• eslah

Svärmödrar från helvetet

Jag tror att man får se saker mer objektivt, ens egna föräldrar kan vara väldigt "lustiga" men pga vana blir man hemmablind. Ens partner kan störa sig minst lika mycket på dom, kan man resonera lite så blir det enklare.

• eslah
    Anonym (Nermal) skrev 2014-06-17 11:40:41 följande:
    Jo, men det finns ju vissa sociala "regler", vissa gränser som man borde förstå när man överträder. Att erbjuda sig att vara barnvakt är ju en sak, att KRÄVA att få träffa barnbarnen ett visst tillfälle är nåt helt annat.

Absolut, men då får man lära sig att säga ifrån. Mitt inlägg var mer en liten tankeställare, ens egna föräldrar kanske också kör över men tas på ett annat sätt?!
  • eslah
    Anonym (svärdotter) skrev 2014-06-17 11:41:03 följande:
    Min man tycker att hans mamma är asjobbig för det mesta. Men du har nog en poäng.

Sen är det ju knepigt när man är vuxen, yrkesverksam och träffar sin kärlek och flyttar ihop. Plötsligt rumsterar andra runt i ditt hem. Utan att inse att det inte bara är sonens utan svärdotterns hem också.

Ja din man är inte ensam om att finna sin egen mamma jobbig, då kanske man har större tålamod med lustigheter hos svärmödrar?

Men ja, det är alltid tufft att blanda in nya energier i livet. Kan vara riktigt energikrävande.
Svar på tråden Svärmödrar från helvetet