Inlägg från: dominguina |Visa alla inlägg
  • dominguina

Är d fel av mig att vara arg för detta?

Jag blir så less på min man ibland. Han har jobbar väldigt mycket senaste halvåret men sista månaden jobbar han mindre. Ibland slutar han 13 eller tidigare. Jag är hemma med vår son på 1år o 2 mån. Det är full rulle hela tiden och ibland känner jag att jag inte orkar mer. Vill bara lägga mig ner eller gå därifrån. Speciellt när min man slutar tidigt från jobbet me. Istället för att hjälpa hemma för han andra saker. Det är alltid jag som diskar, städar, tvättar kläder, handlar. Ibland "får" jag en halv dag i veckan ensam då jag får passa på att träffa nån kompis eller hå ut. Men jag blir så himla trött. Förra veckan brast d för mig och jag bröt ihop. Orkade Inte ens laga mat eller diska. Sonen fick mat o så och jag var ju där men önskade att jag bara fick försvinna ett tag. Känner mig stressad och arg. Besviken och att jag gör allt hemma. Min man tycker att eftersom han jobbar så uppfyller han sin del. När jag tog upp detta idag tyckte han att jag kunde gå o jobba istället. Är jag en bitterfitta som borde växa upp eller har jag rätt att känna såhär?
    Vänliga svar uppskattas

• Svar på tråden Är d fel av mig att vara arg för detta?
  • dominguina

Ok. Vi pratade om situationen här om dagen. Jag förklarade hur jag kände men han vill att jag ska förstå hur trött han blir av att jobba.. Han jobbar i byggbranchen så det blir mycket fysisk ansträngning dagarna långa. Det förstår jag. Idag kom han hem vid två, åt lunch och vilade (så gott han kunde för sonen ville leka med honom) till 16. Jag hade två möten utanför hemmet och tog med mig sonen pga min man inte hade fått vila ut sig. Vid 18 kommer han och möter mig vid centrum för att handla mat. När vi kommer hem ser d ut som när jag gick hemifrån. Disken står kvar, kläderna kvar i kassarna sen tvätten igår... Nu har han lekt en stund med sonen som inte vill sova och är så trött att han knappt står ut. Och säger att nu får jag ta över för han ska upp tidigt imorgon. Jag undrar verkligen hur trött man kan vara trots att man fått nästan hela eftermiddagen på sig att vila ut...

Som svar på någons fråga är jag studerande på halvtid och mammaledig samtidigt. (Sommarlov nu) Dock får igen föräldrapenning längre och sonen börjar dagis t höst. Så enda inkomsten just nu är mannen lön. Hade jag haft ett arbete skulle jag antagit mannens förslag.

Svar på tråden Är d fel av mig att vara arg för detta?