amningsnapp
Jag använde också amningsnapp i början, min dotter fick inte så bra tag på bb o neo (hon är inte för tidigt född men fick lite infektion under den långa förlossningen) så på neo gav de mig en amningsnapp och då gick det bättre!
Gjorde som du veckorna efter, försökte ofta utan nappen men hon fick inte tag ordentligt för det mesta så då fick vi ta på nappen för att hon skulle få i sig något! Efter några veckor började det gå bättre och därefter behövdes nappen bara på natten (det var svårt för henne o mig att i mörkret se till att hon fick rätt tag så istället för att behöva sätta mig upp (liggammar på natten) o tända lampan så körde vi ett tag på nappen då. Efter kanske 2 1/2 månader så la jag undan nappen helt och det har fungerat fint sen dess! Dottern är nu snart 1 år och vi ammar på för fullt utöver vanlig mat!
Ang. att det är lite krångligare med amningsnapp så måste jag säga att jag tror inte man behöver koka amningsnapparna varje dag, det gjorde inte jag iaf, tvättade med diskmedel mellan varje användning och kokade dom kanske med 2-3 dagars mellanrum! På natten hade jag två som jag turades om några gånger med, alltså gick jag inte o tvättade dom förns på morgonen.
Att amma offentligt med nappen var lite jobbigt men jag såg till att sitta lite avskilt och hade sambon till hjälp att hålla dottern framför bröstet medan jag diskret satte fast nappen