Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

När får det vara helt ok för barn att bestämma umgänge??

Här är det tvärtom.
    Har en son på snart 9 år som hellre är hos sin pappa än hos mig. 
    Det beror helt enkelt på att där pappan bor, bor också sonens kompisar o han har eget rum där, vilket jag inte har råd att ge honom. Hans farmor bor också i närheten medan jag inte har någon släkt här.
    Trots att det tagit emot o sårat mig något fruktansvärt, så har vi låtit sonen själv bestämma de sista 2-3 åren.
    Så oftast bor han hos sin pappa o hemma hos mig när han vill o känner för det. 
    Dock träffas vi nästan varje dag iaf, då jag är med på fotbollsträningar, dans, bad o vi fikar alla ihop någon gång i veckan för att stämma av lite. Dock vet jag inte hur det skulle funka om vi hade haft nya partners.

Jag tycker barnen ska få bestämma själva. Viisar det inte på otrygghet om 9-åringen inte vill åka själv?

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Fia) skrev 2014-06-09 15:03:20 följande:
    Anonym (Mamma) Otroligt strongt av dig att låta pojken bo hos sin pappa, och sen jobba för att han ska ha tät och bra kontakt med dig! Förstår att det måste vara oerhört tufft, men det kan man verkligen kalla att sätta barnens (och inte föräldrarnas) bästa först! Kram till dig

Tack o kram tillbaka.

Svar på tråden När får det vara helt ok för barn att bestämma umgänge??