Inlägg från: mom2012 |Visa alla inlägg
  • mom2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Får en ivf:are som försöker med syskon till 2012:a va med här?

• mom2012

Hoppar gärna in här om jag får. Fick barn 2012 och längtar efter syskon. Har gjort ett antal IVF och min testdag är 18/8. Känns som en evighet dit... letar redan nu tecken på graviditet. Enligt tidplanen ska ägget implantera idag och jag vaknade av ett HUGG i magen och sen va det bra med det. Hoppas innerligt att det inte va mensen....

• mom2012

Ultiva : vi "ljög" och skarvade om hur länge vi försökt seriöst med barn. Tur va det för mannens spermier va få och jag hade tumör i livmodern som hindrade implantering av ägget. Ni kommer i första hand få utredning, så ni kommer inte slösa ivf försök eller så. Skarva till det och be om hjälp/utredning. Kan ju va allt från hormonellt till ngt fysiskt.

• mom2012

Tessi har du ägglossning då? Har du testat efter graviditeten så det kommit igång?

• mom2012

Ja kör på! Bäst är att ha sex innan, under ÄL samt efter ÄL. Orkar ni inte varje dag kör på varannan dag. Spermierna lever ett par dagar.
    Då har man verkligen sett till att det är spermier som möter upp ägget, endera i tuborna eller i livmodern.
    LYCKA TILL!

• mom2012

Ultiva - det finns flera sätt att undersöka om du haft ägglossning. Mitt tips är en app som logfar din cykel och även temp. Bra om äggl tester också kan matas in. Om ditt äl test stegrar och du får en temphöjning - ja då har du största sannolikhet ägglossat. Men din gyn kan mäta progesteronet i blodet ca cd21 och se på det om du haft äl eller ej.

Lycka till med bebis fabriken

• mom2012
    Ultiva skrev 2015-09-04 17:33:13 följande:
    Nä... jag är överviktig, så det får jag inte... Men har skrivit in mig på itrim nu för att få hjälp med den biten i alla fall...
    Jag gick med I viktväktarna för att få bort ett antal IVF kilon. Det är faktiskt enkelt och I början behövde jag inte ens motionera för att gå  I vikt. Jag fick ner 4 kg och då slarvade jag ganska bra med godis och sådant så med facit I hand kunde jag gått ner mer med diciplin.

Jag tror de har BMI 30 som gräns på min klinik.

Lycka till och tank att det är värt det för då får ni hjälp med IVF och snart ert knyte I famnen
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)