Inlägg från: fayefaye |Visa alla inlägg
  • fayefaye

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

BF - lista Augusti

mammaSöt 13/8 planerat snitt (bf 21/8) Ebozz: 14/8

Maho81: 21/8

Hillevie90: 22/8

Frk. Uggla: 7/8 (planerat ks 4/8)

Julie303: 11/8

Fröken K: 29/8 (planerat ks datum är inte klart ännu)

oOMiaOo: 21/8

Malin 82a: 24/8

fayefaye: 22/8

Jovi: 13/8

• fayefaye

Om nån sitter vid datorn vore det ju snyggt med datumen i ordning :) Det var svårt att få till med mobilen..

• fayefaye
    ebbozz skrev 2014-07-18 22:54:48 följande:

Har eran navel "pluppat ut" ??
    min har inte gjort det med de två andra barnen men är på väg nu och det gör sååå ont!! Gråter

Inte min. Verkar läskigt!! Pluppar allas navel ut tillslut eller hur är det?
  • fayefaye

Tror att en del av slemproppen gick imorse :O Det behöver ju inte betyda att den kommer tidigare har jag förstått, men man kan ju hoppas ;)

• fayefaye

Har också vart hemma länge redan. Sjukskriven från v 25 för sammandragningar och foglossning. Fattar inte hur de flesta orkar jobba till två veckor innan bf :) Verkligen tåliga!

• fayefaye

Ja det förstås. Jobbar i vården så det blev för stressigt och tungt för mig. Har blivit så för de flesta gravida på min arbetsplats tillslut.

• fayefaye

Sladdmamman: Kan du inte försöka bli sjukskriven det sista? Så slipper du slösa föräldradagar. Det är ju verkligen tungt nu..

• fayefaye

Blir tokig av denna värmen! Över 30 idag och lika varmt inne :( Mest legat på soffan. Hade vart skönt med ett bad men bara inte orkat ta mig utanför dörren. Hur går det för er andra? Har känt som nån slags mensvärk och molande ryggvärk med en del sammandragningar hela kvällen. Googlar känningar men det känns som bebis kommer stanna därinne för evigt.. Skulle inte vara fel om hen behagade komma ut några veckor tidigare än beräknat ;)

• fayefaye

Här kom lillen ut med buller och bång igår! Hade förvärkar vid 04 på morgonen, och massa rosa lös flytning. Skulle åka till grannstaden och hälsa på en kompis men väckte mannen vid sju och sa att jag inte kände att jag orkade och att vi nog skulle hoppa det. Ringde förlossningen för råd för flytningarna slutade aldrig rinna, fick komma in på kontroll och det konstaterades att slemproppen hade gått. Lite småvärkar men inget öppen så vi fick åka hem igen. Väl hemma vid tiotiden ställde jag mig i duschen en stund och då började värkarna göra mycket ondare. Ringer förlossningen igen nån timma senare och får svaret att jag får vänta ett tag till. "Det tar såååå lång tid för förstagångsföderskor förstår du." Vid kl 13 är jag helt slut, gråtfärdig, yr och står dubbelvikt av värkarna ringer jag igen på ostadig röst och får faktiskt komma in trots att värkarna är oregelbundna. Är inne på förlossningen vid 14:15 och känner att det börjar trycka på! Får lite panik! Precis när mannen kommer omspringande från parkeringen går vattnet i en fors och jag blir äntligen undersökt. "Oj, 8 cm öppen!" Sen gick allt i racerfart, massa folk sprang omkring på rummet. Hann suga i mig några andetag lustgas och sen var han ute! 1,5 timma efter att mannen släppte av mig utanför dörrarna :D Det kan minsann gå rätt fort för förstagångsföderskor också!

• fayefaye

Tack alla! :D Vi mår efter omständigheterna bra. Fullt fokus på amning nu och att han inte ska gå ner för mkt i vikt eftersom han har så liten startvikt. Kommer få stanna ca en vecka på bb men glada att vi sluppit neo. Hänger kvar här i tråden och ser hur det går för er :)

• fayefaye

Ja jag är nöjd, man märker ju att det är sommarbemanning men tycker ändå vi får det stöd vi behöver :) Vi är på östra i Göteborg.

Han vägde 2518g när han kom ut i torsdags och idag hade han gått ner till 2300g :/ Än så länge är det en ok viktnedgång men hoppas inte att han gått ner ännu mer imorgon..

• fayefaye
    Mossy skrev 2014-07-27 22:38:33 följande:

Nervöst!! Imorgon är det dags för snitt!!

Helsjuk känsla att veta att imorgon får vi träffa vår lilla flicka. Längtar!

Grattis till de bebisar som redan kommit !

Spännande! Lycka till!
  • fayefaye
    ebbozz skrev 2014-07-26 22:32:09 följande:

Fayefaye: härligt att höra!! Vi siktar också på östra, där har jag fött mina andra. Känns så skönt att veta att de har alla "specialgrejer" där.

Har fått båda mina grabbar där i augusti och trots alla varningar om överbeläggning man hört om i tidningarna både -08 och -10, så har vi inte märkt något av det.

Hoppas att det blir lika bra denna gången.

Ja, känns tryggt tycker jag. Alla barnavdelningar ligger ju här om nåt skulle vara på tok och spec förlossning finns ju osv.

Nu har lillen slutat gå ner i vikt! Tjoho! Hoppas det fortsätter på rätt spår imorgon. Nu har han dock blivit gul istället så han får sola solarium. Spända bröst har fått en heeelt annan innebörd. Dolly Parton, hallå!
  • fayefaye
    äntligen36 skrev 2014-07-28 07:12:11 följande:
    Åh, verkligen! Grattis till guldklimpen. Hoppas allt går bra med amning och att han får behålla vikten. Min första vägde 2235g när hon föddes. Hon blev sondmatad i början och jagkämpade även med amning. Var först hon fickflaska med ersättning som hon började gå upp i vikt. Men jag ammar också i 4 månader. Hur som helst gick allt finfint trots att hon var liten. Grattis än en gång och sköt om er!
    Tack! Han har gått ner till 2300 men verkar ha stannat upp där. Hoppas på lite viktuppgång idag :) Kämpar på med amning och tröttheten har börjat komma nu efter några dygn med bara 3-4h sömn.
  • fayefaye
    Mossy skrev 2014-07-28 22:52:34 följande:

Nu är hon här vår lilla prinsessa. Snittet gick bra men jag har varit väldigt yr och kräkts upp det lilla jag fått i mig. Nu har lyckats behålla ett äpple som jag tuggat i mig under cirka 4 timmar. Hoppas yrseln blir bättre nu.

Mammahjärtat svämmar öve'

Grattis!
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..