Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

LiljasMamma87 skrev 2014-12-17 10:40:14 följande:

Har en dotter som föddes i Mars 2012. Det höll dock inte mellan mig och hennes pappa av skäliga anledningar. Nu försöker jag och min "nya" att skaffa barn. Han är 31 år och jag 27 år.

Blev gravid med dottern av en "olyckshändelse". Hade oskyddat sex en gång under vårt förhållande. Så jag är inte riktigt erfaren med det här planerandet av barn. Vi vill så gärna båda två då vi känner att vi verkligen är menade för varandra och är så lyckliga tillsammans. Han vill inget hellre än att få bli pappa och därför blir prestationsångesten ännu större...

Har försökt i 4 månader nu (låter lite, jag vet) och blir lika besviken varenda gång som mensen kommer. Vet inte alls när jag har ÄL (hur tar man reda på det? som sagt, kan ingenting om detta..), om jag ens har det och tycker att min mens kommer tidigare och tidigare varje månad. Tog ut en kopparspiral för ganska exakt fyra månader sedan.

Haft ömma bröst igår och idag känns det som en molande mensvärk så förväntar mig att bli besviken igen... Känner mig en aning bitter då jag blev så "lätt" gravid med mitt ex men nu när jag har hittat kärleken i mitt liv så GÅR det bara inte...? :(

Vi har sex dagligen i princip. Kanske borde ha det mer sällan... Sambon har funderat om vi ska börja käka såna där D-vitaminer med folsyra osv. Kan ju vara värt ett försök... Förlåt, om jag låter en aning negativ :( En sådan dag bara...

Välkommen! Om du inte äter folsyra redan, rekommenderar jag dig att börja med en gång. Det gör inte skillnad för fertiliteten men hjälper till att fostret utvecklas som det ska när man är gravid och det bra att börja redan när man försöker bli gravid.
  • Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-17 22:03:53 följande:
    Tallbarr12 vet du om det räcker med folsyra i såna Kvinna-vitaminer eller behövs det mer folsyra?
    Såna kvinnavitaminer ska räcka vad jag vet men har inte stenkoll. Min mage tål inte multivitaminer så bra så jag kör ren folsyra istället
  • Tallbarr12
    AnnC skrev 2014-12-19 16:38:18 följande:
    Jag tog det beskedet ungefär lika "glatt" som du...
    Haha, skönt att jag inte är ensam!
  • Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-20 10:09:36 följande:

Vågar jag hoppas?!?? phpTeEBE893473.jpg

Åååh, stort grattis bittersweet!!!
  • Tallbarr12

Med första barnet berättade vi i v7. Nu i höstas berättade vi i V6 och det var väldigt skönt att de visste när det sen blev missfall.

• Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-25 21:11:43 följande:
    Hehe förra gången syntes det inte att jag va gravid förrän v.22-23 (en del kollegor fattade inte det förrän jag va i v.25! smile2.gif ). Jag är bara glad om jag lyckas dölja magen till v.13 denna gången smile5.gif

Har pratat m min bm i tisdags o hon bokade in mig på vul i januari, för att fastställa hur långt gången jag är (hade ju ÄL senare pga mf, så jag borde inte va så långt gången som appen säger).
    Haha, med första barnet kunde jag inte knäppa byxorna från bim, köpte mina första mammabyxor (låga) i v 5-6 och kämpade med att dölja magen fram till va 15-16. Då syntes det klart och tydligt att jag var gravid. Jag undrar jag hur det kommer bli nästa gång!

Så skönt att få tid till tidigt vul!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)