vill nu ha syskon, MA i mars

- Tessi1983, son född sep -12. Började bebisverkstaden i juli.

- Bittersweet2012: dotter född april-2012. Började bebisverkstad i juni

- Xarxia: dotter född dec-12. Började bebisverkstad i juli

- lse: son född i april 12. Började försöka i maj. 
    4:e försöket nu i aug.

- SessanM: Dotter född juli -12. Första försöket nu i augusti. 27 år.

- Tjockisbullen2012: Dotter född juni 2012. Försökt sedan nov 2012. 26 år.

-AnnC: Mamma till en dotter på jorden och en i himlen, födda april 2012 och april 2014. Började försöka igen strax efter vår älskade ängel dog i maj 2014.

-rosali84: Dotter född sept-12. Började försöka med syskon i aug-13 (1 års försök utan resultat.

-Tallbarr12: Son född november 2012. Första försöket i juni 2014. 29 år.

-Tedax: Son född november 2012. Började med syskonförsöken i mars 2014.

• Tedax

Jag är fortfarande kvar, även om det var längesedan jag skev något så har jag läst tråden... Har varit sjukskriven på grund av stress. Det har påverkat min kropp och menscykel med (för) kort luthealphas, uteblivna ÄL samt nu en segdragen svampinfektion.Rynkar på näsan Så syskonförsöken har fått ligga på is ett tag.

Men nu mår jag bättre! Glad Nu har jag fått medicin mot svampen och jag hade ÄL denna månad. Så nu hoppas jag bara att luthealphasen är lite mer normal denna månad. Sedan är vi redo att börja försöka bli gravida igen! Glad

Stort grattis till er som plussat, det verkar ju vara ett helt gäng nu i oktober! Solig Till oss andra hoppas jag på många plus i november!

• Tedax
    Bittersweet2012 skrev 2014-10-30 07:42:50 följande:
    Roligt att du hänge kvar med oss Trodde att du lämnade gruppen.

Trist med stress o sjukskrivning o allt annat som kom med det.... Men skönt att du mår bättre nu och att ni är tillbaka på bannan med bebisverkstad . När har du bim?
    Tack! Glad 

Det blev tyvärr inget försök denna månad på grund av den eländiga svampinfektionen... Rynkar på näsan Men jag ska ha mens när som helst, är på ÄL +9 i dag och hoppas att mensen dröjer ytterligare ett par dagar så att min luthealphas är normal igen (dvs längre än 10 dagar).
  • Tedax
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-04 09:48:14 följande:

Nu är det nåt konstigt med min ÄL med... Fick nästan lika stark streck i söndags och igår va det betydligt svagare streck. Har knappt haft några ÄL-flyttningar och bara lite ont i äggstockarna.... Är på dag 12 idag o jag brukar har ÄL dag 12-13. Blir det inte plus denna månaden, så kommer det dröja minst 2 månader till, då jag kommer va på tjänsteresan i december under den veckan jag har ÄL... Suck...

Förstår att det känns frustrerande! Speciellt när det dröjer ett tag till nästa försök...
  • Tedax

Denna månad var lutealfasen normala tio dagar och svampinfektionen är mycket bättre, så nu längtar jag till att få börja försöka igen efter några struliga månader. Glad

• Tedax
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-04 11:04:56 följande:

Skönt att det rättat sig . Håller tummarna att det går fort nu . På vilket försök är ni nu?

Jag vet ärligt talat inte riktigt vilket försök vi är på. :$ Vi började i februari i år, men jag har haft två månader utan ÄL, maken var bortrest en månad, nu senast hade jag svamp osv, så hur många "riktiga" försök det blivit vet jag inte.

De tre gånger jag varit gravid (sonen & två mf) så har vi blivit gravida under hösten-vintern. Så jag hoppas jag på det bästa någon av de kommande månaderna!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)