Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hmm... Bim på lördag och mina shorts sitter väääldigt tajt om magen...

• Tallbarr12
    Tedax skrev 2014-07-23 16:27:48 följande:
    Spännande! Ska du testa innan BIM eller är du den tålamoda sorten? smile5.gif
    Haha, är inte direkt tålmodig, men vill verkligen inte få falska negativa test pga att jag testar för tidigt, så jag tänkte vänta till på söndag...
  • Tallbarr12

Jag klarade inte av att vara tålmodig! men testet jag tog imorse var så negativt det kan bli. Jaja, det här var lite tjuvstart ändå.

• Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2014-07-24 14:18:15 följande:

Tallbarr12 det är ju 3 dagar till BIM, så det är säkert för tidigt! smile1.gif
    Har du några symptom???

Haha, det är bra att ni håller hoppet uppe åt mig!

Få se nu, megasvullen mage, molvärk och kissar ofta, men kan ju förklaras med mens på ingång och varmt väder... Får vänta och se helt enkelt, brukar ha mellan 11-14 dagar mellan äl och bim och är på dag 12 idag.
  • Tallbarr12

Äl+13 här idag (brukar ha 11-14 dagar emellan) och fortfarande ingen mens, men däremot svullen mage, molvärk och blir kissnödig hela tiden verkligen... Är hos svärföräldrarna över helgen och lämnade medvetet testet hemma, så blir test tidigast på måndag, om inte mensen dyker upp innan. Låååånga dagar just nu!

• Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2014-07-26 08:39:23 följande:
    Det va ju smart att lämna testet hemma smile5.gif Då håller jag tummarna för ett + på måndag :-d

Här går jag ÄL+9 (bim -7) o det kliar verkligen i fingrarna att börja testa smile5.gif får se hur längre mitt tålamod räcker smile2.gif
    Haha, just nu känns det inte så smart!
  • Tallbarr12
    Ultiva skrev 2014-07-26 20:11:28 följande:

Hade ni lätt eller svårt att få första barnet? Och hur tänker ni nu kring andra?

Det tog ett år för oss att få första barnet. Problemet var att jag hade för låg östrogennivå efter jag slutade med ppiller och hade ingen ägglossning på ca 10 månader efter. Påbörjade utredning men kroppen kom igång av sig självt och då tog sig det på första eller andra försöket! Nu har jag inte använt hormoner sen graviditeten så nu är det ett helt annat läge med regelbunden cykel och jag märker ägglossningen men vi är väl ändå på nåt sätt inställda på att det kan ta ett tag och startade egentligen verkstaden lite tidigare än vi borde kanske
  • Tallbarr12

AnnC: vi är hos svärisarna i en liten by på landet med 4 mil till närmsta apotek och vill inte köpa test i lokala affären i en by där alla känner alla och vet precis vems min mans föräldrar är Så nä, det blir inget test förrän på måndag!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)