Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

    "Jag tycker Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti"

    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-22 09:53:16 följande:

    Det har inte slagit dig att man protesterar mot dom här sakerna du räknar upp för att man inte vill se dom i Sverige, för att man faktiskt anser att religion är en privatsak och att vi lever i ett sekualiserat land?
    Du har inte förstått att människor kan ha åsikter som avviker från dina, och ge uttryck för dom, utan att dom gör det för att dom ska vara  pk?
    Du kan inte se att det kan finna alternativa anledningar?
    Att kalla andra för pk är lika oförskämt som att kalla andra för rasister.
    Om man gör det för att man vill ha ett sekulärt samhälle, så är man väldigt aningslös. För muslimerna vill inte ha ett sekulärt samhälle. Deras religion är oerhört viktig för dem. Där kristendomen backar, kommer islam att ta över... var så säker. För alla kända folk har haft någon religion, och blir det ett tomrum så kommer det att fyllas av den starkaste religionen i området...
  • Jeaninne
    Anonym (elle) skrev 2014-06-22 09:53:56 följande:
    Vad anser du om särlagstiftning, och hur mycket av andras kulturer är du beredd att stöpa om landet med? 
    Vad folk gör hemma och hur de firar högtider osv är det givetvis ingen som behöver bry sig om men tror det stannar vid det?

    Du måste ju förstå att det vidgas utanför den privata sfären och till slut påverkar landet.
    Ja, precis.

    En annan sak som oroar mig: om det BLIR särlagstiftning på det familjerättsliga området - hur går det då med de svenska kvinnor som är gifta med muslimer..? Räknas mannens religion då - det vill säga den svenska kvinnan blir helt utlämnad till mannens familj och imamerna, och kan inte hjälpas med våra svenska lagar..?

    Någon som vet hur det funkar i Storbritannien, när en engelsman och en muslim är gifta..?
  • Jeaninne
    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-22 09:56:37 följande:
    Den hyllning är helt sanslös i sin tragikomik
    Underbar och så sorglig samtidigt. Skrattande
    Jaha, men då har jag suttit på Riksdagens läktare och hört honom sopa mattan med Fridolin och Wetterstrand. Live. Det var fantastiskt!
  • Jeaninne
    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-22 10:09:37 följande:
    Sd bryr sig om det, vad fok gör hemma, dom vill ju assimilera människor,det innebär att dom vill lägga sig i allt man gör även hemma i privatlivet,vilken mat man äter, hur du går klädd, hur du har sex (kvinnor som säger nej behöver man inte lyssna på, har sd lärt oss), hur du fostrar dina barn, hur du bor, vilken bil du kör vilken musik du lyssnar på, hur du firar och att du firar rätt högtider och gör det på rätt sätt.
    Ska jag fortsätta?
    Va? Inget av det där är sant. Och är det några som försöker bekämpa den våg av våldtäkter och sexutnyttjande av unga svenska kvinnor som drar över landet, så är det ju Sd.
  • Jeaninne
    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-22 10:14:40 följande:
    Du får mig att må illa.
    Det spelar ingen roll om det handlar om individer eller ett helt folk, du måste alltid plocka ner det på individnivå, för det är individer som påverkas, ett folk består av individer, du kan inte gömma dig bakom generaliseringar

    Vadå sett sin egen roll, dom hade rollen av offer, dom blev förföljda, satta i koncentrationsläger, nästa utrotad.
    Menar du att dom hade egen skuld i detta?

    Det du skriver är ju ren propaganda direkt från Hitlers agenda.
    Han skulle varit stolt över dig.
    Är du nazist?
    Ja, DÅ var dom förföljda, ja. Men dom hade levat i lyx och överflöd i dessa länder i flera hundra år innan förföljelserna började. Dom HADE en skuld, samtidigt som jag naturligtvis inte försvarar att motaktionerna gick så långt som de gjorde. Men det man måste förstå är, att om människor går omkring med en undertryckt ilska länge, så kan den explodera på väldigt obehagliga sätt.

    Det är många svenskar också som går omkring med en undertryckt ilska nu, när de själva måste dra upp barnen före fem på morgonen, i vissa fall, och dra iväg med dem i vagn eller pulka till dagis - om familjen inte har råd med körkort och bil. I värsta fall OLIKA dagis. Och så komma och hämta barnen vid 6, när alla är trötta, hungriga och griniga... handla mat i affären med gråtande, skrikande barn... laga middag, sköta hushållet, barnen somnar utmattade, föräldrarna får nästan aldrig umgås med dem när de är vakna och pigga.

