Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hoppar in här om det är okej, har en dotter född juni 2012 och nu längtar vi efter syskon. Fick plus i slutet av maj men har tyvärr precis fått missfall, ska sätta igång blödningen imorgon med hjälp av tabletter. Sen ska vi försöka så fort vi kan igen efter att blödningen slutat. Blev gravid på första försöket med dottern, nu denna gång åt jag en omgång pergotime eftersom min ägglossning inte ville komma igång efter amningen och blev gravid igen på första försöket. Så hoppas verkligen att det går lika snabbt sen när vi börjar försöka igen, vi vill i alla fall försöka få max 4 år mellan syskonen så vi har ju lite tid på oss.

• KnytetsMamma
    Ultiva skrev 2014-07-26 20:11:28 följande:
    Hade ni lätt eller svårt att få första barnet? Och hur tänker ni nu kring andra?
    Blev gravid på första försöket med dottern. Nu har jag inte fått igång min ägglossning sen jag slutade amma så åt en kur pergotime i maj och blev gravid på första försöket igen men som tyvärr slutade i ett ma. När jag slutat blöda efter det hoppas jag att vi kan sätta igång med pergotime igen så vi kan försöka och då hoppas jag att vi lyckas snabbt igen.
  • KnytetsMamma
    Missciss skrev 2014-07-27 19:49:05 följande:
    Jag läste förresten att ägglossningstest oxå visar positivt om man är gravid, någon som testat å vet att det stämmer?
    Egentligen borde det ju inte kunna bli så eftersom de mäter olika hormon men jag vet faktiskt inte om det stämmer.
  • KnytetsMamma
    Missciss skrev 2014-07-27 20:01:09 följande:
    Nä, låter ju konstigt iförsig, men läste att Hcg och LH är så lika hormon så ÄL-tester inte känner skillnad
    Vet faktiskt inte, kanske stämmer. Men samtidigt vore det ju ändå konstigt om de skulle reagera på varandras hormon....
  • KnytetsMamma

På vilket sätt skulle det vara dåligt att ha sex så ofta? Jag menar,man vill ju inte missa ägglossningen och vet mdn man inte när den är måste man ju ligga ofta.

AleLB skrev 2014-07-29 16:29:18 följande:
    Jag har bim 7/8 enligt mina uträkningar. Vi har typ haft sex varje till varannan dag men fick reda på att de e dåligt när man försöker få barn pga att spermierna måste vila för att hålla hög kvalité. Så vi får väl se :p

• KnytetsMamma
    Missciss skrev 2014-08-04 21:07:20 följande:
    Vi är så många här inne nu, kan inte hålla isär alla.. Kan inte alla presentera sig på nytt? Eller så kan bittersweet lägga in alla på en lista i trådstarten kanske?
    Jag kan påbörja en lista:

{#emotions_dlg.flower}I väntan på syskon {#emotions_dlg.flower}

Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök
  • KnytetsMamma
    {#emotions_dlg.flower} I väntan på syskon {#emotions_dlg.flower}

Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök

Ultiva, dotter född juni -12. Började bebisverkstaden i juni.

Jamtlandstaus, sladdis född juli -12 och vill nu ha syskon, MA i mars

Tessi1983, son född sep -12. Började bebisverkstaden i juli.

Bittersweet2012: dotter född april-2012. Började bebisverkstad i juni

Xarxia: dotter född dec-12. Började bebisverkstad i juli

lse: son född i april 12. Började försöka i maj. 
    4:e försöket nu i aug.

SessanM: Dotter född juli -12. Första försöket nu i augusti. 27 år.
  • KnytetsMamma

Jag träffar min mammagrupp också där alla (6st) fick barn mellan april-juni. Två har fått syskon nu i våras och en ska ha i oktober. Vet att en försöker sen i maj, den sista vet jag inte. Och sen är det ju vi. Längtar så efter en bebis till men vet ju innerst inne att vi kommer bli gravida igen, frågan är bara när...

Tallbarr12 skrev 2014-08-06 16:05:52 följande:
    Jag träffar fortfarande min mammagrupp jag lärde känna när jag var gravid med sonen. Vi är nio stycken som fick barn mellan sept-nov 2012 och tre fick syskon nu i våras och två är gravida och ska ha i början av nästa år. Man blir ju inte mindre sugen på att bli gravid när man träffar dom!

• KnytetsMamma

Var hos gyn idag för att diskutera start av pergotime igen efter mitt missfall i juli. Hon tyckte dock att det såg ut som att egen ägglossning var på gång, en äggblåsa på 11 mm och slemhinnan såg ut som den gör när det är ägglossning på gång. Så nu hoppas vi att hon har rätt. Ska tillbaka på fredag morgon och göra ett nytt vul så hoppas vi att den växt till sig, annars blir det pergotime-start igen. Så nu blir det mys tisdag och torsdag och sen i helgen igen så får vi se. Spännande i alla fall!!!

• KnytetsMamma

Usch för matförgiftning, hoppas du mår bättre snart. Om gynekologen har rätt har jag nog också äl till helgen, då kan vi följas åt. Spännande!!! Hur mycket myser ni runt äl? Min man fixar inte så ofta men vi ska försöka få till det varannan dag nu fram till helgen är över och sen hålla tummarna.

Bittersweet2012 skrev 2014-08-12 21:46:27 följande:
    Xarxia - håller tummarna!!!!! Själv åkte jag på matförgiftning... Har aldrig spytt så mycket i mitt liv nog! Tråkigt bara att det inte betyder nåt annat än matförgiftning... Men men! ÄL till helgen, så vi får försöka pricka det då.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)