Inlägg från: Fröken K |Visa alla inlägg
  • Fröken K

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Bra ide!

Jag väntar första barnet 29/8 så nu börjar det kännas som upploppet faktiskt!

Vi har hyfsat mycket klart, sängen är ihopsatta, skötbädd inköpt och vagnen, en buffel, står och väntar på sin "ägare"

Mår fortfarande väldigt bra, har varit förskonad från illamående och andra krämpor helt och hållet, men magen börjar ju hamna lite i vägen för skopåtagning och annat.

• Fröken K

Vi vet inte vad det blir, det får bli en överraskning.

Jag är mycket mindre orolig nu än i början. Vi har försökt i nästan 2 år och lyckades på sista pergo+inseminering innan

IVF-remissen. Har ett ma bakom så början var fruktansvärt jobbig.

Har ni någon bra lista på saker som behövs i början?

• Fröken K

Tycker att tiden rullat på rätt snabbt nu, trodde att jag skulle vara mer klar och hetsig, men känner mig rätt oklar och lugn ändå. Inser ju att affärer kommer ha öppet även efter så det ska nog klara sig.

• Fröken K

Tycker att tiden rullat på rätt snabbt nu, trodde att jag skulle vara mer klar och hetsig, men känner mig rätt oklar och lugn ändå. Inser ju att affärer kommer ha öppet även efter så det ska nog klara sig

• Fröken K
    mammaSöt skrev 2014-06-15 17:32:56 följande:
    Jaha ja, det enda barnvagnsmärket som jag inte kan något om, Bugaboo alltså :) Vilken färg blev det?

Vi har inte tagit reda på kön föresten, men, jag känner mig 99,9 % säker på att det är en tjej! Så blir mycket förvånad annars!

Hur har ni det med namn? Bestämt er? Helt lost? Eller en fin liten lista att ta med till bb?
    Jag är säker på att det blir en pojke! Vi är väl i princip säkra på pojknamn, men blir det en tjej så har vi några att fundera mellan. Är ni klara?

Det blev kakhigrön, väldigt fin

Jag tar gärna tips och råd, man följer ju det man själv tycker verkar klokt
  • Fröken K
    JosefinEllen skrev 2014-06-15 19:40:22 följande:

Har ni mycket sammandragningar?

Tror inte jag haft några alls faktiskt. Ibland spänner sig livmodern lite men tror inte att det räknas som en sammandragning. Har mått som vanligt hela tiden, i början var det jobbigt och jag önskade att jag mådde illa, nu är jag mer än nöjd som hittills vart opåverkad av graviditeten.

Fast det är ju ett par veckor kvar, kanske svullnar jag upp som en ballong eller nått nästa vecka
  • Fröken K

Jag tycker ikeas dra-på lakan verkar bra, vi köpte ett par sånna!

Hur ska man tänka kring plastad frotté och flanell? Behövs det?

Ska till BM strax, hopppas att mitt järn gått upp sen sist, har ätit 2 niferex om dagen med apelsinjuice och leverpastej sen senast, inte jättekul för magen.... Jag har gått upp ca 10 kg, men tycker inte att det märks på något annat än magen, kan ha alla vanliga kläder som inte är tajta där.

• Fröken K

BM avklarat, järnet hade gått upp liite grann, kan väl anta att lite trötthet kanske är att det är extra hektiskt på jobbet just nu. SF var 28 cm vilket var mitt på kurvan.

Har ju inte heller svarat sådär snyggt på frågorna

* Hur mår ni?

Bara fint, lite trött mest. Har mått bra hela tiden, inget illamående och inget foglossningsaktigt, hoppas det håller i sig!

* Vad köper ni?

Vagn är inköpt ny, Bugaboo Buffalo, sen har vi fått eller får låna det allra mesta så som

Säng, babyskydd, gym mm. Känns bra!

* Hur inreder ni?

Vi håller på i det blivande barnrummet, men sängen kommer att stå hos oss och om jag får bestämma samlsover vi i början ialf.

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?

Ingen aning alls...

* Snitt eller vaginal förlossning?

Jag vet inte. Känner mig otroligt obekväm och olustig inför tanken på en vaginal förlossning.

* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?

När vi känner oss redo, så allt från en timme till flera veckor kanske.

* Oroar ni er?

Inte längre. Var orolig i början. Vi har försökt i nästan 2 år och haft ett ma. Vi blev gravida på sista pergo+insemineringsgörsöket innan IVF-remissen.

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..