    Och så ser de grannfamiljen, som har åtta barn och där både mamma och pappa får vara hemma och leva på bidrag. Vakna i sin egen takt, ta det lugnt, vara tillsammans allihopa hela dagen, mamman umgås med sina systrar som också har många barn, pappan är ute och kickar boll med sina killar. Är det KONSTIGT att folk blir arga..?
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-06-22 10:18:05 följande:
    Det måste finnas ett mellanting eller hur. Någon som törs vara saklig och som inser att humanitet kan vara kvalitet och inte bara kvantitet, tex.

    Som vågar kritisera och ställa krav, också.

    PK kan jag kasta ur mig när det blir jolmigt och självförnekande och man bara tror att man själv är den som måste anstränga sig och aldrig någonsin förväntar sig det av den grupp man företräder.
    Vilket ger en lite nedlåtande syn på människors förmåga och, gissar jag, tankar på det egna egot som varande den som "minsann" alltid gör rätt.

    Lite som forna tiders hemmafruar som böjde rygg för "husfridens skull".
    Och som inte kom på tanken att säga ifrån istället.

    Man kan vara både human och realistisik i ett, faktiskt.
    Jo, och PK-tanternas "empati" och "humanism" gäller ju alltid bara de grupper som är inne för tillfället. De skiter i hur det har blivit för alla andra svaga grupper i samhället, som har fått det sämre p.g.a. invandringens kostnader. Våra gamla, sjuka, psykiskt sjuka, missbrukare, utvecklingsstörda, dagisbarn, skolbarn, barn med särskilda behov, utmattade ensamma mammor, utmattade handikappföräldrar... ALLA dessa får betala priset.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-06-22 10:49:34 följande:
    Så är det, därför kan jag inte ha full respekt för de som är för pk och bara åker med massan i senaste "inne-åsikten".

    Se bara på nubbarna i marken i London som skulle hindra uteliggare att sova på vissa platser, =folkstorm.

    När våra egna bänkar gjordes om av samma skäl för länge sedan var den inte någon som knystade. Inte i den omfattningen iallafall.
    Nä, här tigs det ihjäl att det finns ett stort antal svenska (och en mindre grupp äldre finländare) uteliggare. De är inte en PK-skyddad grupp, och därför får de leva som djur...

    Jag har läst om hur fruktansvärt illa behandlade de blir av ordningsmakten t.ex., som regelmässigt hivar ut dem som en säck potatis och ger dem en spark också inte sällan, när de hittat någonstans att sova i värmen för natten... De anmäler inte, för deras självkänsla är så i botten att de inte längre väntar sig annat... och ingen skulle ta en anmälan från dem på allvar ändå.

    Om ett par poliser skulle behandla en rom så, för att få ut honom från en galleria där han sitter och tigger exempelvis, skulle det däremot explodera av hat på sociala media, och polismännen skulle få sparken!
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-06-22 11:36:52 följande:
    Vad menar du med "tror" i det fallet. Det är väl bara att vara lite vaken och titta på sociala medier och höra hur tongångarna är och vilka grupper som får mest uppmärksamhet. Och vilka som man inte pratar om- alls.
    Ja, precis. När har Mona Sahlin eller Maria Wetterstrand eller Fridolin eller någon krönikör på Aftonbladet, skrivit något ömmande om de svenska uteliggarna..? Den allmänna uppfattningen verkar vara att de får skylla sig själva...
  • Jeaninne
    Klotjohan skrev 2014-06-22 11:43:58 följande:
    och vad tyckte de orientaliskt ortodoxa i Jerusalem om denna "befrielse" de fick från korsfararna som var katolska jihadister??? Du vet väl om att alla österländska kyrkomän slängdes ut från kyrkorna i Jerusalem och alla reliker de inte lyckades gömma beslagtogs av korsriddarna för att tillfalla påven i Rom. 

    Europa har haft muslimsk befolkning i fler länder sedan Osmanska riket expanderade hört talas om Bosnien och Albanien?
    Ja, och det ser man hur det har gått där! Död
  • Jeaninne
    tobbe01 skrev 2014-06-22 20:26:51 följande:
    Så om 88 personer på denna eminenta? sajt påstår att SD är ett rasistiskt parti så nöjer du dig med det som "bevis" på att det är så? Du som kan så många fina ord borde väl ha begåvning nog att se saker ur olika perspektiv? 
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-06-24 20:23:17 följande:
    Ytterligare ett svar, efter att jag läst igenom inlägget från anonym (självklart.

