• Ise

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

WillhiamsMamma skrev 2014-08-18 08:27:40 följande:

Hej allihop! Den molande värken har hållet i sig sedan äl och gör fortfarande men nu har jag även börjat få riktigt ont i ryggen och det krampar emellanåt så nu kommer nog mensen med dunder och brak vilken dag som. Nya tag. Håller tummarna för er som väntar på bim. smile1.gif

Men det kan ju vara symptom med! :) håller tummarna för dig!

Själv har jag fått molvärk/stick i högra sidan idag. Äl+3. Hoppas det betyder något bra!
  • Ise
    Bittersweet2012 skrev 2014-08-20 07:40:03 följande:

Tallbarr12 - håller tummarna!

Själv har jag 10 dgr till bim...känns som en evighet!. Nästan hoppas på att få för mycket på jobbet, så jag inte ens hinner tänka på bim o undra om jag är gravid eller ej smile5.gif

Åh känner samma sak! Har också typ 10 dagar kvar (om inte mer) och det känns som en evighet! Känner mig irriterad på allt och alla och är trött så trött.

Haha gjorde ett test igår bara på skoj, äl+4 :P fullständigt onödigt men jag har många hemma så varför inte :) negativt såklart. Kommer testa under nästa vecka igen, då börjar nedräkningen :)

Vi har kräftskiva nu på lördag. Hade ni druckit på den? BIM är alltså slutet på nästa vecka..
  • Ise

Ja lite så tänker jag med, hade ju inte planerat att bli aspackad mer ta lite vin till maten :) det är ju väääldigt tidigt.

• Ise
    MariaJimmy skrev 2014-08-20 18:50:10 följande:

HejHej smile1.gif vet inte riktigt om jag hamnat rätt här, men vi kör på ändå. Jag och min sambo fick i december -12 en frisk och kry liten son. Nu har vi börjat prata lite grann om syskon. Min sambo vill sååå gärna ha en liten en till men i augusti blir jag arbetslös igen. Själv vill jag också gärna ha en till men känns som om jag vill vänta tills det fasta jobbet dyker upp, "tyvärr" bor vi på landet och att få tag på det fast jobb här är inte lätt och isåfall måste vi flytta på oss och det är inte tänk bart just nu!! Min sambo och jag vill ha ca 2 år mellan men vill inte att pengar ska sätta käppen i hjulet.

Hoppas ni har några råd till mig smile1.gif

Så svårt :/ men jag hade nog också väntat lite tills allt var "på banan" igen.
  • Ise

Jag är på äl+7 idag. BIM nästa vecka. Har hela denna vecka känt mig så otroligt deppig/låg/off. Ingenting har liksom känts roligt och jag har varit irriterad på det mesta. Har aldrig känt mig så här förut! Och trött, trött trött. Gäspar hela tiden.

Övriga symptom är: lite molvärk/stick som kommer och går och ökade flytningar.

Gjorde ett test imorse (supertidigt i know) som visade neg. Nu har jag inga fler test och får gott vänta till BIM eller senare innan jag testar!

Åh jag hoppas så mycket!!

• Ise

Syns tydligare i verkligheten! Men här är lite trixat :)

Kan tillägga att detta är 4:e försöket och den här månaden körde jag bidrottninggele! Funkade jättebra! Fick jättetydlig ägglossning en vecka tidigare än vanligt :)

• Ise
    Missciss skrev 2014-08-27 12:34:55 följande:

Åh gratti till pluset! Jag blir avundsjuk!

Var köper man bidrottninggele?

Tack alla! Har inte sagt något till sambon än har inte bestämt mig riktigt hur jag ska säga det :) känns ialf riktigt roligt!

Jag köpte på svenskhälsokost.se men det finns lite överallt tror jag :)
  • Ise

bidrottninggelen ska (enliga andra) göra så att man:

- får mer regelbundna cycler om man har orgelbundna.
    - få korte cycler om man har långa (vilket den gjorde för mig med en vecka).
    - Få tydligare ägglossning (har nog aldrig märkt av den så mycket som den här månaden)
    - Göra så att ägget har lättare för att släppa.

Enligt många som provat så ska det helt enkelt vara en "mirakelkur" som gör att man blir mer fertil och snabbt gravid.  Jag testade, blev gravid just den här månaden när jag testade  - Svårt att saga om det är pga den eller om det "klaffade" andå den här månaden men jag tror på den :)

MEN -många funkar det inte alls för så förlita er inte helt på det.
    Vissa har även fått oregelbundna cycler/mellanblödningar fast det har varit klockrent innan - så det är ju en liten chansning.

Jag tog en tablett varje kväll innan jag gick och la mig från mensdag 3 (egentligen ska man börja på dag 1 men jag hade inte hunnit få dem då) fram tills ägglossningen. Tydligen ska hormonerna verka batter under natten och inte ta den på morgonen som det star på burken.
    Jag kollade även ägglossningen med stickor och vet exakt när den va.

Lycka till! :)

• Ise
    1StoltMamma skrev 2014-08-28 18:28:23 följande:

Grattis ise

Tack! :D hoppas alla ni andra också plussade snart snart! <3
  • Ise
    Missciss skrev 2014-08-29 11:25:05 följande:

Jag fick mens igår kväll och jag kör en "kur" med bidrottningele nu, trots att jag har regelbunden mens med korta cykler. Tur att posten levererar snabbt, fick hem dem dagen efter jag beställde! Hoppas på en favorit i repris här nu :) Har du berättat för mannen nudå Ise?

Haha ja gjorde det i onsdags :)

Jag funderade hela dagen på hur jag skulle säga det. Om jag skulle köpa något bebisplagg eller slå in testet lr liknande. Försökte även få vår son att säga att han skulle bli storebror (utan resultat dock :)

Det slutade med att det var han som frågade mig "varför är du så glad för? Har du kissat två streck på Stickan lr?" :P

Haha, ja sa jag :) och sen blev det kram och gråtkalas <3 :) så inget avancerat sätt :)
  • Ise

Dagens test är mycket starkare än i måndags :) grattis igen!

• Ise

Vi åkte på kryssning för första gången när sonen var 13 månader. Borta i 24 timmar.

Innan dess hade vi bara haft barnvakt enstaka (kanske tot 3) kvällar och då bara några timmar.

Nu är han 2,5 och har sovit hos farmor några ggr, ex när vi sov borta en nyårsafton och när vi hade 30 årsfest för massor av vänner hemma hos oss. Oftast har han dock bara barnvakt några timmar på kvällen om vi båda är iväg på något, vilket är extremt sällan. Kanske 3 ggr/år.

Han tycker det är roligt och blir bortskämd och vi får lite välbehövlig tid med varandra.

Om 2 veckor ska vi sova borta två dagar då vi ska på en weekendresa fre-sön, det blir längsta någonsin vi båda är borta från honom. Men tror det kommer gå jättebra!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)