Inlägg från: Anonym (tänk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tänk)

Spädbarn o umgängesrätt??!

Anonym (Men?) skrev 2014-06-08 11:12:40 följande:
    Det finns flaska och ersättning. SÖ utan mat blir väl inte barnet. De är ju så att barnet behöver pappa lika m
    Vet du om TS helammar eller om barnet tar flaska?
    Vill man amma kan det finnas många barn som helt vägrar flaska (vårt barn accepterade flaska först vid ca 7-8 månaders ålder). Dessutom kan det helt förstöra amningen att ge flaska ett par dagar i veckan. Skall mamman sitta hemma och pumpa ur så länge?
    Många bebisar använder brösten som trygghet också och vill amma så ofta som varje till varannan timma. Hur är det barnets bästa att inte få tillgång till sin trygghet vid 7 veckors ålder?
  • Anonym (tänk)
    Anonym (Men?) skrev 2014-06-08 13:13:09 följande:

Om man nu valt att gå skilda vägar med ett sånt litet barn så skulle de vara en självklarhet att flaskmata bebisen så faktiskt pappan har möjlighet att ta barnet. Men annars kan man ju amma för att stoppa pappan att ha barnet.
    Jag skulle aldrig avstå från att amma för att jag och pappan skilts åt. Amning är i alla lägen det bästa för barnet, och varför skall jag som vill amma tvingas låta bli för att jag inte bor med pappan.
    Amning är ingen dans på rosor, så så värst själviskt vet jag inte om det är. Däremot vill jag det bästa för mitt barn, vilket jag själv anser är att amma. Det hade verkligen inte heller varit av skälet att stoppa umgänge, och man skall väl få lov att amma utan att anses vara hindrande av umgänge?!
  • Anonym (tänk)
    Maddi skrev 2014-06-08 13:19:35 följande:
    Jag kan hålla med om att man kan flaskmata barnet från första början om man nu valt att separera. Jag tror de också är bra att pappan kan ta barnet några timmar för att inte bli blyg för pappan senare, men jag tror också på att pappan ska träffa barnet oftare än 2 dagar i veckan, kanske fyra. Då skulle de nog inte vara problem för pappan att ha barnet hela dagen.
    Även om amning är det bästa för barnet och mamman vill helamma? Nej, jag håller inte alls med dig.
Svar på tråden Spädbarn o umgängesrätt??!