BF Augusti - Sista 10 veckorna..
Vilken underbar tröja!!!
fina magar ni har!
Jag bjuder på en här med v.35
Vilken underbar tröja!!!
fina magar ni har!
Jag bjuder på en här med v.35
Tul idag! Babyn är plus 21% så d e ju toppen! Vägde lite över 2500 idag vecka 32 plus 4 förra graviditeten var babyn plus 45 % i vecka 36 så vi får se hur detta slutar!
Jag har fått en blodsockervmätare hem från mvc då babyn är lite stor.
Någon av er som har vanan inne med diabetes och sockermätningar?
Min första dag idag och fingrarna ömmar verkligen! Hemskt och sticka sig flera gånger om dagen! Värderna efter måltid var ok (under 8) men fastevärdet var 6,4 och det står att det bör vara under 6. Hur viktigt är det? Och kan man påverka fastevärdet på något sätt?
Annars är det för mig som för er andra. Tungt, varmt och onda sammandragningar när jag försöker promenera. Sitter mest på uteplatsen i skuggen med fötterna i barnens pool och försöker överleva!
Mellantjejen fyllde 5 år igår så då var det picknick i timmar. Gick bra där och då men när jag kom hem på kvällen hade jag så ont i fogarna och blygbenet att jag grät när jag skulle försöka gå och kissa eller hämta vatten :)
Här har man tjatat om att det är kallt och tråkigt och vad händer när sommaren äntligen kommer? Vi klagar!!!!
Har satt ihop och bäddat vaggan till babyn så nu har nog "boandet" börjat. Beställt vagn har jag gjort, en Emmaljunga 2015 som kommer i slutet av augusti. Har flera vagnar hemma så ingen brådska egentligen!
Snart dags att ta upp babykläder att tvätta inför packningen av bb väskan! Är det någon mer som ska snittas? Steriliseras i samband med snittet?
Oj vad dramatiskt!!! Vilken vecka var du i då? Och hur upptäcktes det? Grattis till dottern!!!! Har ni något namn???
Idag ska jag till spec. Mvc då mina blodsocker värden här hemma varit liiite höga. Ska först göra ctg kurva, sen träffa läkare! Hoppas slippa insulin!!!!
Blir nog insulin ändå :( ska till Ersta sjukhus och diabetessamtal på måndag. I helgen ska jag ta blodsockret minst 7 ggr om dagen istället för 4 som innan! Hur ska jag fixa 5 veckor av sprutor? Usch!!!
Imorgon lördag ska jag shoppa till babyn :) bättre sent än aldrig !! Sen är d dags nästa vecka gör tvätta babykläder och packa bb väska!
Spännande!!!! Själv är det 37 dagar till B-förare men 29 till snitt. Tar insulin nu och det är inte så farligt som jag trodde! Jobbigare att äta rätt mat man måste tänka hela tiden så inte fel saker slinker in.... Nästa vecka har jag både spec. Mödravård, vanlig Mvc , ultraljud och diabetesmottagning. Inte mycket semester med andra ord!!!!! Längtar efter babyn men eftersom ena dottern bestämde sig för kräksjuka idag är det bäst å vänta lite :)
Varannan vecka fram till bf trorjag.
Barnmorskan i morgon iallafall, äntligen! längtar dig var gång men eftersom allt sett bra ut hela tiden så blir det inte så ofta. borde väl bli lite mer nu de sista veckorna väl?
tror min har sjunkigt lite för jag har inte alls samma halsbränna som tidigare. Lättare att andas också.