Inlägg från: littlejoanie |Visa alla inlägg
  • littlejoanie

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Högt tsh värde kan man också få vid en infektion i kroppen ex förkylning..därför testar man olika gånger för att se om de går ner..däremot blir det svårt för kroppen att bli gravid med felaktiga värden och då behöver man definitivt levaxin..vissa kvinnor måste tom ligga lite för högt på medicineringen för att de ska funka och då svarar oftast läkaren med att värdena ser ju bra ut...är bra att tänka på om man har problem med ämnes omsättningen:) min.kropp har precis kommit igång med äl igen..har bim 27/11

• littlejoanie
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-18 07:48:19 följande:

Jag får väl försöka att låta bli att testa ett par dagar... Känner mig frustrerad o stressad nu... Har så mycket på jobb att jag tom börjat känna av hjärtklappningar . Tur att jag går på semester imorgon. Testet imorse va inte mycket starkare än igår...suck! Bim idag om jag räknar från senaste blödningen och bim -3/4 om jag räknar från ÄL.

ååh bittersweet jag vet hur det där med svaga test känns och man bara vill testa och testa för att det ska bli starkt. Är i samma sits, 3:e gången jag får svaga test dock är jag på 2 dagar före bim. Men jag försöker denna gång efter mina två senaste missfall att bara försöka fokusera på annat ett dag. Även om vi alla vill så gärna så skadar den stressen mer än vad den gör nytta. det är jätte svårt jag vet, denna gången känner jag bara det får bära eller brista, jag försöker fokusera på att det är jul istället och njuta av det. men inom mig gnager det! Jag äter också kvinna tabletterna och folsyran räcker, men min hjärna spelar mig spratt och påstår att jag har ju fått missfall varje gång jag ätit dem vid graviditet, däremot spelar detta ingen roll, är självklart inte vitaminerna som gjort det. =) Men du ska se att släpper du bara tankarna och försöker göra annat och vänta en hel vecka med att testa så kommer du se skillnad på ditt test åt det ena eller det andra hållet. Jag hoppas givetvis att du får behålla ditt plus, men man måste våga tro och inte förvänta sig att det ska bli missfall. Jag hoppas jag också får behålla mitt plus denna månad men efter ett test på morgonen så tänker jag vänta till julafton, för om det skulle vara mer positivt då så får man ju en bra julklapp annars en mindre bra.
  • littlejoanie
    rosali84 skrev 2014-12-21 10:20:51 följande:

Du har så rätt! Men är sååå svårt att låta bli!! Testmissbrukaren i mig tar över helt!!!!

Hcg fördubblas var 48 timme försök annars byta märke på test då kan det visa starkare ;) men testet blir inte alltid starkare varje dag :) jag har gett ett löfte att inte testa igen för ens på julafton för att hålla mig ifrån testerna är skitsvårt vill testa hela tiden :) grattis till plusset :)
  • littlejoanie
    elinarnared skrev 2014-12-21 19:35:13 följande:

hej allihopa! tog ut min p-stav den 28/11 och jag tror att jag hade ÄL runt den 11/12 kan det stämma? Har ju ingen aning om min menscykel. 

Välkommen, är ju så olika det där för alla när man tar ut p-stav hur fort det kommer igång, för vissa kommer det igång direkt andra tar flera månader. Så det kan rimligt stämma att det har kommit igång. Vänta på mensen eller börja testa med äl stickor för att veta exakt men jag hade nog väntat på när mensen kommit och sen tagit stickor för att veta säkert=) känns ju onödigt att testa efter äl om du just haft ;)
  • littlejoanie

Grattis bittersweet :) vad kul!

Bittersweet2012 skrev 2014-12-22 08:21:33 följande:

Blev lite trött på testlagrets tester o köpte ett digitalt igår. Efter knappt 1 minut stod det gravid

• littlejoanie
    AnnC skrev 2014-12-23 08:25:06 följande:

Önskar någon kunde spola fram nåt år och att jag får se att allt blir bra. Är det för mycket begärt?

Hur mår du?

