Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Denna väntan... 10 dagar till bim, känns som en evighet!

Nån annan som är kvar här som har bim i december?

• Bittersweet2012
    Tallbarr12 skrev 2014-12-08 14:47:28 följande:
    Om det nu var äl jag kände av för 10 dagar sen (tre veckor efter missfallet) så borde jag ha bim i helgen, men vågar inte hoppas riktigt.
    Nu när jag tänker efter så kanske har jag bim om 14 dgr... Min ÄL va ju några dagar försenad, så jag borde väl räkna med 16 dagar lutealfas, eller hur gjorde ni efter tidig mf? Hade jag inte testat på bim -1 så hade jag trott att mensen kom när den skulle o så hade jag förväntat nästa bim den 18/12. Men nu kanske skulle man sikta på bim runt 22-24 december??
  • Bittersweet2012
    SessanM skrev 2014-12-08 15:51:25 följande:
    Håller tummarna för en tidig julklapp :)

Ringde gyn idag och fick tid i början på FEBRUARI!! Så länge har jag verkligen inte lust att vänta ???? Ska ringa en privat klinik i morgon och hoppas på en snabbare tid.
    Det är riktigt trist med så långa väntetider! När jag skulle boka tid hos gyn i september då fick jag den första lediga tid 17/12! Men jag ringde o pratade m dem o blev inskriven på återbudslista - då ringde de mig 2 veckor senare o jag fick komma o träffa läkare redan i oktober. Du kanske kan fråga om de har återbudslista.
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-12-09 09:16:30 följande:
    Lutealfasen brukar ju vara lika lång så räkna så många dagar som du brukar ha efter äl smile1.gif håller tummarna!!
    Men då är det runt 22-24 december. Hade inte tackat nej till ett "+" i julklapp .
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-12-09 11:11:59 följande:
    Jo de är just de att det bara blir snabbis innan läggdags känns liksom lite påtvingat men mycket stress och personalbrist på mitt jobb just nu. Men under kan ju ske så snälla tomten, ett plus i julklapp haha.
    Men då borde det va stor chans i alla fall!

Det blev bara "snabbisar" för oss med denna gången, så jag hoppas oxå att tomten kommer med julklapp .
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-12-10 17:15:57 följande:

Jag skrev ju här äl+3 att jag kände ett stick så som jag känt tidigare graviditeter när ägget fäst och sedan att jag läste att ägget fortfarande är i äggledaren då så hoppades inte på det. Jag vill verkligen inte ha rätt... Men det är därför jag nojjar för utomkveds och har läst om de som haft det så här med testerna och då har det varit utomkveds...

Hoppas verkligen att du har fel o det är ingen utomkveds! Håller tummarna att allt går bra!
  • Bittersweet2012
    SessanM skrev 2014-12-11 22:19:46 följande:

Ååååå vad frustrerande!!!! Är inne på dag 47 (!!!!) nu och ingen mens i sikte öht, så himla irriterande. Och känner mig absolut inte gravid samt att jag ju testade negativt i helgen. Det måste ju vara något som inte står rätt till med min kropp. Jag hoppas verkligen att jag kan få hjälp när jag ska till gyn i februari..

Känner mig så sjukt bitter nu.

Bittersweet: de hade ingen återbudslista utan jag måste själv ringa och kolla i så fall.

Va tråkigt! Har ni nån privat mottagning där du bor? Kanske de har tid?

Hoppas verkligen att du få hjälp snart! Annars kanske du ska testa en gång till? hade en i min mamma grupp som inte fått plus förrän bim +17.
  • Bittersweet2012

Väntan...väntan...väntan... Känns som en evighet denna gången med.... Dotter åkte på vinterkräksjuka o nu går jag o mår småilla kan inte va nåt annat än kräksjuka för min del med, då är jag bara på ÄL+6 idag.

AnnC. Så tråkigt att höra att tester blir inte starkare utan svagare .

• Bittersweet2012
    in the making skrev 2014-12-12 10:48:21 följande:

Sessanm har du känt av någon ägglossning? Är den "sen" så blir ju mensen sen, tänkte jag..

Är hemskt ledsen över att ni ska måste plågas igen AnnC. Hoppas att ni får er att lyckliga utgång snart ????

Tallbarr. jag såg en fertilitetsläkare på tv för inte så länge sedan som sa att en snabbis med folk i nästa rum gjorde spermierna mer alerta, så det kan ju vara lite positivt oxå smile5.gif

Ok om det är verkligen så att spermierna "funkar" bättre när man har folk i nästa rum så borde våra chanser öka denna gång . Har ju både min mamma o min bror på besök nu
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)