Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Spädbarn o umgängesrätt??!

Anonym (Men?) skrev 2014-06-08 11:12:40 följande:
    Det finns flaska och ersättning. SÖ utan mat blir väl inte barnet. De är ju så att barnet behöver pappa lika mycket också.

Men de brukar ju låta att först ska barnet vara med mamma. Och sen när barnet blir 1 år så heter de att dom inte känner varandra. Så de är klart att dom måste träffas för att känna varandra. Barnet är beroende av någon men de betyder inte bara mamma. Barnet behöver sin pappa också.

Min sons pappa gav han trygghet och närhet precis lika mycket som jag i den åldern och satt precis lika mycket kängurumodellen som mig. Jag tror egentligen de svider att han tar hem barnet och är där med sin nya tjej.
    Och på vilket vis menar du att de här pappan tänker på barnets bästa? Ja, barnet behöver pappan också men är inte hjälpt av att pappan tar barnet från dess primära vårdgivare, som är mamman i detta fall, för att han anser att barnet nu kan det för de har varit på ensam promenad.
    Om ett par månader kommer det säkert att gå jättebra att barnet är en hel dag med sin pappa hemma hos pappan. Men där är de inte än. Inte på länge.

TS, du har helt rätt.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Men?) skrev 2014-06-08 11:24:38 följande:

De finns mat, de finns närhet, finns blöjor och antagligen någonstans att sova. Sonen är 7 veckor, då antagligen har Dom inte hunnit skriva faderskapet än. Förutom den lilla formaliteten så skulle han också vara vårdnadshavare med all rätt att träffa sitt barn.
    Du missar det faktum att pappan inte är barnets primära anknytningsperson/vårdgivare. DEN personen, oavsett om det är mamman, pappan eller grannens kusins frus yngsta sons lärare är den viktigaste i barnets liv och barnet ska inte lämnas till någon annan under en längre tid utan sin primära anknytningsperson.

Fö har barnet rätten inte föräldrarna. Barnets bästa ska komma först oavsett om en av föräldrarna då känner sig förfördelade.

Svar på tråden Spädbarn o umgängesrätt??!