• Axsson

BF 2015!

Åttiosjua skrev 2014-06-21 20:01:20 följande:

Har nyligen fått mitt plus och hoppar på er tråd!

Har pco och började därför pergotime i våras. Efter enkelkur och dubbelkur utan resultat gick vi på puregon. Efter 7 dagar på 50ie och 7 dagar på 75ie hade jag två äggblåsor på 20 mm. Tog ovitrelle för att få ägglossning den 2 juni och 19 juni fick jag plus!!!! Enligt beräkningarna på nätet har jag BF 22 feb 2015!

Vad kul! Stort grattis :)
  • Axsson

Jag är i v 7 (6+2) och blir bf 12/2 :) får se om det ändras sen vid rul osv.

• Axsson
    Längtar1985 skrev 2014-06-22 21:28:09 följande:

Hej hej allihopa!

Får jag vara med här?

Jag har BF 21 jan och är nu i vecka 10.

Jag och min man har försökt i 2 år och lyckades via ivf tillslut.

Jag undrar när ni har eller tänker börja smörja magen med olja mot bristningar? Nån som vet när man "borde"?

Kul! Grattis :)

Vad jag fattar så är bristningar hormonellt men att olja hjälper för smidighet oxh spända huden :)

Jag tänkte köpa olja oxh börja smörja snart för har redan putmage (tarmar). Skadar ju inte iallafall :)
  • Axsson

Idag fick vi se ett litet hjärta slå <3 är i vecka 7 (6+5) men enligt datorn blev det 6+2 då den lilla är 7 mm. Men går inte att säga exakt då det fortfarande är tidigt. Vi kommer flyttas fram eller bak på kubet så innan dess räknar jag som vanligt enligt sista mens,

Var helt underbart att se!!! Åååååh <3

• Axsson
    merjama skrev 2014-06-25 22:14:28 följande:

Hej Alla, tycker jag platsar in här :)..

Jag är gravid med mitt första barn efter 2 misslyckade ICSI (IVF) under årets gång så kan jag verkligen säga att detta kom som en blixt från en klar himmel då vi blev gravida rent sponant. Enligt läkaren var inte oddsen så höga då min sambo har väldigt lågt antal spermier.

Är i v6 tror jag, bm sa i telefon  6+3 och det innebär att jag föder den 14 februari :D Ett litet kärleksbarn..

Mår hyfsat bra , lite trött, illamående ,ömma+svullna bröst men inget mer ovanligare än PMS. Dock känner jag av dragningar och nypningar i svanken och nedre magen, någon annan som känner av det med?

Grattis!! Vad härligt :D

Jag får bf mellan 12-15/2. Får veta mer vid kubet :) är i v 8(7+0) nu enligt senaste mens men vulet i onsdags sa då 6+2 så får se om några veckor om jag blir fram eller bakflyttad.

Jag känner också av i svank och livmoder. Så härligt att känna att det händer grejer i kroppen hela tiden.
  • Axsson
    merjama skrev 2014-06-27 11:53:42 följande:

Åh vad skönt att någon annan också känner av i svanken, har gogglat lite och det var det värsta jag kunde göra, folk kastar ur sig ordet missfall så fort ryggen nämndes..

Men illamående har försvunnit, dock har jag andra symptom kvar likt brösten som har fått tydliga ådror och är superspända... 

Vad har du för andra aktiviteter i kroppen då :D

Ja man känner ju av i svanken med när livmodern växer :) mä googla är inte bra, fast msn kan inte låta bli.

Mina bröst är spända, stora och ömma med tydligare ådror och något mörkare gårdar och har varit enda sen början. Lätt illamående när jag är hungrig och för vissa lukter och så kommer det bara ibland. Tröttare än vanligt med och varm. Är väl det jag känner så nog händer det saker i kroppen alltid ) underbart!!
  • Axsson
    isis bianco skrev 2014-06-27 16:58:02 följande:

Åh här passar jag också in! Hade testdag igår efter FET och fick plus :) skriver mer sen, måste äta.

Åh stort grattis!! Vad kul :)
  • Axsson
    merjama skrev 2014-06-28 14:29:54 följande:

Nej man kan ju inte låt bli att googla, aahh.

Va skönt att man blir påmind om att något växer där inne, herregud jag visste inte att när man väl blir gravid så är det en ny fas med oroligheter det tar visst aldrig slut.. :)

Jag känner mig faktiskt lugn :) var ett helvete att försöka bli gravid så nu njuter jag. Var ner ös innan vi fick se hjärtat slå men nu vet jag att den har det bra därinne :)
  • Axsson
    merjama skrev 2014-06-30 22:29:32 följande:

Ja man borde känna sig lugn när man har nått mållinjen, va också ett helvete för oss att bli med barn, efter 2 misslyckade IVF blev vi glada överraskade när vi lyckades spontant på naturlig väg denna gången efter nästan fem års försök.

