• ebbozz

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

fayefaye skrev 2014-07-06 11:59:41 följande:

Har blivit så galet svullen de senaste dagarna :O Lagt på mig två kilo på bara några dagar. Vigselringen åkte av igår och idag ser mina fötter inte kloka ut. Kan det vara värmen eller kommer det vara såhär nu? :( Nån som har några bra tips?

det kommer nog tyvärr att vara så... jag märkte av det efter gårdagen också, ringen är nog snart på väg av men jag är glad att det är så pass här sent. Med min första var jag svullen från typ maj, kunde inte ha andra skor än ett par foppatofflor i stl. 45 på hela sommaren (samma bf då som nu)

• ebbozz

jag åkte med man, hundar och barn till en sjö för att svalka alla. jag själv badar inte men det var skönt att stå i vattnet med fötterna i alla fall.
    TILLS! jag upptäckte en blodigel som virvlade runt på stenen alldeles intill min ena fot. HUA!! snabbare än vinden upp och packade in alla i bilen haha

• ebbozz

kläder är jättesvårt! Båda mina grabbar har varit 57cm långa när de fötts, så vi har gått rakt på stl.62
    sen dess har jag ju genomgått min magoperation och det sägs att det är större chans att barnen kommer lite tidigare och har en mindre födelsevikt efter en sådan operation.
    men... ska man då räkna med det... eller räkna med att den blir lika stor som grabbarna?!
    jag har inte köpt så mycket kläder alls faktiskt eftersom jag inte har en aning.
    åka-hem-kläderna är stl.56 (killarna kunde ha det typ den dagen vi åkte hem)
    annars har jag nån mer uppsättning i 56 och några i 62.
    jag får handla efteråt helt enkelt

• ebbozz

nästa onsdag är det dags för bm-besök igen. nu är min ordinarie på semester, så det ska bli spännande att se hur denna mäter.
    jag gillar verkligen min bm starkt, men hon är väldigt ung. önskar att det blir någon mer "van" vid detta besöket.

mina andra barnmorskor vid de tidigare grav har känt och haft sig mycket mer på magen, kollat hur de ligger och så. 

• ebbozz
    Emaria skrev 2014-07-09 10:18:08 följande:

Det blev ingen augustibebis för oss då jag blev snittad i lördags kväll pga svår havandeskapsförgiftning som kom från ingenstans. Det blev en dramatisk dag och har nog inte riktigt fattat ännu. Flickan är stark och pigg och utvecklats enligt sin ålder men vägde bara 1615g och var 42cm.

Själv har jag äntligen återhämtat mig efter min havandeskapsförgiftning men har ännu inte blivit utskriven.

Vi har fått världens finaste tjej, så nu är det bara att ta sig an utmaningen att se till att hon växer till sig! Sondmatning, pumpning och amning ligger på schemat tillsammans med en massa mys.

Oj, det var en drastisk start men skönt att höra att ni mår bra båda två!
  • ebbozz

Min man åkte i morse för att jobba borta i 1-1,5vecka. Så nu är jag ensam hemma i värmen med våra två tokpojkar på 4 och 6år.
    Kom precis hem från Rusta och Jula där vi inhandlat vattenleksaker av alla sorter. Bassäng, vattenpistoler, vattenspridare mm.
    Det blir en tuff vecka när man helst hade velat legat hemma och vilat.

• ebbozz

Jag har mensvärk typ varannan natt. Har inte haft det med någon av de andra barnen. Vet inte vad det skulle betyda men för min del får denna gärna komma lite före bf

• ebbozz

Åh jisses!! Sådär har mina fötter sett ut vid mina tidigare graviditeter men nu har jag klarat mig ganska bra (hittills ska jag väl säga)

• ebbozz

Huh! Nu går det undan! 90% gjorda och bara 30 dagar kvar till bf. Jag som har sååå mycket kvar, framförallt att färdigställa huset. Har bytt rum för bröderna bus och det står saker precis överallt!

Har promenerat runt på Ullared i några timmar idag. Hittar inget mer att köpa, så bebisgrejerna är nog klara. Bb-väskan är klar, så är som på kläder till mig och pappan

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..