• puckow

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Är gravid i v16 med mitt andra barn och detta var helt oplanerat men välkommet ändå :)

Har en lite jobbigare graviditet nu än med dottern då jag är illamående från och till, foglossning sedan v12 och en relativt stor viktuppgång redan. Men snart dags för RUL så får se om det stämde på UL jag fick i V8 då vi inte visste vilken vecka vi var i alls, P-piller är inte så vidare bra skydd ändå ;)

• puckow

RUL idag, hoppas allt ser bra ut! Känner bebis mest hela tiden så det känns iaf bra!

Blir bara jobbigt att berätta på jobbet sen för jag vet att reaktionerna inte kommer bli bra alls :/

• puckow
    LinneaE skrev 2014-08-15 08:07:54 följande:
    Hur gick det på ultraljudet? Såg allt bra ut? Ville ni veta vad det var för kön? :)
    Tråkigt om du vet att de kommer reagera negativt på jobbet. Hoppas det inte blir så jobbigt som du tror!
    BF 150215
    Allt såg exemplariskt ut, vilket kändes väldigt bra :) vi ville veta och de försökte se i typ 5 minuter men det lilla pyret vägrade visa, antingen la hn sig mot urinblåsan eller med ryggen mot så envis litet barn ;) men känts som en kille men man vet aldrig :)

Hoppas jag med! Har iaf tänkt gå upp i tid tills jag få gå på Havandeskapspenning så hoppas de blir glad för det iallafall :)
  • puckow
    LinneaE skrev 2014-08-18 08:35:26 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Jag längtar till ultraljudet så man får se att allt ser bra ut. Jag tror också jag väntar en kille men min sambo tror på tjej, så hoppas vi kan se sen när vi ska på RUL. :)
    BF 150215
    Förstår det :) har du känt bebisen än? :)

Ja, din är kanske lite mer samarbetsvillig ;)

Alla, utom mamma och jag, trodde kille förra graviditeten men jag kände rätt att de va en flicka, så hoppas jag ha rätt nu med ;)
  • puckow
    LinneaE skrev 2014-08-19 08:19:09 följande:
    Jag tror att jag kände den för någon dag sen. Men det är så otydligt än så det är inte säkert att det var det.

Haha. Jag har gissat fel på båda de första, så får se om det blir tredje gången gillt den här gången. :)
    BF 150215
    Jo i början vet man inte om det är bebis eller tarmarna, var så för mig med men sen när det började komma nästan samma tid varje dag så förstod jag att det var bebis och jag har även moderkakan i bakvägg den här gången så känns tydligare då :)

Dock så sparkas den här lilla ongen rejält mycket, dottern sparkades aldrig utan hon rörde sig bara så det är kanske jag som tycker det är mycket haha.

Håller tummarna att du få ha rätt den här gången ;)
  • puckow

Använder mitt ibland, dock alltför sällan men tycker det hjälper faktiskt :)

• puckow

Får Man gå med i fb-gruppen trots att man fått bebis 18 januari?

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15