Dock har mina symptom (illamående , trötthet,molvärk) avtagit helt och hållet  känner mig och glad, bara brösten som är superstora och jätteömma, är lite orolig över att allt annat har avtagit så nu har jag bokat en VUL nästa tisdag på en privat mottagning för att se ett litet tickande hjärta...

Och därefter kunna sluta analysera mina dumma symptom och icke symptom. 

Hur går det för dig?

Symtom går ju upp och ner så säkert ingen fara :) kul med vul, längtar till kub som blir om några veckor.

Jag har mina stora och ömma bröst, måste redan köpa nya bh-ar och magen ser redan gravid ut. Utöver det är det mol i mage och rygg och smått illamående. Känner mig bakis hela tiden.
  • Axsson
    merjama skrev 2014-07-01 15:25:24 följande:

Ja men det får jag hoppas.. Längtar till att få se det på svart o vitt..

Jasså haha mina bröst börjar också välla över bh:n faktiskt och är super ömma, men va gött att du har symptom som faktiskt påminner o bekräftar din grav men ändå är hanterbara, bakis har vi fått utstå med ett par ggr i livet så det klarar du gott av 

Ja precis! Jag tackar och tar emot varenda symtom för JAG ÄR GRAVID! Värt varenda grej :)
  • Axsson

Grattis till plusset! :)

Katrinplommon, linfrön och mycket fibrer och vatten är väl typiska tips mot förstoppning,

Min mage är typ tvärtom sen jag plussade, men har ibs och de symtomen kan tydligen förvärras i början av en graviditet av hormoner och ökad tarmrörelse.

Hoppas magen lugnar ner sig :)

• Axsson

Åh vad kul :) grattis! Jag går in i v 10 på fredag. Härligt med 2-siffrigt!

Jag mår illa hela dagarna, ibland mer ibland mindre, stor ömma bröst, trött och så har fogarna i svanken börjat ge sig tillkänna redan.

• Axsson
    Mammarollen skrev 2014-07-07 19:27:47 följande:

Axsson: grattis:) mitt illamående kommer och går, men de är aldrig så jag behöver spy som tur är, dock är det mycket bättre nu än i v 7,8. Hur tänker ni om graviditeten? Jag är jätte glad men samtidigt ofta orolig att nått ska vara fel osv. Hoppas tiden kommer gå fort;) känns som en evighet till februari just nu. Den 17 ska jag till BM igen och förhoppningsvis får jag tid för RUL då:)

Jag har inte heller spytt än, men var nära förra veckan. Mår mest illa nu når jag blir hungrig så får se till att äta lite hela tiden.

Jag är överlycklig oxh inte direkt orolig. Såg hjärta slå i v 7 och i v 12 ska jag göra kub och få se den lilla igen. Klart att tankarna kommer ibland att tänkt om inte hjärtat slår nu, men tror och hoppas att vi kommer få våran plutt i februari. Det känns verkligen som våran tur nu :)
  • Axsson
    Mammarollen skrev 2014-07-08 21:49:30 följande:

Axsson: du tänker helt rätt klart man ska njuta! Här blir inte mammor under 35år erbjudna kub test (jag är 24) så jag får vänta att se min plutt igen till RUL :( ska ni ta reda på könet?:)

Aha. Här blir alla oavsett ålder vilket är skönt tyxker jag :) annars har jag nog bokat ett eget. Skulle inte orka vänta enda till rul med att se den lilla igen. 4e augusti ska jag dit :D

Jag är 24 och är första barnet :) beräknat 12 februari. Får se om jag blir flyttad något.
  • Axsson

Kub idag!! heeeeelt underbart att se den lilla röra sig därinne! sprattlade som tusan! Fick låg risk på allt och blev flyttad från 12+3 till 12+4! BF 11/2. Helt underbart som sagt.. <3
  • Axsson
    Längtar1985 skrev 2014-07-19 10:02:08 följande:

Jag är 28 och väntar vårt första barn

Oj här har jag missat. Vad kul! :) Hur långt gången är du?
  • Axsson
    Mammarollen skrev 2014-08-05 11:35:02 följande:

Hej igen jag bokade ett eget kub, fick också låg risk på alla 3 kromosomavvikelserna, känns så skönt! Mitt bf datum är 7 februari nu:) Bjuder på en bild på snutits som suger tummen:)

Åh vad härligt! :D
  • Axsson
    merjama skrev 2014-08-05 17:12:31 följande:

Hej Alla, va roligt att det går framåt :)..

Själv är jag i v14 och har faktiskt tackat nej till KUB kände att det inte skulle göra någon större skillnad för mitt psyke men ser nu att flesta av er har genomför det. Kul för er :)..
    Tänkte boka en UL på privatklinik på v16 och se på lillen lite, kan inte hålla mig till v18 ..

Är också 28 år och väntar mitt första barn :D

Vi gjorde kub bara för att få se den lilla! :) siffrorna brydde jag mig mindre om. Nu är nästa ultraljud 23/9 (rul) vecka 20.
Svar på tråden BF 2015!