• Anonym (Orolig)

2-3år rekommendationer, upptrappning av umgänge?

Vart kan jag hitta information på umgänge med små barn 2-3 år ? Där ingen relation finns och en skyndsam upptrappning behövs. Finns det barnpsykologer som uttalat sig?

• Svar på tråden 2-3år rekommendationer, upptrappning av umgänge?
  • Långbenopluto

Varför en skyndsam upptrappning?

Om du ringer familjerätten så kan de ge dig en fingervisning hur det kan gå till.

• Anonym (Orolig)
    Korpen skrev 2014-06-16 21:24:11 följande:

Varför en skyndsam upptrappning?

Om du ringer familjerätten så kan de ge dig en fingervisning hur det kan gå till.

Först korta tillfällen för att påbörja en relation, dagumgänge med umgängesstöd, dagumgänge med umgängesstöd med vila, eget umgänge med vila, kortare övernattning(fr kväll till tidig morgon) med förlängning.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-16 21:15:21 följande:

Vart kan jag hitta information på umgänge med små barn 2-3 år ? Där ingen relation finns och en skyndsam upptrappning behövs. Finns det barnpsykologer som uttalat sig?

Jag önskar referat från publikationer, böcker etc. Länkar och matnyttig information.
  • Långbenopluto
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-16 23:00:34 följande:
    Jag önskar referat från publikationer, böcker etc. Länkar och matnyttig information.

Du får googla.... eller ringa nån psykolog på BUP.
  • Grappa
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-16 22:58:45 följande:
    Först korta tillfällen för att påbörja en relation, dagumgänge med umgängesstöd, dagumgänge med umgängesstöd med vila, eget umgänge med vila, kortare övernattning(fr kväll till tidig morgon) med förlängning.
    Hittar du inte sån info så kan du ju jämföra med dagis. Man skolar in under nån vecka eller två och efter det så är barnen på dagis 8 timmar utan förälder. Kan vara en riktlinje.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-16 21:15:21 följande:

Tack för svar & tips! Hittar ni någon publikation så posta gärna till mig!
Svar på tråden 2-3år rekommendationer, upptrappning av umgänge?