• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

1StoltMamma skrev 2015-01-15 08:24:14 följande:

Tog ett test idag men var negativt, är dock bara på bim-5 eller 6. Hoppet finns ännu, känns på något sett som detta är månaden jag får plus. Hoppas hoppas hoppas

Hur många dagar efter äl är det? Tycker det är lättare med äl+ än bim- eftersom lutealfasen kan skilja sig åt
    Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
  • AnnC
    SaJoH skrev 2015-01-15 08:58:04 följande:
    Grattis grattis grattis!

Så du hade bara vanlig Pms? Hade du molvärk eller andra känningar I livmodern? 
    Ett litet hopp tänds hos mig då jag har "vanlig pms" just nu....
    Du har inte testat eller? Isf kan jag mycket väl bekräfta att man behöver absolut inte ha några känningar alls! Jag har både plussat med känningar och utan så det kan vara jätteolika Håller tummarna!
  • AnnC
    1StoltMamma skrev 2015-01-15 09:13:06 följande:
    jo min varierar lite men nu är jag på ä+9 om man räknar dagen jag fick glad gubbe
    Tänk på att ägget oftast släpper nån dag senare än positivt äl test. Så ja det är ju tidigt men jag håller tummarna att det blir plus om några dagar!
  • AnnC
    1StoltMamma skrev 2015-01-15 13:10:41 följande:
    Jo jag vet men kan inte låta bli att testa haha har massa billiga tester och ett ClearBlue som ligger här hemma
    Ja gud ja, jag vet ju hu det är! Tur det finns billiga tester annars hade man blivit ruinerad ju Eller så hade man inte testat riktigt lika mycket haha.
  • AnnC
    SaJoH skrev 2015-01-15 11:58:57 följande:

Tack! Jag måste hålla mig och testa först imorgon, hoppas också innerligt men vill inte bli besviken. Du då - När är BIM?

I måndags, men har tagit progesteron så antaligen därför mensen inte dykt upp än! Men jag slutade med de igår eftersom jag högst troligen inte är gravid, så hoppas mensen dyker upp imorgon!
  • AnnC
    1StoltMamma skrev 2015-01-16 07:49:01 följande:

Tog ett till idag , Hur vanligt är de med spök på Clearblue ? Fick ett svagt knappt så ögat kunde se. Är så Bim -4 eller 5. Men säkert inbillning, får ta nytt test på söndag

Har aldrig testat med clearblue, men det låter ju lovande! Hoppas det blir starkare nu om några dagar då
  • AnnC
    SaJoH skrev 2015-01-16 09:49:31 följande:
    Får jag fråga - vad för slags progesteron tar du? Har du fått utskrivet av läkare eller är det kräm? Dos? Har funderat samma, eftersom jag tänkt att min hormonella obalans redan börjat (förklimakteriet ska ju tydligen börja vid 35 redan, är dock bara 33 men man vet ju aldrig). Det är lite överreaktion från min sida inblandat I detta, jag vet. Har ju regelbunden mens och så.. borde ju inte vara något problem då. Har dock läst att man kan ha hormonell obalans trots att man har regelbunden mens - men den kan ju I så fall ändå inte vara så stor att den har någon betydelse för möjligheten att få barn om mensen är just regelbunden??Hur tanker du kring detta med progesteron?
    Haha jag är också 33, lät sådär med förklimakterie
    Det var så här! Att när jag misstänkte mitt andra missfall var på gång pratade jag med en kompis som är läkare inom området, hon sa jag kunde testa progesteron nästa gång om det blev mf igen. Så desperat bad jag henne skriva ut till mig så jag kunde testa redan då för att rädda den graviditeten men började blöda dagen efter jag började så det var för sent. Så hade ett helt paket hemma.
    Denna gången efter äl började jag nojja för jag tempar varje månad, och har märkt att de senaste månaderna har min temp dippat väldigt mycket mellan äl och bim. Vissa säger det inte har betydelse för progesteronvärdet medan jag läst på många sidor att det faktiskt kan vara ett symptom på lutealfas defekt, och jag har även haft ganska kort lutealfas på 11 dagar. Så jag började på eget bevåg ta tabletterna igen från äl+5 till äl+13, tog negativt test på äl+14 och slutade med progesteronet. Det var mer en engångsgrej/chansning, nu ska jag till gyn och verkligen ta reda på om jag har lågt värde. Men jag misstänker det kan vara så och att det är därför kroppen inte behåller graviditeterna.
    Ska tillägga att min låga lutealfastemp började när jag började med bidrottniggele som sägs balansera hormonerna, men så läste jag någonstans nu i efterhand att den balanserar mer till fördel åt östrogen vilket är rent åt h-vete om man nu redan har lågt progesteron. Så jag skyller allt på mig själv som tog den dumma bidrottninggelen!
    I alla fall, progesteronet jag tagit var alltså utskrivet. Lutinus heter det. Men det finns ju receptfri kräm som du nämnde, den påverkar inte lika starkt men ska inte skada att prova ta. Om inte gyn kommer rekommendera mig at ta lutinus förrän jag plussar kommer jag istället att ta krämen fram till plus och sen fortsätta med lutinus istället.
    Nu blev det väldigt långt och rörigt svar, hoppas du hängde med
  • AnnC
    SaJoH skrev 2015-01-17 07:38:28 följande:

Hängde med hur bra som helst! :) Förstår tankegången. Ska också kolla om jag har hormonbalans nästa vecka. Har redan pratat med en gynekolog som tyckte det var onödigt att ens börja kolla vis blodprov pga mensen är regelbunden och på undersökn såg allt bra ut osv. men jag vill ändå veta.

Det där med temp har jag hört är en opålitlig metod, kanske bra i kombination med andra, men inte enbart. Hoppas du får klarhet i din lutealfas! (ps. det där med förklimakterie är nog inte aktuellt för oss, bara mina tankar som rusar, det är ju väldigt ovanligt i vår ålder och dessutom så kan man i fertilitetsfrågor titta på sin mamma -man brukar tydligen följa samma ålder ungefär)

Jag tycker det är jättebra i kombination med äl-test, äl-testen visar pos innan ägget släpper och sen bekräftar tempen när det släppt så man har full koll

Hoppas det går bra hos gyn nästa vecka!
  • AnnC

Hur går det 1stoltmamma, klarar du hålla dig till imorgon eller har du testat nåt idag?

• AnnC
    1StoltMamma skrev 2015-01-17 09:15:55 följande:

Haha nä testade idag, kunde inte hålla mig. Tycker mig ana något på detta testet med men mycket mycket svagt detta också. Men har så himla ont i brösten och de brukar jag inte ha vid denna tiden. Men är lite orolig att de är så svagt. Med förra barnet + Jag starkt Bim-2. Men håller tummarna att de är något och inte spök!

Kan du inte visa bild?
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)