Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

cme86 skrev 2014-11-09 22:36:46 följande:

De trodde inte på mig. Ja kände att nått inte stod rätt till, antog att ja fått missfall då ja började blöda nån dag efter beräknad mens, men så fortsatte jag att plussa på Stickan vilket i sig inte är ovanligt men plusset blev starkare o starkare för varje dag vilket det inte ska bli när/om man får missfall så tidigt. Detta gjorde mig osäker om ja skulle glädjas eller inte så ja sökte mig för vul. De tittade och tyckte inte att slemhinnan eller livmoder eller nått visade på graviditet så de antog att jag hade fått missfall och skickade hem mig. Men i all hast sa de nått precis innan vi avslutade ultraljudet att de såg "en svart fläck i magen, dvs att de kunde tyda på blödning eller liknande men på ett ställe där ien graviditet inte ska sitta så det var nog ingenting."

Detta var nått jag inte kunde släppa så ja började googla när ja kom hem o fick för första gången läsa om utomkvedshavandeskap. Vilket jag tyckte stämde in rätt bra o blev väldigt orolig så ja ringde upp dem igen dagen efter o begärde en ny tid för att mäta Hcg:t. Då hade de inte nått Hcg att jämföra med så ja fick begära ytterligare ett besök för att kunna jämföra. De blev lite förvånade när värdet låg så högt utan att hitta nått i mig. Innan skratta de nästan åt mig o sa att är de utomkvedshavandeskap har man jätteont så oroa dig inte. Men ja när den spricker har man det men inte innan försökte jag förklara. Jag var ju ute i god tid i hopp om att rädda min äggledare o slippa smärta. Men läkarna kunde inget göra då de inte hittade nått foster. Ja tog upp frågan om både abortpiller, cellgift mm.

Så ja gick som en tickande bomb och tillslut sprack den ju o jag fick väldigt ont och fick åka in och akutopereras. Då hittade de fostret direkt och såg hur det växte i min brustna ledare.

Hade massor med blod i buken. Konstigt ändå att de tog så lätt på det innan och att de inte såg det. Hade säkert fem olika läkare som tittade på mig vid flera olika tillfällen o dessutom hade de alla med sig läkarstudenter så de var många ögon i mitt heligaste, ändock missade dem det.

Va hemskt! Det är inte ok att man måste tjata på sjukvården o berätta för dem hur det går till! Får rusningar i kroppen när jag läser det...
  • Bittersweet2012
    cme86 skrev 2014-11-10 19:53:02 följande:

Troligtvis ett men från kejsarsnitt med dottern. Det hade bildats ärrvävnad runt snittet när kroppen läkte som fäst i äggledaren som i sin tur hade växt fast i buken på mig. De har nu frigjort ledaren men de vet inte vad ja har för funktion på den. Nej ägglossning varje månad, ledaren påverkar inte det. Den dvs OM den är funktionsduglig så kan den plocka ägg från båda äggstockarna.

Är det så vanligt att man får problem ärrvävnad runt äggledare efter snittet?
  • Bittersweet2012

Känner mig helt förkrossad nu... Pratade precis med bm för att få lite mer info om Primolut nor som jag ska ta nu i 10 dagar. Och hon sa att man inte blir gravid när man tar denna preparaten, för det är ungefär som att ta p-piller, fast starkare.... All testande o sexande i onödan typ...

• Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-11 15:49:34 följande:
    Men vad säger du?? Har du fått tag på den som skrev ut pillrena då?? Hur många har du tagit? Kan du sluta mitt i eller vad händer då??
    Ja pratade m bm som jobbar med den läkaren jag träffat. Eftersom det är privat mottagning (2 bm o 2 gyn), så verkar de ha koll på patienterna. Jag skulle bara fråga hur farligt va påverkan på fostret och då sa bm att det va samma som om man blivit gravid när man använde p-piller. Och eftersom jag tog pillerna nu så skulle jag inte bli gravid, men visst chansen finns alltid, eftersom det är fler som har blivit gravida trots p-piller...

