Inlägg från: Tassiemon |Visa alla inlägg
  • Tassiemon

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Tog ett nytt test eftersom jag var så kissnödig, ej morgonurin och bara två timmar gammalt. Ser bara ett spökstreck, dessutom när jag torkade mig så var flytningarna något bruna. Brukar har lite kraftigare brunt någon dag innan mensen. Så nu ställer jag in mig på att det inte har blivit något utan får helt enkelt acceptera att min pms blivit svårare.

• Tassiemon
    AnnC skrev 2014-09-22 10:05:11 följande:

Knäpp fråga och jag är säkert jättelöjlig nu, men ska till tandläkaren idag och man ska ju inte röntga om man är gravid, men om jag hade äl i lördags o inte vet än? hör själv hur knäpp jag låter! Men skickar ändå...

Ha ha, var i precis samma sits för en vecka sedan. Tandhygienisten tittade lite konstigt på mig när jag sade att jag inte visste, men att jag förmodligen inte var det. Hon gav inget svar på huruvida det var någon fara eller ej, men tror inte det heller när det är så tidigt.
  • Tassiemon
    in the making skrev 2014-09-22 18:18:25 följande:

Men hallå här är man borta ett par dar och plussen rullar in! Grattis till grynen!

Spännande tallbarr!

Tassiemon ladda om och sikta på ett oktober-plus med mig =')

He he, jajemen :D
    Ska man byta tråd eller vara kvar här tro?
  • Tassiemon
    Tallbarr12 skrev 2014-09-23 09:29:36 följande:

Jag tog ett test imorse (cb men inte digitalt) men blev inget streck i kontrollrutan (och inget i den andra heller)... Så det var ju lite antiklimax och eftersom jag inte vill bunkra test hade jag såklart inget mer att testa med...

Men suck, vilken besvikelse. Fast hellre två försvunna streck än ett ;)
  • Tassiemon

KnytetsMamma: BIM-1 är fortfarande tidigt och kroppen har säkert bara inte hunnit producera så mycket hcg :) Tycker ditt streck var ganska tydligt, så det är nog bara tidigt.

Tallbarr12: När har du tänkt testa igen? Jag är på dag 32 idag och mensen har fortfarande inte kommit igång, bara brunt en så länge. Har haft en cykel på 28 dagar de senaste månaderna men den här månaden kom ÄL senare av någon anledning. Jag började använda ÄL-stickor från testlagret den här månaden och tyckte det fungerade bra. Stämmer bra med de egna symptomen också.

littlejoanie: Nya tag in i oktober, jag hakar på :)

• Tassiemon
    KnytetsMamma skrev 2014-09-23 21:06:47 följande:
    Får hoppas att det är så för jag är som sagt orolig eftersom förra graviditeten i maj slutade i missfall i juli :( Ska ta ett digitalt och en sticka till på torsdag eller fredag och hoppas få det svar jag vill. Då blir det till att ringa MVC för att fråga om tidigt ultraljud pga mitt ma tidigare.
    Förstår att du är orolig :/ Håller tummarna för dig :)
    Visst ska man inte ta ut något i förskott men om du testar på fredag så borde du få ett ganska säkert svar. Hoppas verkligen det blir positivt.
  • Tassiemon
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 09:23:49 följande:

Ja, jag hoppas att de tar min oro på allvar, kul att vi är några med plus nu som kan följas åt. Jag mådde inte alls illa med dottern så det är skönt. Hoppas att jag slipper det denna gång också men hellre illamående än missfall, Ska ta ett digitalt test imorgon och hoppas på ett fint

Fantastiskt, stort grattis! Det är något alldeles speciellt när det digitala testet visar gravid, det blir så definitivt :)
  • Tassiemon
    Bittersweet2012 skrev 2014-09-23 22:42:12 följande:

Fick reda på att svägerskan ska ha en till.... Satt o grät i en timme o kunde inte sluta

Känns så orättvist...

Och jag tror att det inte blir nåt plus denna månaden...4e försök åt skogen (fick bruna flyttningar idag o kraftig molvärk)

Ja, som att det redan inte är jobbigt nog :/

Du kan inte mer än att kämpa på, stor kram till dig.
  • Tassiemon

Är idag på 34 och mensen har fortfarande inte kommit igång, mörkbruna flytningar dock. Undrar varför den här cykeln har blivit så konstig.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)