• stad

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Hej!
    Jag hoppar även in här om det går bra :)
    Jag väntar andra barnet och är i v.19 (18+3).
    Det är några år sen sedan jag var gravid sist och den här bebisen är efterlängtad.
    Vi har precis gjort RUL och allt såg normalt ut.

Bf-lista Umeåmammor vintern/våren 2014/2015

eevelina - 27år, 1:a barnet, BF 27/12 -14

Kaede - 31 år, 2:a barnet, BF 30/12 -14

stad, 34 år, 2:a barnet, BF 6/1-15

Zeldina - 26 år, 1:a barnet, BF 3/2 -15

Penguine - 33 år 2:a barnet BF 7/2 -15

Pyre88 - 26 år, 1:a barnet, BF 10/2 -15

LinneaE - 31 år, 3:e barnet, BF 15/2 -15

Cariol - 27 år, 2:a barnet, BF 18/2 -15

Hjortron - 33 år, 1:a barnet, BF 18/2 -15

Bäbislängtan - 25 år, 1:a barnet, BF 19/2 -15

hållertummarna - 29 år, 1a barnet BF 5/3 -15

• stad

Penguine, jag håller med dig. Det känns lyxigt att fått 4 veckors sommar semester den här graviditeten. Första barnet hade BF i slutet på april och jag hade då ingen längre ledighet under graviditeten.

Har ni andra börjat känna sparkar/buffar?

Nu känner jag tydliga sparkar. Det verkar vara en vild bebis i magen vissa stunder.

• stad

Hej alla!
    Jag har inte varit inne på tråden på två veckor. Har börjat jobba och har varit så trött på kvällarna att jag somnat vid 20-21 tiden.
    Vad kul med så aktiv Umeå tråd.

Jag går in v.21 nu. Mindre än halva tiden kvar :)

LinneaE, även jag har tyvärr foglossning. Jag hade det inte förra graviditeten så det är först nu jag förstår vad det innebär. Det går upp och ner varje dag. Ibland är det ganska bra och vissa dagar känns det som knivar i ryggen.

• stad

Är det någon som har erfarenhet av ett sådant där foglossningsbälte? Har det hjälp eller förebyggt?

• stad

Min foglossning är lite bättre, men bara om jag sköter mig. Tycker bältet är lite svårt att använda eftersom jag sitter en hel del. Får ta av och på...., och då blir det att jag struntar i det.

LinneaE skrev 2014-08-29 07:55:34 följande:

Aj aj! Nu har foglossningen verkligen slagit till. :( Jag måste gå myrsteg för att inte bäckenet ska rasa ihop, trots att jag börjat använda foglossningsbältet. Bara 6 månader till så blir det nog bra igen..

Hur går det för er andra? Har illamåendet tagit slut? 

• stad

Min mage är stor tycker jag. Jag är i v 22 men tycker att den ser som v30 om jag jämför med första graviditeten.

.

Penguine skrev 2014-08-27 23:13:45 följande:

Min mage ser inte riktigt klok ut! Den har visserligen växt men allt har tryckts uppåt så den är större ovanför naveln än nedanför, men en fin "midja" emellan Jag går nog också omedvetet och håller in magen lite för att jag känner mig lite obekväm med den, så jag längtar tills magen växt till sig så den där midjan försvinner och den blir mer jämnrund så det verkligen syns.

All "upptryckning" gör dessutom att jag blir illamående och inte kan äta lika mycket längre.

• stad

Hej

Jag har också drömt mardrömmar, helt bisarra. Jag brukar inte minnas drömmar i vanliga fall.

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15