Min första tanke va att sluta, men jag tror inte att det kommer göra nån nytta nu. Jag började ta piller 3 dagar efter ÄL och är på min 4e dag nu (7 dagar efter ÄL). Så tror att det är för sent att göra nåt nu. Slutar jag nu så avbryter jag kuren och om det visar dig nästa vecka att inte gravid så måste jag göra om hela kuren igen...
  • Bittersweet2012

Ja, det är riktigt irriterande att hon inte sa nåt... Men som tur så är det bara denna månaden som jag ska ta piller, sen borde det funka som vanligt igen.

Bm påpekade idag att oftast blir man snabbt gravid efter en sån kur. Så hoppas hoppas hoppas!

Men det är irriterande att det förskjuts hela tiden. Hoppas ju varje månad och blir helt förkrossad när tant röd dyker upp...

• Bittersweet2012
    in the making skrev 2014-11-11 22:37:56 följande:

Vilken chock Bittersweet, dålig kommunikation är bara förnamner som det låter. men som sagt ökar det chansen inför nästa cykel är det nog värt det..

Ja, dålig kommunikation minst sagt.

Tråkigt med negativt test

Vi satsar på plus i december!
  • Bittersweet2012
    Tallbarr12 skrev 2014-11-12 10:35:12 följande:

Hej, får hoppa in här igen... Hade blödningar av och till i helgen och gyn konstaterade idag att jag fått missfall...

Va trist! Kramar
  • Bittersweet2012

Näää, man får va påläst och man vill verkligen veta vad som gäller... Jag va riktigt bra påläst innan jag blev gravid med dotter och under själva graviditeten, men känner jag mig dum att jag bara förlitat mig på bm o läkare.

Precis som du AnnC så litar jag just nu mer på er här på FL än på läkare.

Satt o läste lite igår om gestrogens påverkan på kroppen (det är den hormon jag tar nu). Och ärligt talat, så har jag uppfattat att det funkar som preventivmedel bara om man tar det innan ÄL. För den hormon för det svårt för spermier att komma fram till ägget (correct me if I'm wrong). Så med tanke på att jag började ta det 2-3 dagar efter ÄL, borde det väl finns chans att jag blev gravid?! Era tankar?

• Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-13 11:44:06 följande:

Låter ju väldigt lovande den information du hittat!!
    Tog mig friheten och googlade och hittade denna tråd, om du läser inlägg nr 17 så var det en som blev gravid den cykeln hon tog primolut så din barnmorska var nog helt ute och cyklade!?
    Helt sjukt att de har så dålig koll??
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/48220896-primolut-nor-kan-det-forhindra-graviditet

Så jag tror absolut du har en chans!

Nu har jag skrivit upp en hel roman som jag ska dra för min läkare när han ringer sen haha. Han måste tycka jag är en überjobbig patient smile2.gif

Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
    Man blir inte klok på alla råd man får o läser!

Det är ju rena motsatsen till det bm sa! Som tur så va det inte min bm utan hennes kollega som sa det till mig... Så jag hoppas verkligen att hon va förvirrat eller stressad när hon pratade m mig! Det enda som stämmer m bm:s råd/förklaringar va att Primolut nor påverkar inte fostret så tidigt, det va lika farligt som att bli gravid trots p-piller. Och det va ju samma råd som för de som ta p-piller - sluta så fort man plussat.

Så nu håller jag tummarna o hoppas hoppas hoppas på att få tidig 30-årspresent .
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-13 14:06:55 följande:

Det här är ändå den läkaren som sjukskrivit mig (halvt) hela hösten... Psykolog är vad jag fått remiss till. Tänk om levaxin är det jag behöver då, hade ju varit billigare för samhället också haha.

Usch känner mig rätt uppgiven.

Hoppas på att min gyn är mer påläst.

Ska höra med en vän med som är läkare. Gillar inte att ställa jobbfrågor till henne men ibland blir man lite smått desperat..

Va märkligt att de gör så! Hoppas verkligen att du kan få levaxin utskrivet snart.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)