MAXI COSI MOBI ELLER BRITAX MULTI TECH?!
står mellan dissa två, kommer att köpa en combi/suv. Barnet är 8 månader.. Vill inte att stolen ska ta onödigt mycke plats vilket jag vet britax gör... Erfarenheter?? Tacksam för svar!
står mellan dissa två, kommer att köpa en combi/suv. Barnet är 8 månader.. Vill inte att stolen ska ta onödigt mycke plats vilket jag vet britax gör... Erfarenheter?? Tacksam för svar!
Maxi cosi mobi är bred men också den bästa jag haft
Maxi cosi mobi xp säger jag! Slimmare än den vanliga och med några fler förbättringar!
Multitechen tyckte jag var bra när barnet var litet, men trångt vid benen när det växte. Skulle inte per automatik välja den igen....
Hur länge vill du kunna använda stolen? Multitech funkar minst ett år länge än Mobi, bakåtvänt alltså! Bara av den anledningen skulle jag välja multitech.
Jag hade den till min son och var väldigt nöjd! Han satt i den tills han var drygt fem år och 118 cm, med bra benplats!
Prova stolarna i bilen och se vilken som står stadigast. Vi hade tänkt köpa en maxi cosi, men tog en britax eftersom maxi cosi inte passade så bra i vår bil. Som kan man ha britaxen lite längre också, som någon nämnde, vilket så klart är en fördel.
Vi är supernöjda med mobin, dottern är tre och 100 cm och är inte ens nära att växa ur den så den räcker nog till långt över fyra år.
Något som är + för oss är att den går att fälla med enhandsgrepp. Vi åker ofta till familjen (100 mil) och då åker vi på natten så dottern kan sova.
Jag har provat båda, och gillade multitechen bäst. Mobin funkade inte alls i ena bilen, men okej i andra.
Tacksam för alla svar!
Jag har valt BeSafe Izi-Kid-Isofix!
Lite dyrare men bäst i test, säkrast och snyggast! Rekommenderar :)
Ja den med isofix tar bara 18 kilo så risken finns att man ändå får köpa en till bakåtvänd innan fyraårsgränsen löpt ut.