• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Det här är ändå den läkaren som sjukskrivit mig (halvt) hela hösten... Psykolog är vad jag fått remiss till. Tänk om levaxin är det jag behöver då, hade ju varit billigare för samhället också haha.

Usch känner mig rätt uppgiven.

Hoppas på att min gyn är mer påläst.

Ska höra med en vän med som är läkare. Gillar inte att ställa jobbfrågor till henne men ibland blir man lite smått desperat..

• AnnC
    in the making skrev 2014-11-13 16:16:25 följande:

Shit vad ni kan mycket om kroppen! Fast man måste ju lära sig när kroppen behöver hjälp.. Tänk om vi kunde felsöka kroppen i datorn och få rätt meficin ordinerad direkt istället för att det ska variera beroende på vilken läkare man får träffa..

Ego: mens idag, "firade" med att köpa pär morbergs glögg (mums) Och mörkchoklad.. Undrar om jag ska köpa roserot igen eller köra utan denna gången oxå.?. Äl-test fick jag hem igår.. Så nu jäklar. smile1.gif

Tråkigt att mensen kom!

Är den god morbergs glögg? Tittade på den igår men köpte blossa, har provat andra förr och blir bara besviken ju

En dator att felsöka kroppen med som ordinerar rätt medicin vore bra! Någon som kan uppfinna den nu bara? Nu när vi lagt fram idén, någon får gärna ta den eller hur
  • AnnC

God morgon på er! Ok, jag förstår att ingen läkare verkar sätta in levaxin behandling med ett värde på under 2. ( i detta landsting iaf) Jag har ju 1,9, känner mig rätt nära den gränsen. Suck.

Så.. Har läst lite om agnus castus (munkpeppar), att det reglerar hormoner, och hjälper sköldkörteln och tsh värde (sköldkörteln funkar ju just så, reglerar hormoner) så det måste väl ändå låta vettigt? Har även en kort lutealfas som ju säkert beror på just detta? För lite progesteron?

Tankar? är det bingo? Haha...

• AnnC

Körde bidrottninggele två cykler nu, bestämde mig för att sluta för jag tror snarare att mina hormoner som kanske var i hyfsad balans kom i obalans. Jag tror det förstärkte min ägglossning och var bra för första halvan av menscykeln men inre för andra halvan. Äsch så svårt att veta ju men nu har jag bestämt mig för att "go all natural", kommer inte ta nånting. Ska börja med yoga och försöka hitta nåt annat fokus.

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-16 12:47:43 följande:
    Jag har läst att bidrottningsgele funkar bra för de som har oregelbundet cykel och kan ge motsatt effekt om man har regelbundet menscykeln. Så det är nog det som hände dig. Jag funderade oxå på att köpa bidrottningsgele, men eftersom jag inte har problem med mens, trots hormonrubbning, så vågade jag inte prova det. Hade kunnat ställa till det ännu mer för mig...

För övrigt har jag mått illa i 3 dagar nu. Och samtidigt som illamående kom, fick jag spända bröst och ont i nedre delen av mage. Vet inte om jag vågar tro att det är nåt annat än biverkningar av Primolut...
    Ja gud så dum jag var.. Men får hoppas det fixar till sig snabbt av sig självt nu.

När har du bim? Hoppas du mår som du gör av rätt anledning!
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-16 13:27:25 följande:
    Bim den 21e (fredag) och imorgon är sista dag med Primolut. Får se om jag kommer att må likadant på tisdag-torsdag (när jag är inte påverkad av pillerna) . Och ska verkligen försöka hålla mig o inte testa förrän bim smile5.gif .
    Och det har hjälpt mot mellanblödningarna? Verkar så eftersom du inte nämnt nåt håller tummarna!
  • AnnC

Spännande, håller tummarna så för er

Här har det dykt upp äl flytningar som gjorde mig lite gladare på't igen bara...

Har varit på massage idag och började med yoga igår. Allt för att få kroppen i balans igen. Så kom jag över nåt med mitt frenetiska googlande: hårmineralanalys. Aldrig hört talas om men låter väldigt intressant så nu har jag bestämt mig för att göra en sån!

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-18 22:44:21 följande:
    Va är hårmineralanalys för nåt??? smile1.gif låter lite hippie i mina öron smile5.gif
    Haha, det kanske är lite hippie men jag är villig att prova, det jag läst verkar inte så dumt

Man skickar in lite hår som analyseras, man kan då se om man har över/underskott av mineraler, en näringsterapeut analyserar och talar om vilka kosttillskott man skulle behöva för att balansera upp kroppen. Det påverkar hormoner o celler o ja.. Typ hela kroppen.

Det kostar en del men jag är villig att prova, med tanke på bland annat mitt förhöjda men normala tsh!
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-19 17:48:29 följande:

Molvärken blev kraftigare under dagen och nu när jag va på toa kom det lite brunt när jag torkade mig... smile4.gif

Åh nej!!
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-20 07:14:58 följande:

Gjorde test precis o jag vet inte om jag vågar tro det...fick ju lite bruna flyttningar igår o molvärket är igång igen... Ser ni ett svagt-svagt streck???? phpDeTY0t91031.jpg

Jag ser! Vad roligt, grattis!

Kan du hälsa din bm
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)