    Tack för att du har så höga tankar om mig att du trodde att jag var författaren. Jag önskar att jag vore, eftersom inlägget enligt min mening är ett av de bästa som skrivits om SD på Familjeliv. Hoppas att det inte bara var "SD-sekten" som fick dig att tro att jag var författaren.

    Hursomhelst, så förtjänar inlägget att återges många, många gånger. Jag blir faktiskt nyfiken på vilken fast signatur som döljer sig bakom anonymiteten. Jag skulle kunna gissa eller starta en tråd om vem det kan vara som skriver och argumenterar så jävla bra - men det vore ju mot FL:s regler.

    Så jag nöjer mig med att klippa in inlägget än en gång:

    _________________________________________________________________
    Anonym (självklart)

    SD försöker naturligtvis omdefiniera både sig själva och hjälpligt hålla en balans mot det man historiskt definierar som rasism.

    Tack vare en förvånansvärt skicklig retorik har man lyckats lura relativt många människor att det inte är rasism man bygger sin politik på utan "omtanke" och "oro" för sitt kära moderland.

    Förr var retoriken inriktad på att "de tar våra jobb" men det blev knepigt att då hävda att de var en kostnad så man har slutat påstå att invandrare tar våra jobb, nu är de istället parasiter som inte jobbar.

    Kärnan i retoriken och framgången i att värva väljare är dock fortfarande förenklingen av verklighetsbeskrivningarna.

    Det är som kattmynta för "vanligt folk" som inte orkar läsa onödigt komplicerade texter, ledare och debattartiklar. Man vill ha ett parti som talar i enkla oneliners, som säger "hur det är".
    Genom att dessutom måla upp hotbilder och motbilder som (ibland) är komplicerade att vederlägga garderar man sig mot att dessa "lätta" väljare går till botten med förenklade "fakta" och söker sanning.
    Har man en gång låtit sig övertygas om att SD är "sanningsbärare" som slåss mot pk-maffian som tydligen av någon outgrundlig anledning vill förstöra Sverige.. ja, då släpper man allt kritiskt tänkande och hänger på, jublar och (rent symboliskt) sträcker ut högerarmen när flocken gör så.

    Ett exempel på retorik och påståenden  som får SD-sekten att mumla, nicka och säga "JUST DET!" är ett uttalande en bit upp:

    (inte ordagrant men innebörden):
    Det är inte pk att kritisera romer som tigger men "vanliga" (dvs. svenska/finska) uteliggare/hemlösa/tiggare bryr man sig inte om. Dessa skiter vi i och låter vara..

    Detta är ett försöka att framställa "etablissemanget" som svenskfientliga, av någon anledning skulle alltså uppskattningsvis 85% av Sveriges befolkning aktivt motarbeta svenskar för att vi "älskar romer" mer.. Så till den grad att vi ger en massa pengar till romer men misshandlar övriga hemlösa/uteliggare.
    Detta är inte bara inofficiellt utan sanktioneras av politiska företrädare.

    Ok, vad är då belägg/bevis för detta:
    - Det finns inga ledarartiklar som talar om att vi ska försöka förbättra, ta hand om och värna om våra "egna" uteliggare/tiggare/hemlösa.

    Sånt här får SD-sektens medlemmar att "gilla", hålla med, jubla och nöjt konstatera: "Fan vad bra, sånt här vågar ingen annan prata om."
    Hur många av dessa ägnar ens en tanke åt att kolla hur det ligger till?
    - Troligen konstaterar man (lite snabbt) att man aldrig läst en sån artikel och därmed är det bevisat. Case closed!

    Bra jobbat propagandaminister Göring!

    Problemet är att det nu finns möjlighet att ta reda på fakta och det tar inte många minuter att hitta tusentals (ja 1000-tals) artiklar och ledarinlägg som lyfter problemet, som pekar på hur omänskligt vi behandlar våra hemlösa och att det behövs en nationell samling för att solidariskt hjälpa dessa människor som har det svårt.

    Det är en ren lögn och 100% bullshit att det skulle finnas nån slags politisk enögdhet som vill värna romer men inte övriga uteliggare/tiggare/hemlösa..

    Däremot låter sånt jättebra när man vill få SD-sekten att jubla..

    Min fråga till dig som ev. känner igen dig (några stycken här som köpte lögnen - helt okritiskt): 
    Känner du dig inte lite lurad när någon spelar på dina känslor, din rädsla och din (troligen) relativt svaga sociala/ekonomiska situation?

