Inlägg från: Chikonde |Visa alla inlägg
  • Chikonde

    Varning för butiken "Dinbarnvagn"

    I början på januari (2014-01-11) köpte vi ett vagnspaket (Tako Laret svart 3 in 1 för 4490kr) i Dinbarnvagn.se fysiska butik på Davidshallsgatan 25 i Malmö. De säljer även på nätet via www.dinbarnvagn.se. Vi väntade då vårt barn i maj och därför var de åtta veckor de utlovade leverans på inget problem. När vi skulle beställa betalade vi hela summan kontant då de sa att deras maskin till kort var sönder. I slutet på mars blev vi inlagda på sjukhus då vi riskerade för tidig födsel och en anhörig till oss kontaktade då butiken och frågade när vagnen skulle komma. De sa då två veckor och att om barnet skulle födas innan dess så skulle vi ?naturligtvis få ersättningsvagn så länge?. I början av april stängde de med skylten ?Stängt pga sjukdom?. Efter vi kom hem från sjukhuset har vi gjort åtskilliga försök att få vår vagn med tillbehör (gått förbi butiken varje dag, ringt och lämnat telefonsamtal, skickat sms, mejlat samt skickat post till ägarens hemadress). Alla våra försök till kontakt har varit förgäves. Vi bad en vän skicka ett mejl och låstas vara en potentiell kund och hon fick då svar att de skulle ha öppet den kommande måndagen, vilket de sedan inte hade. Då vi i panik fick inhandla en ny vagn då vår son blev född fick vi höra fler skräckexempel då vi berättade vår historia. De tre andra vagnbutikerna som vi var i hade haft flera andra kunder i samma sist, både nu men även tidigare. Vi träffade även en som varit med om massiv fördröjning i 8 månader redan i början av 2013. Butiksbiträdet i Dinbarnvagn sa själv att de skickat 80 vagnar för beställning och att det var därför det skulle ta 8 veckor till leverans, så det bör finnas många missnöjda kunder där ute. Igår träffade vi på en höggravid kvinna utanför butiken som grät och sa att hon var i samma sist som vi. Vi uppmanade henne att häva köp etc. När vi kontaktade Konsumentombudsmannen för råd sa han att butiken fått många klagomål och att han rekommenderade att häva köpet skriftligt och därefter gå vidare som vi gör idag med polisanmälan och allmänna reklamationsnämnden. Han sa även att butiken i denna form endast funnits sedan 2014 och vi befarar därför att de gjort detta innan och startat upp igen. Vi känner oss lurade och vill nu gå vidare på de sätt vi kan (vi har polisanmält dem för stöld samt tagit hjälp av allmänna reklamationsnämnden) samt förhindra att fler föräldrar hamnar i samma situation som oss. Så vi vill VARNA alla er som funderat på att köpa något från den butiken. Det finns andra butiker med minst lika bra erbjudande och om ni vill ha just de märkena de säljer så har vi sett att en del beställer direkt från butik i Polen till ett billigare pris och utan problem.

    Vi har startat en grupp på FB, "Dinbarnvagn.se - Vi som blivit lurade". Sprid gärna info!


Svar på tråden Varning för butiken "Dinbarnvagn"