BF Augusti - Sista 10 veckorna..
Fin mage ebbozz! och vilken viktresa du måste ha gjort! grattis så härligt! Hur har det gått under graviditeten? Har du gått upp mycket nu som du känner att du måste bli av med sen eller är du nöjd än så länge? Jättefin mage i alla fall!
Här har det gått bra idag, blev väldigt chockad där inne på spec.mödran, det första hon gjorde var att hälsa med handslag och sa "du är väl inte så liten om magen?" nää tänkte jag, det har jag ju inte reagerat på.. så frågade hon om jag tyckte att jag blivit mindre, nä inte det heller..
sen åkte ultraljudsapparaten på, han låg väldigt väldigt långt ner så hon kunde knappt mäta huvudet, men medan hon mätte så lät hon "mmm.. jaaa..." och så, då blev jag nervös! Men när hon mätt klart så sa hon "det verkar ju normalt.. nu ska vi mata in det i datorn och se vad den kommer fram till." Så fick jag gå in på kontoret, och där visade datorn att han ligger på +8% haha, snacka om chock! Han uppskattas alltså väga 200 gram mer än genomsnittet, normalen ligger ju mellan -15% och +15%, så han ligger ju inom normalen. Storebror låg i v.40 (39+) på -10% ungefär om jag inte minns fel..
Jag frågade varför mitt sf-mått "visat fel" och hon sa att antagligen har han ju sjunkit ner ytterligare mellan besöken och eftersom det var en annan bm denna gången så mätte väl inte hon på samma sätt som den förra, då önskade jag att min "ordinarie" barnmorska kunde komma tillbaka från semestern till nästa besök men han måste ju också vara ledig, så det blir väl besöket efter det som jag får träffa honom igen