Inlägg från: Xarxia |Visa alla inlägg
  • Xarxia

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej tjejer! Jag hoppar gärna in här också! Har en dotter född i dec 2012 och är i startgroparna för att börja med syskonförsök. Har egentligen inte tänkt börja förrän i aug, men tjuvstartar lite trots allt. Tänker att kroppen kanske behöver lite tid på sig att ställa om sig efter pillerstopp. Så tänkte vi visserligen sist också och då hann jag inte ens få en första mens utan blev gravid direkt! Men känslan säger att det inte händer två gånger i rad. Vi har inte tänkt ha koll på ägglossning och sånt till att börja med, utan vi fortsätter som vanligt och händer det så händer det. 

Roligt att det redan finns plus i gruppen! Håller tummarna för att vi andra också lyckas få plus framöver! Hur känner ni andra för att man ska ha två istället för en? Har hört så olika, en del säger att det blir lättare med två (kanske inte på en gång, men efterhandGlad) och en del säger att det är sååå mycket jobbigare! 

• Xarxia

Här har det varit fullt upp på sistone så bebisverkstaden har inte varit prioriterad. Men för två dagar sedan fick jag iaf den första mensen, exakt 28 dagar efter pillerstoppet. Är ganska säker på att jag även däremellan hade äl då den värken är svår att ta miste påGlad Så allting verkar ju ha kommit igång på en gång och det är såklart skönt.

Välkommen AnnC. Ledsen att höra om er förlust. Kan inte föreställa mig vad ni måste ha gått igenom. Men roligt att ni känner er redo för ett nytt försök! Hoppas att cykeln ordnar till sig denna månaden!

Jättetråkigt att hör om ditt missfall WillhiamsMamma, men vad skönt att kroppen ändå tagit hand om det själv och förhoppningsvis återhämtar sig snabbt så ni blir gravida snart igen!

Verkar va många av oss som går och väntar på äl nu. Ska bli spännande att se om det är någon som lyckas denna månaden! Jag har väl äl lagom till nästa helg då både jag och min man är lediga och vår dotter ska åka till mormor och morfar! Så får väl se till att bli lite mys dåFlört 

_

• Xarxia

Vad roligt att vi börjar bli många som följs åt=) Roligt med plus också! Grattis Solkatten! Hoppas det trillar in fler plus snart!!
    Tycker veckorna bara flyger förbi annars, men denna veckan känns hur lång som helst bara för att jag vet att jag borde ha äl i helgen. Bestämde oss när jag slutade på mina p-piller att vi bara skulle ta det som det kommer och händer det så händer det. Men det går ju inte...!! Helt omöjligt att inte hålla koll på äl och bim osv när en så gärna vill ha ett plus!!

• Xarxia

Tycker absolut inte ni ska ha nåt dåligt samvete för att ni njutit av lite alkohol. Alla vi här har ju superkoll om det skulle vara så att vi förhoppningsvis blivit gravida. Från äl till bim är det runt två veckor och kan inte föreställa mig att fostret skulle hinna ta skada på de två veckorna av att en tagit ett glas vin eller två! Så jag skulle säga att det är väl lika bra att passa på att njuta medan ni kan!

• Xarxia

Åh, vad jag känner igen det där Tallbarr12. Noll tålamod. Hoppas på att det bara var för tidigt!!

• Xarxia

Åh, vad jag håller mina tummar att det kommer ett plus för någon nu!! Jag har ju inte haft exakt koll på när jag har äl i förhållande till min cykel, men enligt standardkalendrarna ska jag ha äl på tisdag. Men har haft känslan av att jag har mindre än 14 dagar mellan mens och äl. Så i morse kollade jag med äl-sticka. Och minsann, där dök det upp ett streck. Och här har det mysts de sista dagarna så nu blir det en lång väntan på att mensen förhoppningsvis inte kommerð???

• Xarxia
    AnnC skrev 2014-07-26 17:09:49 följande:

Och jag menade inte att låta negativ xarxia det var mer så du inte tror att äl varit fast det inte varit om det nu var så du tolkade testet, om du förstår vad jag menar hehe.., rörigt det blev. hoppas det tar sig för er denna månad iaf

Ingen fara, uppfattade inte det som om du var negativ utan bara ville vara hjälpsam. Det något svaga teststrecket uppfattade jag som att ägglossningen var i startblocken och att äggstockarna gjorde sig redo för att avlossa ett ägg ganska snart. Har läst att chansen att bli gravid är som störst tre dagar före fram till två dagar efter äl. Därav att jag tänkte att det inte var så dumt att vi passat på att ha lite sex i förvägGlad
  • Xarxia

????I väntan på syskon ????

Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök

Ultiva, dotter född juni -12. Började bebisverkstaden i juni.

Jamtlandstaus, sladdis född juli -12 och vill nu ha syskon, MA i mars

Tessi1983, son född sep -12. Började bebisverkstaden i juli.

