Inlägg från: Junikatten |Visa alla inlägg
  • Junikatten

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Hej! Joinar här jag med. :) Vad kul att de är som många i Umeå som väntar smått till vintern och kul med en så aktiv tråd. Vi väntar vårt andra barn, har en liten tjej på snart 15 månader. Jag är nu i vecka 21 och beräknat bf är 9 januari, så halva tiden har gått, går så mkt fortare jämfört med första graviditeten. Jag kommer vara föräldraledig torsdag och fredag hela hösten så är det nån som vill hitta på nått så är det bara att hojta till.

• Junikatten

Förra graviditeten hade jag mina vanliga jeans länge, men tillslut köpte jag ett par mammabyxor. Grymt skönt. Inget som trycker eller spänner över magen. Så ska nog investera i några till.

• Junikatten

När jag väntade första barnet, så träffades vi i föräldragruppen 2 ggr (tror det var det iaf) före förlossningen. Då pratade vi mest om smärtlindring, förlossningen och amning typ. Sedan träffades vi ju ett antal gånger efteråt också med bäbisarna. Tror dottern var 2-3 månader när vi började i föräldragruppen, och det fick vi veta ngn vecka före. Och jag gick på ålidhem, vet att de fortfarande har föräldragrupper efter barnen fötts.

• Junikatten

Efter RUL flyttades BF 2 dagar bara, så stämde ju rätt bra med våra beräkningar. Men förra graviditeten flyttades jag tillbaka 17 dagar, ( från 4 juni till 21 juni, föddes 11 juni) men i efterhand tror de att de gjorde fel. BF skulle inte flyttats så mkt, de tror hon bara var ovanligt liten pga hennes hjärtfel. Blir BF flyttad mer än 2 veckor så ska det utredas, det gjordes inte när jag väntade dottern.

• Junikatten
    Penguine skrev 2014-09-15 20:23:26 följande:

Just det, och den jag lägger till måste vara någon jag är vän med

Du kan lägga till mig om du vill, så får vi se om det funkar. Katja holmberg heter jag iaf.
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15