Inlägg från: cher82 |Visa alla inlägg
  • cher82

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej, hoppar gärna in här!
    Har en son född augusti 2012 och vill så innerligt gärna ha ett syskon nästa år!
    Har redan hunnit försöka ganska många månader och en viss oro börjar infinna sig!
    Men har ändå en bra känsla, tror verkligen på 2015!!

Hoppas allt går bra gör er!

• cher82

Har lite oregelbunden cykel så BIM är nån gång nu mellan 19-22. Har lovat mig själv att inte gå och hoppas och "leta" symtom, men är ju jävligt svårt att låta bli!!
    Känns lurt nu iaf, första symptomet vid förra graviditeten var uppsvälld och gasig mage och känslan av att "nu kommer magsjukan när som helst" och är precis den känslan jag haft sista 3-4 dagarna! Så nu börjar man ju genast tycka att brösten ömmar, ryggen värker...och nog kissar jag lite oftare än normalt! Vet bättre än att gå och känna efter och besvikelsen blir ju bara ännu värre när mensen väl sätter igång, vetskapen om att vi faktiskt har hela 13 misslyckade försök bakom oss börjar slita lite på psyket faktiskt!

• cher82

Bara hålla alla tummar och tår i väntan! Känns som en evighet mellan ÄL och BIM! :)

Hur var eran tidigare graviditet?
    Mådde ni bra?

De sista 5-6 veckorna i min graviditet fick jag en ansiktsförlamning på vänstra sidan, funderar nu på om det finns större risk att det händer igen vid nästa graviditet?

• cher82

Åh va kul med ett + Cw12, Grattis!

Går in i min BIM period idag, bara vänta och se, känns dock som om mensen är på G!

• cher82

Ja förlamningen var ingen höjdare, inte kul att få det igen!

Läkarna var tudelade till om det berodde på graviditeten eller inte, kommer ihåg paniken när han sa att "de flesta blir bra inom 6-12 månader" Ett helt jävla år tänkte jag, skjut mig nu! ;)

Men när jag återhämtat mig från akutsnittet upptäckte jag till mun stora glädje att det försvunnit nästan helt, lite känselbortfall i kinden bara men det var helt borta innan vi lämnade BB!

Men tänkte nu att om man haft det tidigare kanske risken är större att åka på det igen?

Annars var min graviditet ganska smärtfri, mådde lite illa mellan typ v.15-25, foglossning bara sista veckorna.

Jobbade då på min sambos företag, så när ansiktsförlamningen kom vart jag undangömd på kontoret för pappersjobb ;)

Jobbade till den 25/8 (Bf-dagen), vart igångsatt den 27/8 och sonen kom tillslut med snitt den 29/8!

Däremot har jag haft problem med foglossning efteråt och haft problem med ett diskbråck, så man undrar ju hur kroppen skulle reagera på en ny graviditet!

• cher82

Gick på tillväxtkontroller sista två månaderna och de gjorde uppskattningen att han skulle vara såpass stor att de inte ville låta han ligga och jäsa till dig mer efter BF!

Vart igångsatt med hormonpåse måndag morgon, men hände ingenting, fick sovdos till natten, satt in en ballong på tisdagsmorgonen och gick några timmar ned den innan den "ploppa" ut, var då öppen 6cm och dom tog hål på vattnet och satt in värkstimulerande dropp.
    Fick värkar som fan, men inget hände, tidigt på onsdagsnatten var jag fortfarande bara öppen 6cm och både jag och sonen var helt slut, då beslutades om snitt!
    Ut kom en pojke på 4470g, inte såå jättestor som dom trodde, de hade uppskattat honom till en bra bit över 5000g!
    Önskar nästan man hade fått vänta ut tiden själv, uppenbarligen var ju varken jag eller sonen redo än!
    Mådde bra efter snittet och aldrig haft några problem!

Hur har du mått med ditt snitt?

• cher82
    Bittersweet2012 skrev 2014-06-21 21:40:31 följande:
    Oj, så liten han va trots fullgången. Vet du anledningen till det?

Det som är vanligt att med varje graviditet får man större o större bebisar (i alla fall 100-200g tungre).
    Då är jag snart uppe i en 5 kilos klump om det stämmer! ;)

Jag och mina 5 syskon skiljer det på en hel del, är nog väldigt individuellt men nog spelar gener och andra faktorer in!
  • cher82
    WillhiamsMamma skrev 2014-06-23 21:50:25 följande:

Nu kom mensen med dunder och brak. 6 dagar sen. Fan också rent ut sagt. Att man inte kan lära sig att inte blir så ledsen varje gång. :( Hur går det för er andra? :)

Usch så trist!

Ja man blir ju så enormt besviken!

Sambon förstår mig inte, det blir när det blir säger han!

Han känner inte den där stressen och pressen som jag lever i!
  • cher82

Hur går det för er brudar? ð???
    Själv väntar jag på äl som borde infinna sig runt den 8:e, och sen kommer den långa otåliga väntan igen!

Fick nyss det glädjande och ärofyllda uppdraget att vara gudmor till min systers fina lilla gullunge! ð??? Välbehövligt med lite ljusglimtar i vardagen nu när det börjar kännas kämpigt!

• cher82

14:e försöket åt helvete också!
    Tar det hårdare och hårdare för varje månad!

• cher82

Någon får gärna lägga till mig!

Son född augusti 12!
    Försökt sen maj 2013!

• cher82

Ett tag sedan jag var aktiv här, har haft sån frustration över att det inte funkar.

Men idag tjejer, efter försök nr 17 fick jag i morse ett starkt fint + på stickan! :)

• cher82
    KnytetsMamma skrev 2014-10-25 07:32:24 följande:

Grattis och vad kul!!! Blir det ett julibarn då eller? När är din 2012:a född?

Tackar! :)

Enligt FL:s uträkning har jag BF 29 juni.

Min 2012:a är född 29 augusti.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)