Inlägg från: Ultiva |Visa alla inlägg
  • Ultiva

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Bittersweet2012 skrev 2014-08-07 07:29:04 följande:

3 st på mitt jobb ska ha barn i nov-dec o två av mina kompisar ska ha barn i jan-feb! Känns som att alla är gravida förutom mig!
    Jag vet att det kan ta upp till ett år att bli gravid, men det är såååå FRUSTRERANDE!!!!

Tessi1983 - håller tummarna tjejen! Vi behöver verkligen ett "+" i den här tråden!

Det är otroligt frustrerande! Ett år... Innan man ens får söka hjälp, ja. Och sedan då?
    Varje vecka känns som ett år! 
    Jag är fullständigt upp och ner i humöret pga frustrationen. Fräser åt minsta lilla. Det är påfrestande för relationen, det här...
  • Ultiva

BIM nu i dagarna... Tredje försöket... Har rejäla känningar av mensvärk. Jag vill inte! Sitter och letar graviditetstecken. Har bland annat varit supervarm och svettats som en gris sedan ÄL. Vågar man hoppas?

• Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-12 09:08:59 följande:

Hej allihop. Någon mer här som väntar på bim och har en mage som är helt i uppror? Jag är helt slut. Kan inte mer än svälja något så måste jag springa på toa. Det krampar och gör ont och jag är riktigt gasig. Blääää!

Det har varit såhär sedan i lördags. Vet inte ens om det är ett typiskt grav tecken eller om det är stressen och nervositet över att inte veta som gör att magen spelar en ett spratt. Eller så har jag plötsligt blivit laktos el gluten. Fortsätter det får jag nog kontakta läkare för jag får inte behålla något. :(

JA! Jag brukar aldrig bli sådan här annars. Har gjort två test och båda är negativa, så jag vet ju att jag inte är gravid. Men tills dess att mensen verkligen kommer så hoppas man ju?!
    Hur går det för dig?
  • Ultiva
    Xarxia skrev 2014-08-13 10:13:22 följande:

Blev så konfunderad igår när mensen inte dök upp. Den brukar va väldigt punktlig. Samtidigt som jag inte känner av några grav-tecken alls. Åkte iaf och köpte ett sånt där clear blue test med veckoindikator. Och minsann, där står det gravid 1-2!! Känner mig fortfarande väldigt avvaktande då jag inte på något vis känner av att jag skulle va gravid, men det kommer väl sjunka in. Jag hoppas det smittar av sig så det trillar in fler pluss här nu!!

Wow! Grattis! Vad roligt!
  • Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-13 17:59:05 följande:

Nej jag har aldrig varit såhär innan förutom vid vinterkräksjuka och maginfluensa förstås. Idag var jag dock hård i magen på morgonen. För att sedan springa efter varje mål igen . Suck! Har idag också riktigt ont i ryggen men det kan ju bero på olika saker förstås. När har du bim Ultiva?

Jag funderar på att testa imorgon. Vet att det är tidigt (bim 21e) men kan inte hålla mig mer nu ;)

Jag har BIM idag, eller imorgon (eller igår). Har haft rätt ont till och från, och testat negativt som sagt. Hoppas ändå... Jag börjar mer och mer närma mig insikten att det nog inte blir några fler barn.
    Om du kan vänta några dagar till med att testa kan du ju köpa ett sådant där testa tidigt-test?
  • Ultiva
    Bittersweet2012 skrev 2014-08-14 20:10:40 följande:

Gjorde testet precis, men det verkar inte som att det blev positivt... Jättekonstigt då jag har haft ont i äggstockar hela dan idag o har det fortfarande o MASSA med flyttningar.... Tror ni att jag missat äl???? Det är dag 12 idag o jag har cykel på 28 dagar.

Försökte bifoga bild men det verkar inte gå från iPad

Så, sådan där brukar jag vara två dagar innan ÄL bli positivt. Flytningarna ska ju enligt skolboken komma några dagar innan ägget lossnar... Så än är det inte kört!
  • Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-14 22:07:53 följande:

Jag har också tänkt magsjuka av något slag men det brukar ju bara hålla i sig i en dag el två. Har därför börjat bli lite fundersam om jag kanske blivit laktos intolerant. Dock så blir jag inte bara dålig i magen när jag äter. Utan det kan räcka att jag rör mig för mkt så kör den igång :-/ Men.. Håller såklart tummarna att det är pga av att något litet där inne håller på att fästa

Laktosintolerant kräks man väl inte av? Låter som något annat!
  • Ultiva
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-15 07:17:50 följande:

Kunde inte hålla mig så testade med gravidkollens billiga stickor precis. Såklart neg .

Lever dock på hoppet ända tills tant röd kommer för jag testade neg med dottern på sådana stickor fast från testlagret fram tills dagen efter bim. Då det plötsligt blev plus. Hoppas hoppas.

Och blir det inget plus denna månad så tror jag vi lägger ner att ha sex med koll utan kör bara när vi känner för det . Det börjar ta lite väl på psyket detta och det är ju helt sjukt om man verkligen kan bli såhär skengravid

Hur går det för dig Ultiva? Kram

Klart man hoppas in i det sista. Nada Zero här. Får vänta en månad till. Men jag börjar ge upp lite. Håller på att rensa ut dottern leksaker som hon blivit för stor för. Är det idé att spara för syskon eller ska jag göra mig av med det? Usch, vad jag blir negativ! 
  • Ultiva
    KnytetsMamma skrev 2014-08-15 09:07:46 följande:

Precis varit hos gyn, det var ingen egen ägglossning, äggblåsan på 11 mm hade inte vuxit alls utan börjat sjunka ihop istället Rynkar på näsan. Känns så himla trist för hade sett fram emot det jättemycket. Men men ,nu är det nya tag. Tog första proveratabletten idag och sen på blödningsdag 5 blir det pergotime. Så nu ska jag försöka njuta av våra 2 veckors semester vi har och hoppas att det tar sig på nästa kur.

Vad tråkigt! Hoppas du kan njuta av semestern nu då och att det här inte spökar för mycket. 
  • Ultiva
    MariaJimmy skrev 2014-08-20 18:50:10 följande:

HejHej vet inte riktigt om jag hamnat rätt här, men vi kör på ändå. Jag och min sambo fick i december -12 en frisk och kry liten son. Nu har vi börjat prata lite grann om syskon. Min sambo vill sååå gärna ha en liten en till men i augusti blir jag arbetslös igen. Själv vill jag också gärna ha en till men känns som om jag vill vänta tills det fasta jobbet dyker upp, "tyvärr" bor vi på landet och att få tag på det fast jobb här är inte lätt och isåfall måste vi flytta på oss och det är inte tänk bart just nu!! Min sambo och jag vill ha ca 2 år mellan men vill inte att pengar ska sätta käppen i hjulet.

Hoppas ni har några råd till mig

Jag låter nog väldigt hård nu, men som man bäddar får man ligga. Rent krasst så är det ju faktiskt så... Vilken väg ni sedan väljer att gå är upp till er. Alla värderar olika. Alla prioriterar olika. Själv har jag satsar på plugg, arbete och bostad innan barn, då tycker jag att jag kan ta ansvar för mitt barn och har den tryggheten. Vad som är rätt för dig får du själv bestämma, det är ju även du som får reda ut konsekvenserna.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)