• Flizus

Hur lång tid efter förlossningen fick du mens?

Min mens kom idag, 12 månader efter förlossning! Jag borde ha misstänkt att den skulle komma eftersom jag haft ägglossning för ett par veckor sedan, men det låg nog för långt bort i tanken ändå och kom därför som en överraskning.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid efter förlossningen fick du mens?
  • fluu

Röstade på 1 månad, men egentligen kom den redan efter tre veckor. Jippi.   Detta trots att jag helammade mycket, ofta och sedan fortsatte att amma i 19 månader.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Madja82

6 veckor efter förlossningen.

samma med båda barnen trots helamning

Storebror 051114, Lillasyster 100825
  • Brumma

Sex månader har jagform mig. Ammade men när det gått mer än sex timmar mellan amningarma några gånger kom den igång..

Ni vet det va? Att går det för lång tid mellan amningarma kommer den oftast igång oavsett om man helammar eller inte. Tex om man har ett barn som sover hela nätter...

• fluu
    Brumma skrev 2014-06-17 04:28:35 följande:
    Sex månader har jagform mig. Ammade men när det gått mer än sex timmar mellan amningarma några gånger kom den igång..

Ni vet det va? Att går det för lång tid mellan amningarma kommer den oftast igång oavsett om man helammar eller inte. Tex om man har ett barn som sover hela nätter...
    Hade inte jag. Inte fören hon var 1,5 år ;) Jag tror aldrig att det gick mer än absolut högst tre timmar mellan amningarna under första halvåret.
  • Topcom

Tror det har rört sig om cirka 6 veckor vid båda barnen. Helammade.

• Brumma
    fluu skrev 2014-06-17 09:01:00 följande:
    Hade inte jag. Inte fören hon var 1,5 år ;) Jag tror aldrig att det gick mer än absolut högst tre timmar mellan amningarna under första halvåret.
    Kul.. Inte :D

Din mens måste ju ha gått ihop med avslaget? Ingen paus alls....

Det var jätteskönt att slippa eftersom jag blöder så mkt..
  • fluu
    Brumma skrev 2014-06-17 09:10:52 följande:
    Kul.. Inte :D

Din mens måste ju ha gått ihop med avslaget? Ingen paus alls....
    Det var jätteskönt att slippa eftersom jag blöder så mkt..
    Jo, jag hade ganska kort avslag på lite mer än en vecka bara. Sen kom mensen efter det i samband med att jag hade feber så vi åkte in och kollade så det inte var något fel, men de såg att det bara var mensen. Jippi ;)
    Jag blödde för jävla mycket varje mens efter förlossningen fram tills jag fick hormonspiralen när min dotter var 1,5 år och nu blöder jag knappt alls, rena himmelriket!
  • Brumma
    fluu skrev 2014-06-17 09:19:15 följande:
    Jo, jag hade ganska kort avslag på lite mer än en vecka bara. Sen kom mensen efter det i samband med att jag hade feber så vi åkte in och kollade så det inte var något fel, men de såg att det bara var mensen. Jippi ;)
    Jag blödde för jävla mycket varje mens efter förlossningen fram tills jag fick hormonspiralen när min dotter var 1,5 år och nu blöder jag knappt alls, rena himmelriket!
    Låter underbart :D

Ska oxå satsa på hormonsspiral - när jag får 2000:- över ;)
  • FruSen

Min mens har kommit tillbaka när jag slutat amma. 

Med första barnet efter 8 månader och med tvillingarna kom den efter 3 månader. 

• Natulcien

Den kom efter 9 månader. Då hade jag helammat i 6 månader, och delammade fortfarande ganska mycket när mensen kom.

• pigglet

Jag fick tillbaks den samtidigt som avslaget fortfarande höll på. Det var ett evigt blödande hit och dit, så det blev en extra läkarkoll då han konstaterade att såväl ägglossning som mens var igång. Trots att jag hade ett kolikbarn som ammade hela tiden dygnet runt... absolut inte tal om "sova hela natten" där inte.

Och det var alltså samma med nästa barn, ammade minst var 3:e timme men mensen kom igång direkt ändå.

• Lisasmor

Tre månader efter förlossningen, trots helamning. Jag blev jätteförvånad! Fast då sov dottern 6-7 timmar utan amning på natten, så det kanske var därför mensen kom igång. 

• RebeckaBlaschke

Efter 3veckor kom den tillbaka. Jag helammade ändå i 10 månader och donerade extra bröstmjölk till NEO. Men min ägglossning kom tillbaka som ett trollslag den 2:a varje månad. Det ska vara extremt ovanligt så jag besökte faktiskt en läkare som konstaterade att jag hade full ägglosning och att allt såg ut som om jag inte ens fått barn... Skumt hur kroppen kan återhämta sig fort ibland. Hade verkligen sett fram emot att slippa mens under tiden jag ammade så blev väldigt besviken :/

• Almina

Den har inte kommit tillbaka än. Jag delammar, oftast morgon och kväll och någon gång på dagen. Jag kan ju inte säga att jag saknar mensen (brukar ha fruktansvärd mensvärk, men hoppas på att det blir bättre nu). Jag fortsätter nog amma ett tag till

• Lyckan 382

7,5 månad efter förlossningen. Helammade i 6 månader och ammade säkert till 90% när mensen kom. Ammar fortfarande och har min andra mens nu...

Svar på tråden Hur lång tid efter förlossningen fick du mens?