Bittersweet2012: dotter född april-2012. Började bebisverkstad i juni

Xarxia: dotter född dec-12. Började bebisverkstad i juli

• Xarxia

Tiden går så olidligt långsamt när en väntar på bim och dygnet runt går en och väntar på att det ska dyka upp symtom. Kommer inte ihåg hur snabbt de kom förra graviditeten, men kommer ihåg att de var väldigt tydliga och jag plussade redan på bim-5. Självklart behöver det ju inte inte alls bli likadant andra gången, men blir naturligt att en jämför med hur det var förra gången. Bim-7 nu och har dragit lite i "magen" de sista två dagarna så självklart hoppas en på det bästa!

• Xarxia

Bim idag, men ingen mens än så länge! Känner mig varken gravid eller som om mensen är påväg så vet inte riktigt vad jag ska tro. Tog ett test idag (dock ej på morgonurinen) och kunde om jag verkligen koncentrerade mig ana ett streck. Men kan ju lika gärna vara önsketänkande:/ Kan väl inte annat än att vänta och se om mensen dyker upp och annars ta ett nytt test.

• Xarxia

Blev så konfunderad igår när mensen inte dök upp. Den brukar va väldigt punktlig. Samtidigt som jag inte känner av några grav-tecken alls. Åkte iaf och köpte ett sånt där clear blue test med veckoindikator. Och minsann, där står det gravid 1-2!! Känner mig fortfarande väldigt avvaktande då jag inte på något vis känner av att jag skulle va gravid, men det kommer väl sjunka in. Jag hoppas det smittar av sig så det trillar in fler pluss här nu!!

• Xarxia

Tack för alla grattis tjejer! Håller verkligen tummarna att det har tagit sig för er andra som går och väntar på bim nu! Jag testade med de billigaste testerna från gravidkollen först på bim och skulle jag visa det skulle nog de flesta va överens om att det var negativt. Var först när jag testade med cb som jag fick ett klart positivt svar. Så ett negativt test på bim måste inte innebära att man inte är gravid. Med min dotter använde jag också de billiga testerna och då såg jag ett streck redan på bim-5 och på bim var båda strecken lika starka så de där hormonerna kan uppenbarligen bete sig lite olika:)

• Xarxia

Hej igen tjejer! Här har det hänt en hel del sen jag fick mitt plus. En knapp vecka efter jag plussat fick jag en ordentlig blödning med klumpar så jag tog för givet att missfallet var ett faktum. För att göra en lång historia kort så sitter jag här 3 veckor senare med en bortopererad äggledare efter ett konstaterat utomkvedshavandeskap. Så vi är tillbaka på ruta ett igen och även om jag helst av allt bara vill bli gravid igen så är det med skräckblandad förtjusning. Blir att bara låta kroppen återhämta sig nu så får vi se hur allt känns sen.

• Xarxia

Och jättegrattis Missciss!! Vad roligt att det kommit ett plus till sen jag försvann. Och hoppas självklart att det dyker upp massa fler pluss snart!!

• Xarxia

Förlåt Missciss, var såklart Tessi som fick plus och inte du! Har inte riktigt fått tillbaka alla hästar i stallet efter allt som hänt:) Så lite förvirrad emellanåt! Grattis Tessi1983 istället!! Tog ett grav test igår, bara för att kolla. Kom ett svagt svagt streck så hormonerna går uppenbarligen åt rätt håll nu (neråt alltså). Skönt! Även om jag vill ta det med ro och låta kroppen ta igen sig ordenligt så kan jag just nu inte tänka på så mkt annat än hur gärna jag vill bli gravid igen!!

• Xarxia

Missciss, de sa ingenting på sjukhuset angående när jag får bli gravid igen. De visste att det var en planerad graviditet så kanske borde varit relevant att nämna. De sa bara att mina chanser att bli gravid endast minskar med ca 20% men bara en äggstock. Jag borde såklart ha frågat, men det föll helt bort när jag skulle skrivas ut. Men har försökt kolla upp det nu i efterhand och det verkar inte finnas nåt enkelt svar. Men det vanligaste rådet verkar vara att man ska vänta in två menstruationer innan man försöker på nytt. Så länge allt annat känns bra såklart.

• Xarxia

Jättegrattis KnytetsMamma!!! Inget snack om att det är två streck där. Håller tummarna för att allt går bra. Så himla roligt att det börjar dyka upp lite plus nu. Verkligen på tiden!

• Xarxia

Precis som någon annan här skrev så har vi inte heller familj i närheten så det blir barnvakt ytterst sällan. Närmst är mina föräldrar och de bor ca 60 mil bort. Vår dotter spenderade en vecka själv hos mina föräldrar i somras. Av olika anledningar hade jag bara två veckor semester och min man hade ingen alls och även om det var fruktansvärt jobbigt att vara ifrån min dotter i en vecka vet jag att hon hade det så mkt bättre där med stor trädgård, fem min ner till strand och hav och 100% uppmärksamhet av mormor och morfar än att behöva spendera den veckan på förskolan medan vi ändå jobbade.

Både jag och min man är 28 och vi väntar nu på att min mens ska komma igång igen så vi kan börja försöka på nytt!!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)