Jag har en kompis som hade liknande sjukdom..deras första barn dog i vecka 36 med behandling av blodförtunnande och övervakning varje vecka fick de två barn som var levande i slutändan...Ge inte upp men kan inte ens förstå hur förstå hur det måste kännas..
  • littlejoanie
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-23 13:49:50 följande:

Jo tack jag mår bra. Lite illamående, men inte så farligt än. Tröttare på kvällarna och VÄLDIGT spända bröst, kan knappt sova på mage pga brösten just nu. Och jag är HUNGRIG!!!! Om jag fortsätter äta på det viset så behöver jag nog byta till mammakläder betydligt tidigare den här gången .

Hehe ja de där med mamma kläder..min mage är så svullen att jag ser ut att vara i vecka 15 :/
  • littlejoanie
    AnnC skrev 2015-01-10 09:46:20 följande:
    Tro mig, SÅN HÄR missbrukare var jag inte före missfallen o alla svaga streck

Håller tummarna för dig nästa vecka! Vilken dag ska du på vul?
    Håller tummarna AnnC att slutresultatet blir ett positivt test, men är svårt att inte testa, tror det nästan blir lite lotto känsla med testerna, man väntar på högvinsten ;) Bittersweet håller tummarna att du får ett glatt besked på VUL sen. Jag har väntat och väntat på att bli gravid med ett syskon och tycker det är kul. Men jag mår verkligen fruktansvärt, känner inte att jag kan glädjas alls. Man får väl se om denna grav håller i sig i slutändan annars ger jag nog upp ärligt talat.. Lycka till allihopa håller tummarna =)
  • littlejoanie
    1StoltMamma skrev 2015-02-03 14:01:57 följande:

Hur är det med er tjejer? Är så orolig denna graviditet efter mitt mf i höstas.. tänkte fråga om vul så man vet att de är något. Känner mig lite överdriven kanske men tog hårt med mf..

Hur gick de? gjorde du nåt VUL? man känner sig ju alltid säkrare när man gjort ett. Det är inte löjligt eller överdrivet det minsta. Jag gjorde ett när jag blev inlagd igen denna graviditet och det kändes mycket bättre att veta vad som fanns där inne. 

Håller tummar och tår för alla er andra att ni plussar!
  • littlejoanie
    Bittersweet2012 skrev 2015-01-25 20:42:39 följande:
    Jag är i v.10 nu. Jag får snart byta till större bh med, har värsta push-up effekt nu . Igår tog jag på mig en T-shirt jag brukar sova som inte har nån stretch o fick byta till en annan då det va fööööör tajt om bröstet
    Vad kul att det går bra Bittersweet =) inte allt för många veckor kvar till RUL nu! 
  • littlejoanie
    1StoltMamma skrev 2015-02-08 14:14:16 följande:

Har fått tid till vul nästa den 18de så håller tummarna dock har jag jätte mycket illamående så något måste finnas där

Men det är ju snart :) även om väntan kanske känns lång.. Illamående är ju ett bra tecken :)
  • littlejoanie

Håller tummarna att det går vägen nu AnnC och att ni får ett glädjefyllt slut..Tallbar håller tummarna och direkt de går ett år så ring...har en bästa vän som försökt bli gravid med första barnet i ca 4 år nu..tillslut upptäckte de att hon hade lite underproduktion i sköldkörteln och äter nu levaxin..

Här är man själv i vecka 23 idag och är lika stor nu som jag va med dottern i vecka 35 så känner mig stor.. Känns långt kvar till augusti med mycket som kan hända och fått mycket sammandragningar på jobbet nu så känns lite ohållbar situation :( men jag är glad ändå :)

• littlejoanie
    Ultiva skrev 2015-04-25 06:39:20 följande:

Jag trodde också att det är helt normalt, och det kan det vara, men de allra flesta har ju två dagar. Och att jag bara har en dag beror förmodligen på att ingen ägg lossnar. Jag behöver gå ner i vikt för att sedan kunna få behandling. Men antalet äggblåsor ökar väl aldrig? Man har väl de man har? Eller kan man nybilda? 

Man har ju de ägg man har..men inför äl så mognar de ju äggblåsor för att man ska släppa ett ägg.. Och då mognar ett visst antal och sen så släpper ju kroppen sen ifrån sig ett ägg..Man har ju inte mogna äggblåsor hela cykeln utan delar av de..När man sedan släpper ett ägg så försvinner ju den äggblåsan så att säga..men vad jag har fått för mig vad jag hört så kan ju de behandlas i vissa fall med hormoner.. Så att äggblåsorna mognar och kan släppa ägg..håller tummarna att de kan hjälpa er!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)