BF Augusti - Sista 10 veckorna..
Jag har för övrigt oxå gått ner lite i vikt i slutet men kommer sluta på en plus 16-17 kg ändå
Jag har för övrigt oxå gått ner lite i vikt i slutet men kommer sluta på en plus 16-17 kg ändå
Har alla planerat namn??? Till babyn :) drömmer inatt att d glömt säga till mig att det låg tre barn i magen och inte en! Vilken chock! Glad när jag vaknade och förstod att det fortfarande är en baby :)
Var ska ni föda? Här Blir det bb sthlm!
Blir helt nojig, vaknar ofta på höger sida, å man ska ju sova på vänster! Minskar verkligen risken för att babyn dör i magen med 30%??? Då vill man ju inte göra "fel" men hur ska man kunna påverka d????
Angående namn så har vi det klart sedan vintras. Däremot inte helt ordningen på namnen om det blir en kille (tilltalsnamn) och inte helt överens om andranamnet om det är en tjej!!!!
Här vaknade jag vid halv fem av värsta stormen men åska och blixtrar. Kunde som vanligt inte somna om!
Babyn verkar ovanligt nervös i magen, undrar om hon hör åskan som dånar eller om det mer är min "stress" hon känner av när ja inte kan sova?!
Jaha, om 24 timmar kommer vi vara på väg till det planerade snittet. Jag är så sjukt nervös inför bedövning och snitt att jag inte kan fokusera på glädjen över att träffa babyn!
Hjälp mig att bli lite peppad och se fram emot morgondagen!!!!
Idag ska jag till spec. mvc, sen lämna blodprover, träffa kirurg och narkos.
Bara läst om hemska upplevelser här på familjelivs förlossningssida tycker jag. jätte onda ryggbedövningar (och jag som ska få två- både epidural och spinal), barn som dör, mammor som nästan förblöder, får hjärtstop, känner smärta.
Jag har ju gjort detta förr. Det är konstigast. varför kan jag inte slappna av och fokusera? förmodligen för jag har tyckt att det varit hemskt varje gång. För att barnen hälften av gångerna fått åka direkt till neo, för jag har diabetes och får lov att räkna med att pappan och babyn försvinner iväg.
Ååååh va rädd jag är!!!
Tack tjejer! Känns lite bättre! Åtta timmar till snitt!!! Story grattis till nya tråd babyn! Vi går starta en fortsättningstråd för de som vill!!! Kram
Nu är hon här! Vanilja som föddes 09.05 morse. Vecka 37+4 vägde 4156 dvs vår minsta lilla tjej!!!
Babybilder :)
Våran underbara dotter Vanilja 1 dag!
Vilken söt devin!!!! Grattis till nya bebisar! Håll ut ni som väntar! Passa på att sova för d blir inte mycket av den varan sen :) hade glömt hur ont d gör att amma när mjölken rinner till!
Vilken underbar förlossning! Snabb! Stort grattis till babyn!!!!
Jag blev igångsatt för tredje gng nu i onsdags, dottern kikade ut på bf dagen =) 21/8.