Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Missciss skrev 2014-07-27 19:49:05 följande:

Jag läste förresten att ägglossningstest oxå visar positivt om man är gravid, någon som testat å vet att det stämmer?

Hej
    Jag hoppar gärna med er här. Vi har en dotter född juli -12 och vi har försökt sedan januari. Fick ett MA i mars. Jag fick då konstaterat en godartad 7cm cysta som dom tror var graviditetsrelaterad och kroppen själv skulle ta hand om, återbesök för koll ska ske i augusti. Dom säger att det inte skall påverka mina chanser att bli gravid...men jag undrar jag....
    Nu har vi ÄL nästa vecka är det beräknat. Jag använder Clearblues fertilitetsmonitor.

Vad gäller ÄL-testers utslag vid graviditet så var det så för mig 2012 i alla fall. Jag hade hört att hormonen liknar varandra och hade ett test hemma så jag kollade och fick positivt utslag
  • Jamtlandstaus

Så fort jag sitter vid en dator så kan jag fylla på

Men snälla lägg inget i trådstarten det blir bara en låååång trådstart man ska scrolla förbi vid varje sidbyte o ska man skriva in ny på listan efter vägen blir den bara längre å längre!

• Jamtlandstaus

Vad vill vi veta då?
    {#emotions_dlg.flower}I väntan på syskon {#emotions_dlg.flower}

Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök
    Ultiva, dotter född juni -12. Började bebisverkstaden i juni.
    Jamtlandstaus, sladdis född juli -12 och vill nu ha syskon, MA i mars

• Jamtlandstaus
    {#emotions_dlg.flower} I väntan på syskon {#emotions_dlg.flower}

- Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök

- Ultiva, dotter född juni -12. Började bebisverkstaden i juni.

- Jamtlandstaus, sladdis (dotter) född juli -12 och vill nu ha syskon, MA i mars

- Tessi1983, son född sep -12. Började bebisverkstaden i juli.

- Bittersweet2012: dotter född april-2012. Började bebisverkstad i juni

- Xarxia: dotter född dec-12. Började bebisverkstad i juli

- lse: son född i april 12. Började försöka i maj. 
    4:e försöket nu i aug.

- SessanM: Dotter född juli -12. Första försöket nu i augusti. 27 år.

- Tjockisbullen2012: Dotter född juni 2012. Försökt sedan nov 2012. 26 år.
  • Jamtlandstaus
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-07 11:53:33 följande:
    Ja så kan det ju också vara. Men jag brukar känna igen den. Och jag kände av den igår. Idag gör det riktigt ont. Vi får mysa idag med för säkerhets skull ;) 
    Jag skulle oxå tro att det är din ÄL som du känner av, kanske även kombinationen med att ha haft sex två dagar på raken
  • Jamtlandstaus
    Missciss skrev 2014-08-08 12:01:13 följande:

Snart borde någon plussa tycker jag!
    Sambon å jag diskuterade en grej, han svettas otroligt mycket å denna sommar har det ju vart värre än nånsin, kanske hans spermier är sämre just nu? Det är ju känt att cyklister har svårare att få barn så kanske sambons pung varit för varm i sommar å det är därför det inte blir något? Vad tror ni om det?

Oj, det kändes väldigt långsökt! Tror inte det påverkar, annars skulle inte så många plussa som det ändå gör på sommaren samt i varmare länder.
  • Jamtlandstaus
    AnnC skrev 2014-08-08 14:41:14 följande:

Min mens kom idag, jag var såååå skengravid.. Ska aldrig mer lita på symptom före positivt test!
    Det bra är att min menscykel verkar ha rättat till sig efter förlossning och amning/pumpning! En cykel på 27 dagar känns helt ok.

Beklagar! Tur att du kan se det positiva i det hela!
  • Jamtlandstaus
    SessanM skrev 2014-08-10 16:21:08 följande:

Usch vad jobbigt det är att vänta, vänta, vänta på något som säkert inte ens kommer hända nu med en gång...

