• Maho81

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Jag var precis ute med sonen en halvtimme så han skulle få gunga och leka lite innan det är dags för kvällsbad och sängen.

Oh my gooood så ont i korsryggen och ljumskarna (strålar ned i låren) jag fick/har nu! =O

Så har jag aldrig haft förut! Fick lov att ta värktabletter till och med =/

• Maho81
    mammaSöt skrev 2014-08-01 17:44:46 följande:

Här är det vecka 37+0 idag! Någon mer som nästan förväntar sig att vattnet ska gå varje gång ni går upp på natten för att kissa? Eftersom det hänt mig två gånger tidigare att vattnet gått just vid 23 tiden helt utan förvarning tidigare så känns det möjligt. Gillar lite spänning i vardagen såhär innan snittet :)

Jag hade ingen vattenavgång med mitt första barn, så jag förväntar mig inte att vattnet går. Men hoppas kan jag alltid! =)
  • Maho81
    MizzeyPink skrev 2014-08-01 19:41:04 följande:

Hej alla ????

Jag kom på att packa min förlossningsväska nu ???? 29dagar kvar till BF.

Krafsade ihop:

*dusch saker

*myskläder

*underkläder

*kläder att åka hem i

*amnings skydd

Det som fattas:

*kläder till lillkillen

*snutte filt

Måste tvätta upp det innan jag packar det.

Fattas det något.?

Känner mig ganska pigg i kroppen men lägger jag mig mer så somnar jag garanterat å halsbrännan plus illamående är konstant på kvällarna är det normalt? (7år sen jag va gravid sist)

Hur mår ni.? Hur många dagar har ni kvar.?

Kramar

Förutom det du packat så har jag packat:

- bindor size big för avslag =S

- godis

- tandborste + tandkräm

- schampo + balsam + hudkräm + deo

- amningsbh

- underhållning typ böcker, korsord, musik, laddat in filmer på iPad

Kommer inte på mer just nu =P
  • Maho81

Jag förstår inte varför jag har så galet mycket flytningar? Har fått ännu mer de sista veckorna, nu är det en sjö av glansig "bodylotion" =S *sorry för infon*

Jag vet att några av er är snustorra, åt mig är det precis tvärtom!

• Maho81
    ebbozz skrev 2014-08-02 12:36:55 följande:
    Inte så nice det heller men jag hade föredragit att det hände någonting. Känns på något sätt som att det är närmare fl då. Men vad vet jag
    Tror du? Jag kommer baske mig inte ihåg hur det var med sonen, och det är bara två år sen haha..

Då gick slemproppen i alla fall några veckor innan.

Men jag gick över 8 dagar med sonen så jag räknar med att gå över igen, även fast jag hoppas så hårt att hon kommer snart (är på 37+2 idag).
  • Maho81
    ebbozz skrev 2014-08-02 17:27:41 följande:

Igår kväll efter middagen fick jag rätt rejäla sammandragningar. Helt klart de kraftigaste under hela graviditeten. Fick liiite hopp, men nej då!

Gick över 14 dagar med den förste men då tyckte jag faktiskt inte att det var så jobbigt. Räknade med 14 dagar + med även näste, så när han kom på bara +5 så kändes det nästan som att han kom innan bf ????

Denna gången har jag känt att det gärna har fått komma i flera veckor redan...

Tredje barnet säger de ju är som mest oberäknelig =/

Det är så drygt när man har sådana sammandragningar/förvärkar och man får förhoppning om att det är på g, och så slutar det bara efter några få..
  • Maho81
    Kaninkokerskan skrev 2014-08-02 21:47:51 följande:

Är öppen 2 cm, har lite onda förvärkar då och då, hoppas hoppas! Bf + 9 idag

Åh men hoppas det sätter igång ordentligt nu då! =D
  • Maho81
    mammaSöt skrev 2014-08-02 21:52:47 följande:

Var ska ni föda? Här Blir det bb sthlm!

Falun =)
  • Maho81
    ebbozz skrev 2014-08-02 23:13:51 följande:

Slemproppen släppte dagen innan förlossningen med tvåan. Med ettan såg jag inget av den.

Visst är det skumt att man inte minns något! Hade exakt två år mellan de första. Nu är det exakt 4år sen sist och jag kommer inte ihåg nåt.

Det är hur skumt som helst (och lite skrämmande)!

Det är inte alls mycket jag kommer ihåg. =S
  • Maho81
    auapower skrev 2014-08-03 02:07:03 följande:
    Du är inte ensam! Här är det sjukt mycket flytningar också, och slempropp som går lite varje dag, har gjort nu i snart 3 veckor :/ har en del jobbiga förvärkar också, men det känns ändå som att bebis inte kommer komma förrän på maximal övertid, bf om 4 dagar :)
    **
    Åt mig har inte slemproppen gått ännu (vad jag kan se i alla fall), bara dessa flytningar =S Jag räknar också med att gå över tiden haha..

Förra gången trodde jag att bebisen skulle komma innan bf men gick över 8 dagar, så nu räknar jag med att gå över istället haha..
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..