    De ljuger för att få dig upprörd - så att du kan lägga en röst och ge dem makt.

    Inte nog med detta utan de bygger hela sin "sanning" på att det finns ett "vi" och ett "dom" som på något oundvikligt sätt måste leda till katastrof om man bjuder in, lär känna varandra, lär av varandra och utvecklas sida vid sida.

    Självklart är SD ett rasistiskt parti.
    Man bör absolut rösta på dem - om man är rasist.
    Jag tror faktiskt att SD är det bästa av de rasistiska partierna, SP och några andra är inte särskilt kompetenta politiskt och kommer inte lyckas förändra.

    Ge SD din röst om du på sikt vill rensa Sverige från utlänningar, begränsa utbyte, stänga gränser så mycket det går. Om du tror på att vi klarar oss bäst själva och kan ställa oss utanför den globalisering som inte "angår oss". En social, kulturell och ekonomisk inavel som ska få får ekonomi och välfärd att blomstra.
    Ja, jag undrar också. Det kan inte vara Digestive för hon har inte tillräckligt bra språk, och inte Dorian för inlägget är för logiskt uppbyggt. Enter Sandman är väl inte kvar..? Eller så har hon kommit tillbaka, men skriver endast "anonymt". Annars har jag ingen susning...
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-06-24 20:23:17 följande:
    Ytterligare ett svar, efter att jag läst igenom inlägget från anonym (självklart.

    Tack för att du har så höga tankar om mig att du trodde att jag var författaren. Jag önskar att jag vore, eftersom inlägget enligt min mening är ett av de bästa som skrivits om SD på Familjeliv. Hoppas att det inte bara var "SD-sekten" som fick dig att tro att jag var författaren.

    Hursomhelst, så förtjänar inlägget att återges många, många gånger. Jag blir faktiskt nyfiken på vilken fast signatur som döljer sig bakom anonymiteten. Jag skulle kunna gissa eller starta en tråd om vem det kan vara som skriver och argumenterar så jävla bra - men det vore ju mot FL:s regler.

    Så jag nöjer mig med att klippa in inlägget än en gång:

    _________________________________________________________________
    Anonym (självklart)

    SD försöker naturligtvis omdefiniera både sig själva och hjälpligt hålla en balans mot det man historiskt definierar som rasism.

    Tack vare en förvånansvärt skicklig retorik har man lyckats lura relativt många människor att det inte är rasism man bygger sin politik på utan "omtanke" och "oro" för sitt kära moderland.

    Förr var retoriken inriktad på att "de tar våra jobb" men det blev knepigt att då hävda att de var en kostnad så man har slutat påstå att invandrare tar våra jobb, nu är de istället parasiter som inte jobbar.

    Kärnan i retoriken och framgången i att värva väljare är dock fortfarande förenklingen av verklighetsbeskrivningarna.

    Det är som kattmynta för "vanligt folk" som inte orkar läsa onödigt komplicerade texter, ledare och debattartiklar. Man vill ha ett parti som talar i enkla oneliners, som säger "hur det är".
    Genom att dessutom måla upp hotbilder och motbilder som (ibland) är komplicerade att vederlägga garderar man sig mot att dessa "lätta" väljare går till botten med förenklade "fakta" och söker sanning.
    Har man en gång låtit sig övertygas om att SD är "sanningsbärare" som slåss mot pk-maffian som tydligen av någon outgrundlig anledning vill förstöra Sverige.. ja, då släpper man allt kritiskt tänkande och hänger på, jublar och (rent symboliskt) sträcker ut högerarmen när flocken gör så.

    Ett exempel på retorik och påståenden  som får SD-sekten att mumla, nicka och säga "JUST DET!" är ett uttalande en bit upp:

    (inte ordagrant men innebörden):
    Det är inte pk att kritisera romer som tigger men "vanliga" (dvs. svenska/finska) uteliggare/hemlösa/tiggare bryr man sig inte om. Dessa skiter vi i och låter vara..

    Detta är ett försöka att framställa "etablissemanget" som svenskfientliga, av någon anledning skulle alltså uppskattningsvis 85% av Sveriges befolkning aktivt motarbeta svenskar för att vi "älskar romer" mer.. Så till den grad att vi ger en massa pengar till romer men misshandlar övriga hemlösa/uteliggare.
    Detta är inte bara inofficiellt utan sanktioneras av politiska företrädare.

