• ebbozz

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Maho81 skrev 2014-07-29 11:33:13 följande:

Jaha, besöket hos bm gick ju inte så bra då mitt SF mått till och med har sjunkit.

Så i morgon väntar TUL för att kolla upp vår lilla flicka.

Jag ligger på 32cm i vecka 37, vad ligger era SF mått på?

OJ, är det din ordinarie bm som mätt hela tiden?
    jag hade 36 i v.38 nu sist
  • ebbozz

Jag mår bra i kroppen men är trött! Orkar inte ta mig för någonting. Har haft "problem" med hemorrojder sen i maj, har behandlat dem men det har inte hjälpt nåt. Har bara tyckt att det är rätt otrevligt men de har inte gjort ont. Till igår!! Just nu är det det enda jag kan tänka på, det gör så jvla ont och trycker och smärtar både när jag står och går. Ligga i sängen är det enda som funkar.

Ska jag ha det såhär resten av tiden så döör jag!

• ebbozz

Har precis provat microlax men det biter inte på mig. Provat alla salvor, piller mm som man får lov att använda under grav.

Ligger just nu i ett bad, nån huskur jag läste om.

Skulle egentligen haft trollhassel i?! Men de hade jag inte, så det blev ett rent bad. Japp, är man desperat så är man ????

• ebbozz

ojoj! här kommer bebisar på löpande band och  augusti har inte ens börjat =D
    STORT GRATTIS till alla som redan får gosa med era småttingar!!

• ebbozz

Haha! Underbart! Ja, det är ju inte annat än att man känner sig vääääldigt gravid nu. Känns som att bäckenet inte alls sitter ihop längre. Försöker gå normalt men kommer på mig själv med att vanka fram.

fortfarande inga somhelst flytningar, har varit torrt som en öken de sista veckorna... fler som har det så? Nu vill man ju liksom bara att någonting ska komma ut!

mammaSöt skrev 2014-08-01 14:56:22 följande:

någon mer som går/vaggar så sjukt långsamt nu? Blev på riktigt omkörd vid ett övergångsställe av en tant med rullator imorse :)

• ebbozz

Då har man trippat in i v.39 också, MAX 4 veckor kvar men jag hoppas verkligen att det kommer innan dess!

Tycker fortfarande inte att det har hänt nåt direkt med magen. Har gått ner några hg sista veckan, så vikten kanske stannar på +14 det skulle jag kunna leva med!

• ebbozz
    mammaSöt skrev 2014-08-01 17:44:46 följande:

Här är det vecka 37+0 idag! Någon mer som nästan förväntar sig att vattnet ska gå varje gång ni går upp på natten för att kissa? Eftersom det hänt mig två gånger tidigare att vattnet gått just vid 23 tiden helt utan förvarning tidigare så känns det möjligt. Gillar lite spänning i vardagen såhär innan snittet :)

förväntar mig ingen vattenavgång här... har inte haft någon med de andra två barnen där de tagit hål på hinnorna under förlossningen
  • ebbozz

Jag har precis packat färdigt våra väskor också. Pyjamas och Åkahemkläder till lill och en filt.

Mjuka byxor, amningslinne, amningsbh och inlägg, lypsyl och duschprylar till mig. Samt lite godis till mannen ????

Kameran är laddad men inte nedpackad än.

Får inte glömma mobilladdare om man skulle bli kvar ett tag.

Har 13 dagar kvar.

• ebbozz
    MizzeyPink skrev 2014-08-01 21:22:06 följande:
    Har dom inte stora bindor typ blöjsize på bb?

Måste köpa ny tandborste å tandkräm som jag kan packa ner
    jooo! jag har köpt två paket att ha hemma. men där tänker jag använda deras. och som efter tidigare förlossningar ta med mig en del hem
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..