• pysslaren

Letrozol istället för Pergotime

Min läkare skrev ut Letrozol då Pergotime inte hade någon effekt på mig. Letrozolen har gett mycket bättre resultat!

• pysslaren

Har tagit min andra dubbelkur Letrozol och det visade sig att jag hade två mogna ägg den här gången, en på varje äggstock så risk för tvillingar. Om det ens blir nåt alls... vågar inte hoppas.. En vecka kvar tills jag kan testa..

• pysslaren

Jag har plussat med Letrozol :) Som jag nämnde tidigare så gav dubbelkuren mig en äggblåsa på varje äggstock, men det blev ändå bara en liten parvel där inne ;) Anledningen till att Letrozol skrivs ut till kvinnor med PCO istället för Pergotime är för att alla inte får effekt av Pergotime. För min del var det så i alla fall. Det hände inte ett dugg med pergotime medan letrozol gav effekt direkt när vi hittat rätt dos. Jag tror att läkemedlen verkar lite olika. Som jag förstått det så verkar Letrozol på så sätt att det sänker nivåerna av östrogen under behandlingen, vilket i mitt fall gav liknande klimakteriebesvär med svettningar osv. Min gynläkare sa att detta var helt normalt. Den låga östrogenhalten stimulerar sedan produktionen av follikelstimulerande hormon som leder till ägglossning.

Svar på tråden Letrozol istället för Pergotime