    Ok, vad är då belägg/bevis för detta:
    - Det finns inga ledarartiklar som talar om att vi ska försöka förbättra, ta hand om och värna om våra "egna" uteliggare/tiggare/hemlösa.

    Sånt här får SD-sektens medlemmar att "gilla", hålla med, jubla och nöjt konstatera: "Fan vad bra, sånt här vågar ingen annan prata om."
    Hur många av dessa ägnar ens en tanke åt att kolla hur det ligger till?
    - Troligen konstaterar man (lite snabbt) att man aldrig läst en sån artikel och därmed är det bevisat. Case closed!

    Bra jobbat propagandaminister Göring!

    Problemet är att det nu finns möjlighet att ta reda på fakta och det tar inte många minuter att hitta tusentals (ja 1000-tals) artiklar och ledarinlägg som lyfter problemet, som pekar på hur omänskligt vi behandlar våra hemlösa och att det behövs en nationell samling för att solidariskt hjälpa dessa människor som har det svårt.

    Det är en ren lögn och 100% bullshit att det skulle finnas nån slags politisk enögdhet som vill värna romer men inte övriga uteliggare/tiggare/hemlösa..

    Däremot låter sånt jättebra när man vill få SD-sekten att jubla..

    Min fråga till dig som ev. känner igen dig (några stycken här som köpte lögnen - helt okritiskt): 
    Känner du dig inte lite lurad när någon spelar på dina känslor, din rädsla och din (troligen) relativt svaga sociala/ekonomiska situation?

    De ljuger för att få dig upprörd - så att du kan lägga en röst och ge dem makt.

    Inte nog med detta utan de bygger hela sin "sanning" på att det finns ett "vi" och ett "dom" som på något oundvikligt sätt måste leda till katastrof om man bjuder in, lär känna varandra, lär av varandra och utvecklas sida vid sida.

    Självklart är SD ett rasistiskt parti.
    Man bör absolut rösta på dem - om man är rasist.
    Jag tror faktiskt att SD är det bästa av de rasistiska partierna, SP och några andra är inte särskilt kompetenta politiskt och kommer inte lyckas förändra.

    Ge SD din röst om du på sikt vill rensa Sverige från utlänningar, begränsa utbyte, stänga gränser så mycket det går. Om du tror på att vi klarar oss bäst själva och kan ställa oss utanför den globalisering som inte "angår oss". En social, kulturell och ekonomisk inavel som ska få får ekonomi och välfärd att blomstra.
    Angående innehållet då, så googlade jag på "hemlösa". Och visst finns det artiklar - men då är det typ en grävande reporter som wallraffar i de hemlösas värld, etc.. Och det är ju bra att det uppmärksammas. Men några ledarartiklar hittade jag inte. Och knappt något av politiker på riksnivå överhuvudtaget. Våra egna hemlösa är INTE en prioriterad fråga för dem! Jag tror att de tänker, att majoriteten av svenskarna inte bryr sig.
  • Jeaninne
    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-24 21:39:54 följande:
    Men hej igen du, hur var det nudå, var du nazist?
    Varför vill du inte svara på det?
    Ett ickesvar är också ett svar vet du, men du får en chans här att förklara dig.
    Det är väl klart att jag inte är nazist. Svenskarnas parti har ju vissa saker gemensamt med Sd, som är bra, men jag skulle aldrig våga rösta på ett nazistiskt parti. Eftersom man inte vet hur det slutar - de skulle kunna ta makten för sig själva, avskaffa demokratin och ta till våldsmetoder.

    (Och nu har jag inte läst deras partiprogram - det finns säkert massor där som jag INTE stöder - OBS OBS!)
  • Jeaninne
    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-25 19:56:35 följande:
    Man tycker ju det ja, om man hade bemödat sig med att faktiskt läsa våra inlägg borde det vara uppenbart.
    Jag har aldrig spekulerat i vem du är annars.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-06-26 10:57:20 följande:
    Som jag ser det finns det åtskilliga fasta signaturer som skulle kunna vara den som här har valt att skriva anonymt.

    Visst, jag blev nyfiken och skulle kunna gissa - men jag tycker att den nyfikenheten är underordnad personens självklara rätt att få vara anonym i en tråd där det är möjligt att vara anonym.
    ...och jag tycker att det är rätt fånigt att inte kunna stå för sina åsikter. Anonymitetsfunktionen är väl egentligen till för att man ska kunna dela med sig av känsliga saker i sitt privatliv..?
Svar på tråden "Jag tycker Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti"