Inlägg från: Fröken K |Visa alla inlägg
  • Fröken K

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

ebbozz skrev 2014-07-18 22:54:48 följande:

Har eran navel "pluppat ut" ??
    min har inte gjort det med de två andra barnen men är på väg nu och det gör sååå ont!! Gråter

Min har inte ploppat ut! Tror inte den kommer göra det, fast det går nog inte veta kanske?!
  • Fröken K
    sladdmamman skrev 2014-07-19 19:39:55 följande:
    Ska jobba till en och en halv vecka innan bf är det tänkt.. Just nu undrar jag lite hur jag tänkte där, haha.
    Jag har lagt in ledigt från en vecka innan BF, hehe. Men jag lär nog gå liiite tidigare faktiskt
  • Fröken K

Det är ju väldigt individuellt kring hur man mår och så! Det handlar ju absolut inte om duktighet!

Jag har ett arbete där jag kan sitta ner hela dagen och bara anstränga huvudet, iofs sjukt jobbigt när den värsta gravidförvirringen sätter i Antar att jag orkar längre pga det än om jag ex arbetade som personlig assistent eller arbetat i butik, alltså mer fysiskt. Nu när min vikare äntligen är på plats så tror jag att jag går så fort hen känns inskolad, eller iallafall går ner i tid!

• Fröken K
    Vimsyela skrev 2014-07-23 09:46:51 följande:

Haha, jag drömde att vi kom från förlossningen med dubbla tvillingvagnar eftersom vi fått fyrlingar. Sen förvandlades bebisarna till katter som tog av sig sina blöjor hela tiden. Haha, man undrar vad allt kommer ifrån!

Haha, vilken överraskning med fyrlingar!

Jag har drömt om kejsarsnitt hela natten Vi skulle visst göra det i ett tält (?) och jag glömde hela tiden att jag inte fick smörja mig i ansiktet efter att jag duschat.

Vi fick vårt datum igår, maken gissade rätt om när. 22/8 får vi äntligen träffa bebis om den inte vill komma tidigare!
  • Fröken K
    fisan skrev 2014-07-24 11:13:15 följande:

php4CNQN716615.jpgphpqZwSqd70699.jpgphprZS8yb32447.jpg

Hämtade hem Lillbus vrålåk i helgen :)

Brio smile 14, svart chassi med grå liggdel , rödsvart sittdel samt svartröd babyskydd.

Nu när den står här hemma redo att lillbus ska anlända så längtar man ännu mer tills man får provköra vagnen med vår skatt i :D

Exakt 1 månad kvar till beräknad BF 24e. Å vad vi längtar efter dig. Nu är det bara blöjor som ska inhandlas. Babygym babysitter kommer så småningom. Skötbordet håller blivande morfar på med :) . Snart kan vi titulera oss föräldrar :D .

Skriver från mobil, om det ser konstigt ut.

Snygg vagn Fisan!

Vår har stått här och väntat ett tag, brukar köra ett par varv i lägenheten ibland
  • Fröken K
    mammaSöt skrev 2014-07-24 17:45:02 följande:

Tul idag. Babyn beräknas väga 3800 idag och är +39% någon mer med stort barn?

Oj det var rejält!

Vi får inga TUL här tyvärr. Mitt SF mått har hittills legat mitt på kurvan så om det är en indikation blir det inget jätte.
  • Fröken K

Oj! Stort grattis Faye!!! Hoppas att ni mår bra hela lilla familjen trots den snabba starten!

Vi packade klart BB väskan igår, känns skönt om det skulle dra igång!

• Fröken K
    mammaSöt skrev 2014-07-25 10:07:29 följande:

Stort grattis!!!!! Roligt att våra små börjar komma nu! Själv har jag inga förvärkar eller menssmärrtor utan bara vadkramper och sömnproblem! Hade elavbrott igår i ca 7,5 timme tror ni maten i frysen är ok??? Stängd dörr hela tiden? Kylen har jag tömt men frysen känns kanske ok???

Har den stått stängd hela tiden ska det nig vara okej.
  • Fröken K
    fayefaye skrev 2014-07-26 02:23:46 följande:

Tack alla! :D Vi mår efter omständigheterna bra. Fullt fokus på amning nu och att han inte ska gå ner för mkt i vikt eftersom han har så liten startvikt. Kommer få stanna ca en vecka på bb men glada att vi sluppit neo. Hänger kvar här i tråden och ser hur det går för er :)

Hur stor är han?
  • Fröken K

Du måste berätta om snittet sen när du orkar! Är så nyfiken på vad som väntar oss

• Fröken K

Åh vilken goding Mossy!!!! Fick ni ert snitt väldigt nära BF? Låter som det var en bra upplevelse, bortsett från ditt illamående såklart.

• Fröken K
    ebbozz skrev 2014-07-29 16:37:50 följande:

Jag mår bra i kroppen men är trött! Orkar inte ta mig för någonting. Har haft "problem" med hemorrojder sen i maj, har behandlat dem men det har inte hjälpt nåt. Har bara tyckt att det är rätt otrevligt men de har inte gjort ont. Till igår!! Just nu är det det enda jag kan tänka på, det gör så jvla ont och trycker och smärtar både när jag står och går. Ligga i sängen är det enda som funkar.

Ska jag ha det såhär resten av tiden så döör jag!

Hu vad det låter jobbigt! Kan du äta något eller ta microlax eller dyl?

Peppar peppar har jag ändå klarat mig från alltför jobbiga grejer under graviditeten, känner mig glad att jag någonstans har fått den upplevelse jag hoppats att det skulle bli, men såklart börjar det bli lite påfrestande nu. Svårt att ta in att det snart är slut! 24 dagar kvar till snittet. Började gråta hos BM igår, vi satt och pratade om hur det är när bebisen kommer ut, när vi får se den för första gången och hålla och känna, då brast det bara av glädje

Ibland tänker jag att nu vaknar jag och allt är en dröm, att vi fortfarande kämpar med pergo, går på massor av VUL, grinar när mensen kommer och tänker att vi aldrig kommer att lyckas. Strax är vi liksom i mål!
  • Fröken K
    BabyBlues85 skrev 2014-07-30 13:12:53 följande:

Får man fråga hur många dagar ni kommer ta ut i början av er föräldraledighet och hur länge du/ni tänker vara hemma? Jag kommer troligtvist vara hemma ett år men vi har inte bestämt hur vi lägger upp allt riktigt ännu...Glad

Svårt med dagarna tycker jag! Tror att jag kommer ta ut 3 eller 4/vecka. Tror det kommer funka bra.

Vår plan är att jag ska vara hemma helt i 6 månader och sen börja jobba två dagar i veckan och maken är hemma två. Nästa höst stannar han hemma heltid och jag jobbar.
  • Fröken K
    hillevie90 skrev 2014-07-30 13:22:13 följande:
    Jag kommer endast ta ut de dagar jag måste i början. Ska fortsätta plugga på heltid (pluggar till lärare på distans), så jag kommer ha csn kvar så jag kan spara mina mammadagar till nästa sommar :).

Har dock för mig att man måste plocka ur ett x antal dagar per månad!? Annars ska jag väl plocka ur lite extra runt jul och så :)
    Som jag förstått det behöver du inte ta en endaste dag första året, därefter måste du ta fem per vecka eller kombinera med arbete

om du vill skydda din SGI.
  • Fröken K

Idag har jag trotsat värmen och dragit igång projekt storstädning! Pust! Vi kommer ju knappast att känna att det är prioriterat med världens röjning när bebisen precis har kommit så lika bra att köra medan jag fortfarande rörlig

• Fröken K

Här det stor brist under sommaren, inga vikarier att tillgå knappt utan det får lösa sig med inbeordrad personal. Fruktansvärt egentligen att det ska vara så och helt uppåt väggarna att det är ett problem som återkommer varje sommar. Rekryteringsproblemen inom vården bör vara superaktuella att lösa tycker jag.

När vi var på förlossningsinfo fick vi veta att under sommaren bemannas BB av en BM större delen av tiden eftersom man prioriterar förlossningen, så klart, men vårt BB har få enkelrum vilket gör att pappor får åka hem och mammorna lämnas rätt ensamma där.

Nu ska vi göra ett planerat snitt vilket känns skönt. Hade känts sådär att komma in med värkar och möta en stackars BM som fått ställa in semester och jobba över, inte värdigt för någon.

• Fröken K

Grattis Nea och stort lycka till idag Mamma Söt!

Idag är det 17 dagar kvar tills vi får träffa bebis! Må det gå undan

• Fröken K

Här är det lugna gatan, har iof 11 dagar kvar till BF, men den stora dagen är ju på fredag då vi vårt KS! Känns enormt!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..