Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

1stoltMamma och SessanM - då har vi bim rätt så nära varann

• Bittersweet2012
    littlejoanie skrev 2014-10-29 18:57:50 följande:

Nu har jag gjort vul och visade sig att jag har lite vätska i livmodern sen jag fått ett tidigt missfall denna månad,ägget blev befruktat men de blev missfall direkt och då kan detta hända att man går med vätska och kroppen tror den är gravid..aldrig hört de förr men nu vet man det :)

Skumt att det kan bli så. Tråkigt att det inte va nån bebis... Fick du nån medicin att få igång menscykeln eller ska du bara vänta o se när det kommer igång av sig själv?
  • Bittersweet2012
    littlejoanie skrev 2014-10-29 22:31:44 följande:
    Det skulle komma igång av sig själv inom några dagar sa gynläkaren, hon sa dock att det bara skulle komma en brun flytning sen skulle de va över i stort sett. sen kommer de igång av sig själv, skulle ju ha äl på lördag men blir inget med det, så få se när det återhämtar sig :P trist att de inte var bebis dock skönt att veta var de va eftersom de kändes så skumt det hela =)
    Förstår det! Hoppas att du inte behöver vänta för längre tills det kommer igång.
  • Bittersweet2012
    Tedax skrev 2014-10-29 21:32:00 följande:

Jag är fortfarande kvar, även om det var längesedan jag skev något så har jag läst tråden... Har varit sjukskriven på grund av stress. Det har påverkat min kropp och menscykel med (för) kort luthealphas, uteblivna ÄL samt nu en segdragen svampinfektion.Rynkar på näsan Så syskonförsöken har fått ligga på is ett tag.

Men nu mår jag bättre! Glad Nu har jag fått medicin mot svampen och jag hade ÄL denna månad. Så nu hoppas jag bara att luthealphasen är lite mer normal denna månad. Sedan är vi redo att börja försöka bli gravida igen! Glad

Stort grattis till er som plussat, det verkar ju vara ett helt gäng nu i oktober! Solig Till oss andra hoppas jag på många plus i november!

Roligt att du hänge kvar med oss Trodde att du lämnade gruppen.

Trist med stress o sjukskrivning o allt annat som kom med det.... Men skönt att du mår bättre nu och att ni är tillbaka på bannan med bebisverkstad . När har du bim?
  • Bittersweet2012
    in the making skrev 2014-11-03 13:51:10 följande:

Det rullar väl på, hade bara kvar tre äl-test och det visade bara halvstarkt första dagen sen minskade det så då var äl precis innan kanske? Hade inga flytningar eller ont så jag kanske hoppade äl den här månaden.. Men det känns ingenting i övrigt heller så det är bara att vänta en vecka till så får vi se smile1.gif

Trist om ÄL hoppade denna månaden, men håller tummarna att du faktiskt hade den men testade för sen .
  • Bittersweet2012

Nu är det nåt konstigt med min ÄL med... Fick nästan lika stark streck i söndags och igår va det betydligt svagare streck. Har knappt haft några ÄL-flyttningar och bara lite ont i äggstockarna.... Är på dag 12 idag o jag brukar har ÄL dag 12-13. Blir det inte plus denna månaden, så kommer det dröja minst 2 månader till, då jag kommer va på tjänsteresan i december under den veckan jag har ÄL... Suck...

• Bittersweet2012
    Tedax skrev 2014-11-04 10:23:23 följande:

Denna månad var lutealfasen normala tio dagar och svampinfektionen är mycket bättre, så nu längtar jag till att få börja försöka igen efter några struliga månader. Glad

Skönt att det rättat sig . Håller tummarna att det går fort nu . På vilket försök är ni nu?
  • Bittersweet2012
    Tedax skrev 2014-11-04 22:05:38 följande:
    Jag vet ärligt talat inte riktigt vilket försök vi är på. :$ Vi började i februari i år, men jag har haft två månader utan ÄL, maken var bortrest en månad, nu senast hade jag svamp osv, så hur många "riktiga" försök det blivit vet jag inte.

De tre gånger jag varit gravid (sonen & två mf) så har vi blivit gravida under hösten-vintern. Så jag hoppas jag på det bästa någon av de kommande månaderna! smile1.gif
    Håller tummarna för er!

Själv fick jag riktigt ont i äggstockarna i eftermiddags, så jag gjorde ÄL-test när jag kom hem o fick positivt utslag . Så min ÄL va bara lite försenad denna månaden .
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-05 09:57:33 följande:

Å jag håller antagligen på att få missfall, mina test blev svagare och igår fick jag inte gravid på digitalt smile4.gif men har inte fått någon blödning än. Vill bara den ska komma nu så vi kan göra nya försök...

Va tråkigt AnnC!!!! Håller tummarna att det är nåt fel på dina tester!

Men förstår hur du tänker med tidig mf... Helst i v.5 än i v.11....
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)