Jag har varit extremt varm nu ett par dagar men i övrigt känner jag inget konstigt så blir nog inget denna gång. Men det hindrar ju en inte från att hoppas ;)

Att känna sig varm är ju bra (om man inte är sjuk förstås) Med dottern var jag som en kamin från dagarna innan BIM.

När har du BIM?
  • Jamtlandstaus
    Majrovan86 skrev 2014-08-10 17:51:07 följande:
    Har en dotter som föddes 121212 och nu vill vi att hon ska få ett syskon :D
    Testade ÄL-stickor. De tre första är från förrgår och de andra starkare är från igår. Idag är det betydligt svagare men vi har sett till att sexa tre dagar och än är det ej över :D Ser väl lovande ut?
    Looking good!
    Nu är det bara att hoppas!
  • Jamtlandstaus
    WillhiamsMamma skrev 2014-08-12 09:08:59 följande:

Hej allihop. Någon mer här som väntar på bim och har en mage som är helt i uppror? Jag är helt slut. Kan inte mer än svälja något så måste jag springa på toa. Det krampar och gör ont och jag är riktigt gasig. Blääää!

Det har varit såhär sedan i lördags. Vet inte ens om det är ett typiskt grav tecken eller om det är stressen och nervositet över att inte veta som gör att magen spelar en ett spratt. Eller så har jag plötsligt blivit laktos el gluten. Fortsätter det får jag nog kontakta läkare för jag får inte behålla något. :(

Hoppas du är gravid även om så dålig mage kanske inte är det mest uppenbara symtomet?

Men den värmen och luftfuktigheten som varit kan lätt förlänga rötmånaden så du kan fått i dig något olämpligt.

Försök med snäll mat; kokt ris, kokt fisk, rostat vitt bröd med smör osv. Å glöm inte vätskeersättning. Prioritera dryck framför mat om det är riktigt illa, skedvis om så behövs. Krya, krya!!
  • Jamtlandstaus
    Xarxia skrev 2014-08-12 13:49:56 följande:

Bim idag, men ingen mens än så länge! Känner mig varken gravid eller som om mensen är påväg så vet inte riktigt vad jag ska tro. Tog ett test idag (dock ej på morgonurinen) och kunde om jag verkligen koncentrerade mig ana ett streck. Men kan ju lika gärna vara önsketänkande:/ Kan väl inte annat än att vänta och se om mensen dyker upp och annars ta ett nytt test.

Spännande, håller tummarna!
  • Jamtlandstaus
    Xarxia skrev 2014-08-13 10:13:22 följande:

Blev så konfunderad igår när mensen inte dök upp. Den brukar va väldigt punktlig. Samtidigt som jag inte känner av några grav-tecken alls. Åkte iaf och köpte ett sånt där clear blue test med veckoindikator. Och minsann, där står det gravid 1-2!! Känner mig fortfarande väldigt avvaktande då jag inte på något vis känner av att jag skulle va gravid, men det kommer väl sjunka in. Jag hoppas det smittar av sig så det trillar in fler pluss här nu!!

Men GRATTIS vad kul!! Ibland är inga symtom det starkaste tecknet!
  • Jamtlandstaus
    Bittersweet2012 skrev 2014-08-16 23:01:44 följande:

Tjejer nu få ni hjälpa mig lite... Jag gjorde ÄL-test dag 11 o då va streck relativt stark men inte lika stark som kontrollstreck, samma resultat dag 12, tom lite starkare. Dag 13 va strecken betydligt ljusare än dag 11 o 12, dag 14 ännu ljusare. Jag hade extremt ont i äggstockar dag 11 o12, mindre dag 13 o 14. När hade jag ÄL???? Håller på att bli tokig...

Testar du på morgonen? Om du gör det skulle jag tro att du hade ÄL på em/kväll dag 12. Ibland är maxstegringen kort.

Jag har haft så förut när jag testade morgon och kväll.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)