Inlägg från: Anonym (Men?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men?)

Spädbarn o umgängesrätt??!

Det finns flaska och ersättning. SÖ utan mat blir väl inte barnet. De är ju så att barnet behöver pappa lika mycket också.

Men de brukar ju låta att först ska barnet vara med mamma. Och sen när barnet blir 1 år så heter de att dom inte känner varandra. Så de är klart att dom måste träffas för att känna varandra. Barnet är beroende av någon men de betyder inte bara mamma. Barnet behöver sin pappa också.

Min sons pappa gav han trygghet och närhet precis lika mycket som jag i den åldern och satt precis lika mycket kängurumodellen som mig. Jag tror egentligen de svider att han tar hem barnet och är där med sin nya tjej.

• Anonym (Men?)
    SupersurasunkSara skrev 2014-06-08 11:17:59 följande:
    Och på vilket vis menar du att de här pappan tänker på barnets bästa? Ja, barnet behöver pappan också men är inte hjälpt av att pappan tar barnet från dess primära vårdgivare, som är mamman i detta fall, för att han anser att barnet nu kan det för de har varit på ensam promenad.

Om ett par månader kommer det säkert att gå jättebra att barnet är en hel dag med sin pappa hemma hos pappan. Men där är de inte än. Inte på länge.

TS, du har helt rätt.

De finns mat, de finns närhet, finns blöjor och antagligen någonstans att sova. Sonen är 7 veckor, då antagligen har Dom inte hunnit skriva faderskapet än. Förutom den lilla formaliteten så skulle han också vara vårdnadshavare med all rätt att träffa sitt barn.
  • Anonym (Men?)
    AnnaSthlm skrev 2014-06-08 11:38:51 följande:
    I

Du verkar inte haft med så små barn att göra. Inget ont om pappan men när mitt barn var så liten visste knappast JAG hur jag skulle göra med sömn, mat etc. Det är inte BARA att ge flaska (även om barnet skulle flaskmatas som mitt gjorde) så äter barnet och lägga ner så sover barnet. Finns tricks man måste känna till. En utomstående, vilket man är om man inte är med barnet i den åldern jämnt, kan få väldigt svårt att tillfredställa barnets behov.

Du lät väl inte ens pappan försöka hör jag.
  • Anonym (Men?)
    Anonym (tänk) skrev 2014-06-08 12:52:04 följande:
    Vet du om TS helammar eller om barnet tar flaska?

Vill man amma kan det finnas många barn som helt vägrar flaska (vårt barn accepterade flaska först vid ca 7-8 månaders ålder). Dessutom kan det helt förstöra amningen att ge flaska ett par dagar i veckan. Skall mamman sitta hemma och pumpa ur så länge?

Många bebisar använder brösten som trygghet också och vill amma så ofta som varje till varannan timma. Hur är det barnets bästa att inte få tillgång till sin trygghet vid 7 veckors ålder?

Om man nu valt att gå skilda vägar med ett sånt litet barn så skulle de vara en självklarhet att flaskmata bebisen så faktiskt pappan har möjlighet att ta barnet. Men annars kan man ju amma för att stoppa pappan att ha barnet.
Svar på tråden Spädbarn o umgängesrätt??!