BIM Juli 2014
Är det fler än jag som känner att sexlivet blir lite naggat i kanten när man försöker "göra barn"?
Ju längre tiden går och desto fler försök vi gör känner jag att man framtvingar lust och sex för att man måste, inte för att man vill. Ibland känns det som att jag inte har lust att fortsätta försöka för jag vill inte att sex ska gå ut på att göra barn, och det även fast vi har ett jättebra sexliv övrig tid under månaden.
Och eftersom min kropp visar väldigt tydliga tecken på när det är ägglossning är det svårt att koppla bort det och bara ha sex för att man vill, när man vill.
För oss är det snarare tvärt om. När jag slutade med piller i december och vi övergick till kondom så krävdes det väldigt mycket att jag skulle vilja ha sex och de gånger vi hade det så var det bara för att jag kände pressen att man borde ha sex si och så ofta. Vi hade i alla fall sex 3-4 gånger i månaden då. Kondom = Glädjedödare.
Efter att vi slutade med kondom, och påbörjade bebisbakandet har vi sex typ varannan/var tredje dag och såklart mer kring ÄL. Min lust är tillbaka och min sambo tackar inte nej till sex även om det bara är för bebisbakandets skull eller inte. Sen beror det såklart på hur länge man har försökt. Nu är vi i den sitsen att båda verkligen längtar efter ett barn och därför har vi sex för att göra barn + lite extra för att lusten faller på.